Site icon מקומון רמת גן

פסים נגד החלקה – מעניקים יציבות ומונעים נפילות

בניגוד למה שאולי חלקכם חושבים, סכנת החלקה קיימת לא רק במקלחת או במקומות בהם ירד גשם. יתרה מכך, במקומות שבהם הסיכוי להחליק הוא גדול, אף אחד אינו חסין. גם אם אתם במצב בריאותי וגופני טוב אל תגידו 'לי זה לא יקרה'. ההחלקה יכולה להסתיים בשפשופים קלים במקרה הטוב ובשברים ברמות שונות במקרה הפחות טוב. פסים נגד החלקה נועדו כדי למנוע פגיעות אלה ומהווים אמצעי בטיחות משמעותי במגוון מקומות, גם בתוך מבנים וגם מחוץ להם.

מה הם פסים נגד החלקה?

פסים נגד החלקה מיועדים להדבקה במקומות בהם קיים סיכוי להחליק. הפסים מגבירים את החיכוך בין הנעל לרצפה, משפרים את אחיזת הרגל על המשטח וכך למעשה ניתן ללכת ביציבות מבלי להחליק.

רוב הפסים מגיעים בתור מדבקה והם קיימים במגוון מידות, גוונים וטקסטורות. הדבקתם פשוטה ואינה מצריכה איש מקצוע מיומן. כל מה שיש לעשות זה לדאוג שהמשטח אליו הם מיועדים יהיה יבש ונקי, לאחר מכן מקלפים את סרט ההגנה מתחתית הפס, מדביקים באופן ישר ומהדקים ביסודיות. הפסים מתאימים להדבקה על מגוון משטחים כגון שיש, קרמיקה, מתכת, בטון, עץ, אספלט, אבן משתלבת וגרנוליט.

בנוסף לפסים הדביקים, קיימים גם פסים נגד החלקה העשויים מאלומיניום וניתנים להדבקה באמצעות דבק ייעודי או ברגים. אחד המאפיינים שלהם הוא שהם ניתנים להדבקה על משטחים שפחות מתאימים לפסים הדביקים, כגון משטחים מחוספסים.

מקומות נפוצים להדבקת הפסים

מדרגות, אחד המקומות הכי יודעים לשמצה בכל הנוגע להחלקות, בעיקר אם הן תלולות ומרובות. את הפסים מדביקים לאורכה של כל מדרגה.

פסים נגד החלקה. צילום: ארבל שטראוס בע"מ

חניונים. הדבקת הפסים על רצפת החניון גם עוזרת במניעת החלקה (שכן חניונים רבים מאופיינים ברצפות חלקלקות) וגם מאפשרת לסמן את תא החניה (כן, לפסים יש עוד שימושים מעבר למניעת החלקה, כגון סימון ותיחום).

שיפועים, ירידות ועליות. גם כאן מתגלה שימוש נוסף לפסים התראה. מעבר לעובדה שהפסים יתרמו למניעת ההחלקה, נוכחותם הבולטת (הפסים קיימים בין היתר בצבעים בולטים וניגודיים שניתן להבחין בהם מרחוק כגון שחור וצהוב) תסב את תשומת ליבם של העוברים ושבים לכך שקיימת כאן סכנת החלקה.

מקומות המחייבים את הדבקת הפסים בהתאם לחוק הנגישות עבור בעלי מוגבלויות.

לסיכום – פסים נגד החלקה הם מוצר קטן ופשוט אך בעל ערך רב והדבקתם במקומות בעלי פוטנציאל להחלקה מוכיחה את עצמה היטב. אם בבעלותכם עסק או בית בו קיים סיכון להחלקה, מומלץ לרכוש אותם בהקדם.

Exit mobile version