Site icon מקומון רמת גן

פרויקט ראשון אסף בעיר משקל בלתי נתפס של פריטים למחזור

יותר מטון – זהו משקלם המצטבר של פריטים שהועברו למיחזור במקום להטמנה  בפרויקט סביבתי ראשון מסוגו
של כתר ותנועת הצופים.
הפרוייקט שמציין שנה ראשונה מוצלחת במיוחד נולד על מנת לעודד את תושבי העיר לאסוף מוצרי פלסטיק רב פעמיים ולמחזרם. בזכות הצלחת הפיילוט בשבטי הצופים בר"ג הורחבה לאחרונה היוזמה לערים נוספים: נתניה, אבן יהודה, קדימה-צורן, תל מונד וכפר יונה.

עמדת המיחזור בשבט הצופים

בקיץ האחרון יצאו חברת כתר ותנועת הצופים בפיילוט ראשון מסוגו ברמת גן במטרה לקדם כלכלה מעגלית ואחריות לסביבה, במסגרתו החלו באיסוף מוצרי פלסטיק רב פעמי והעברתם למיחזור. תוך פחות משנה נאספו למעלה מטון של מוצרי פלסטיק רב פעמי כגון כסאות, ארונות ומשחקי ילדים העשויים מפלסטיק רב פעמי, ארגזי כלים, קופסאות רב פעמיות ועוד ולאחר מיון, אלו הועברו למיחזור.

בזכות שיתוף הפעולה והירתמות תושבי רמת גן, החלו בימים אלו בהרחבת היוזמה גם לערי השרון: נתניה, אבן יהודה, קדימה-צורן, תל מונד וכפר יונה, בהן יוזמנו התושבים להעביר מוצרי פלסטיק רב פעמי בנקודות שונות שיוקמו בשבטי הצופים. המשמעות: עידוד חניכי התנועה לשמירה על איכות הסביבה, עידוד הקהילה לאיסוף כל מוצר פלסטיק שאינו חד פעמי והטמעת ערך וחשיבות המיחזור.

כיום מוצרי פלסטיק רב פעמי אינם ממוחזרים בסיום השימוש בהם מאחר ורובנו נוהגים לזרוק את המוצרים בפחים רגילים או פחי מחזור ומשם עוברים להטמנה.  שיתוף הפעולה בין כתר לתנועת הצופים מציע  לכל אחד ואחת מהתושבים להביא את המוצרים לנקודות שייבחרו בערים השונות בשבטי הצופים, משם יועברו למיון ומיחזור, במקום להטמנה עם הפסולת העירונית.

כל המוצרים שנאספים ע"י כתר מונעת מהם להגיע להטמנה ולזהם את הסביבה ואף פועלת למחזר אותם למוצרי פלסטיק חדשים לגמרי.

בכתר הבינו כי כיום פסולת הפלסטיק הרב פעמית היא בהיקפים בלתי נתפסים וביכולתה לפעול למען מיחזור הפלסטיק הרב פעמי ולתרומה חשובה לאיכות הסביבה. על כן, יזמה את המהלך הייחודי עם תנועת הצופים תוך בניית התשתית בערים השונות. חשוב לציין כי פסולת פלסטיק חד פעמי מסוג כלים חד פעמיים, שקיות וכדומה או אריזות מזון עדיין יש להעביר לפח הכתום.

אודי שגיא מנכ"ל כתר מסר על הפרויקט: "בכל בית ישנם מוצרי פלסטיק רב פעמי רבים, והיעוד שלנו כחברה הדוגלת בכלכלה מעגלית ושמירה על הסביבה הוא שאף אחד מהם לא יגיע להטמנה. מדובר בכמויות אדירות שניתן למחזר ועל כן, הובלנו יוזמה לצורך כך בדיוק ברמת גן ובערי השרון עם תנועת הצופים שמיד נרתמה – והתוצאות ניכרות בשטח. החניכים פעלו רבות לצורך הסברה בקהילה לאיסוף פלסטיק רב פעמי, שמועבר לנקודות השונות בשבטי הצופים ומשם למיחזור. בזכות כך, אנחנו משקיעים רבות גם בהרחבת היוזמה לערים נוספות ואין לי ספק כי חניכי התנועה גם בערים אלו יצליחו לרתום את התושבים לעשות טוב לסביבה".

כרמל שאמה הכהן, ראש עיריית רמת גן הוסיף: "כמו בנושאים רבים נוספים, גם בסוגיית מיחזור מוצרי פלסטיק רב פעמיים, רמת גן היא חלוצה ומושכת אחריה ערים רבות נוספות. לשמחתי ברמת גן פועלים שבטים רבים של תנועת הצופים ובשיתוף פעולה איתם ועם חברת כתר, הובלנו מיזם באמת יוצא דופן בעניין המחזור. רמת גן מובילה את ערכי הקיימות והדאגה לאיכות הסביבה במספר רב של

פרויקטים אשר חלקם הגדול מקודם על ידי מערכת החינוך הפורמלית והבלתי פורמלית של העיר. אנחנו ברמת גן מאמינים בחינוך לאיכות הסביבה ונכונים לכל פרויקט אפקטיבי בנושא".

נקודות האיסוף בשבטי צופי רמת גן: שבט רמת-גן ברח' מוריה, שבט רמת חן ושבט רעים ברח' המשורר יעקב.

 

 

Exit mobile version