Site icon מקומון רמת גן

פרופסור לאון גרינהאוס והאופן בו הוא מטפל בחרדה

טיפול בחרדה במרפאת מיינד קליניק של פרופסור לאון גרינהאוס מותאם באופן אישי למטופל, ומבוסס על טיפולים פסיכיאטרים ופסיכולוגיים מגוונים שהוכחו כיעילים בטיפול של חרדה.

חרדה היא תופעה רווחת באוכלוסייה, היא פוגעת בילדים, בני נוער ומבוגרים, ומצבי חרדה שונים מובילים לקשת רחבה של תופעות כמו דופק לב מהיר, תחושת אי נוחות, הזעה, רעד, סחרחורות ועוד.

פרופסור לאון גרינהאוס הוא מומחה לטיפול בחרדות, במרפאתו הוא מציע אבחון מקצועי וטיפול מותאם אישית, הן במישור הטיפולים הפסיכולוגיים וההתנהגותיים והן במישור הטיפולים התרופתיים. בנוסף, לאחר אבחון מקצועי ניתן לתכנן טיפול פרטני בשילוב שיטות אלטרנטיביות כמו תזונה, שינוי באורח החיים, מיינדפולנס, דמיון מודרך והרפיה, וכו'.

מהי חרדה?

"חרדה, היא הפרעה פסיכיאטרית שכיחה הקיימת אצל כ-10% מכלל האוכלוסייה," מסביר פרופסור לאון גרינהאוס. "התקפי חרדה נפוצים בכל שכבות הגיל, ובמיוחד בקרב נשים. החרדה מציפה תחושות של סכנה ופחד. יש קשת רחבה של תסמינים פיזיולוגיים ורגשיים במצבי חרדה, הסימפטומים יכולים להתפרץ בדרגות עוצמה שונות ולהשפיע רבות על איכות חייו של המטופל".

צילום: עמנואל שטרית וליאור שרון

פרופסור לאון גרינהאוס אומר שלחרדה מרכיבים רגשיים, התנהגותיים, גופניים ומחשבתיים, לכן יש לעבור אבחון מדויק ולהתאים היטב את שיטות הטיפול. לדבריו, לחרדה יש גורמים שונים ומגוונים, הגורמים העיקריים לתופעה הם תורשה פולי גנטית, אירועים טראומטיים במהלך החיים, קונפליקטים לא פתורים הקיימים בתת מודע ועוד.

אבחון חרדה על ידי פרופסור לאון גרינהאוס

הטיפול בחרדה במרפאת מיינד קליניק של פרופסור לאון גרינהאוס מתחיל באבחון מקצועי ויסודי. יש לאפיין את סוג החרדה על מנת להתאים את הטיפול הנכון והמיטבי, אך במקרים רבים משלבים בין כמה שיטות טיפול כדי להשיג את התוצאות הרצויות וכדי לסייע למטופל.

הפרעות החרדה אצל מבוגרים נחלקות למספר אבחנות כגון:

כדאי לדעת כי הפרעות החרדה שכיחות מאוד, אך בפועל רבים מהאנשים הסובלים מהתופעה אינם פונים לקבלת טיפול מקצועי. כפי שנאמר קודם, לחרדה יש סימפטומים פסיכולוגיים ופיזיולוגיים. ללא טיפול האדם עלול לסבול מפגיעה משמעותית באורח חייו. מחלת החרדה הלא מטופלת יכולה להוביל למצבים מורכבים כגון יתר לחץ דם, הפרעות שינה, ודיכאון.

שיטות הטיפול המומלצות לסובלים מחרדה

פרופסור לאון גרינהאוס ממליץ על טיפול משולב לסובלים מתופעת החרדה, הטיפול מבוסס על פסיכותרפיה ותרופות. חשוב לציין כי ברוב ההפרעות הפסיכיאטריות מקובל להתאים טיפול הכולל שילוב של טיפול פסיכולוגי רגשי יחד עם טיפול תרופתי. אין צורך לחשוש מהתרופות, לרוב הן בעלות פרופיל תופעות לוואי נמוך. בחלק מהמצבים הקליניים הטיפול התרופתי הינו לטווח ארוך, לחלק אחר של המטופלים אפשר לתכנן ירידה הדרגתית של הטיפול התרופתי.

צילום: כריסטופר אוט

הטיפול הפסיכולוגי הרגשי נחשב כיעיל מאוד אצל אנשים הסובלים מסוגים שונים של חרדה, כאשר כיום המומחים ממליצים בעיקר על טיפול קוגניטיבי – התנהגותי (CBT). יש טכניקות חדשות לטיפול קוגניטיבי – התנהגותי בחרדות, ובמציאות של היום ניתן לקבל את הטיפול הרגשי אונליין. בשיטת הטיפול הקוגניטיבי – התנהגותי מתאימים טיפול קצר מועד וממוקד, וכדי למקסם את תוצאות הטיפול משלבים טכניקות יעילות כמו הרפיה, דמיון מודרך ואפילו היפנוזה.

גם טיפולים פסיכודינמיים יכולים לעזור ללא מעט אנשים הסובלים מחרדה, ויש טכניקות נוספות המוכחות כיעילות כגון: ביופידבק, נוירופידבק, מציאות מדומה ועוד.

במרפאה של פרופ' גרינהאוס קיימים מגוון טיפולים תרופתיים ופסיכולוגים למצבי חרדה. הטיפולים מומלצים בהתאמה אישית ומכוונים לשיפור קליני ושל איכות החיים של המטופל.

Exit mobile version