Site icon מקומון רמת גן

פיקוח על בנייה פרטית – חשיבה על כל הפרטים הקטנים

הבסיס לכל פרויקט בבנייה פרטית הוא תכנון מקצועי הכולל חומרים, כתב כמויות, לוחות זמנים, תשלומים, שרטוט אדריכלי ועוד. מנהל הפרויקט אחראי על תיאום בין בעלי המקצוע המעורבים בפרויקט, כולל אדריכל, מעצב פנים, מהנדסים, אנשי מקצוע וכד', והוא מייצג את הלקוח גם בפני הרשויות וגורמי הממשל.

מנהל ומפקח פרויקטים בבנייה אחראי על הפרטים הגדולים והקטנים כאחד, הוא מנהל ומלווה את פרויקט הבנייה של הבית הפרטי משלב התכנון האדריכלי ועד השלמת העבודות באתר ומסירת המפתח ללקוח. לכן, מנהל הפרויקט חייב להיות מעורה בכל שלבי התכנון והבנייה, הוא חייב להיות בעל ידע מקצועי מקיף כדי לקבל החלטות מקצועיות בשלבי התכנון והבנייה, ועליו לספק מענה ופתרונות לכל בעיה המתעוררת בפרויקט, וכמובן שעליו לדווח ללקוח הסופי באופן שוטף.

מהו הליך הפיקוח על בנייה של בית פרטי?

ניהול ופיקוח פרויקטים בבנייה מבוסס על שלושה שלבים עיקריים בפרויקט:

פיקוח על תהליך הבנייה וקבלת האישורים. צילום: pexels

מה כלול בניהול ופיקוח פרויקט לבניית בית פרטי?

בניית בית פרטי מהווה הגשמת חלום עבור ישראלים רבים, יחד עם זאת זהו פרויקט מורכב מבחינה הנדסית ותהליך הבנייה מורכב ומחייב קבלת אישורים שונים. בכל פרויקט בנייה יש אתגרים רבים ומורכבים, מנהל הפרויקט אחראי למציאת פתרונות לכל בעיה או בקשה מיוחדת מצד הלקוח, והוא מלווה את הפרויקט מתחילתו ועד סופו.

למעשה, ניהול פרויקט בנייה של בית פרטי כולל ליווי צמוד של המנהל משלב תכנון הבית והעבודות באתר הבנייה, דרך ניהול ופיקוח על קבלני הביצוע בשטח ועד קבלת טופס 4 ואכלוס הנכס. בעזרת מנהל פרויקטים בבנייה הלקוח יכול לקבל החלטות משתלמות יותר, לחסוך הרבה מאוד כסף, ליהנות מבנייה מודרנית ואיכותית יותר הבאה לידי ביטוי גם בהתאמת הנכס לאורח החיים של הדיירים ובחיסכון בעלויות השוטפות לתחזוקת הבית ועוד.

מה תפקידו של מנהל פרויקטים בבנייה?

מנהל פרויקטים בבנייה הוא למעשה מפקח שתפקידו לנהל את הפרויקט משלב התכנון ועד מסירת הבית הפרטי ללקוח. מנהל פרויקטים בבנייה הוא בעל ידע מקצועי וניסיון מעשי בעבודות בנייה, הוא מכיר שיטות וחומרי בנייה, ובין השאר עליו לסייע ללקוח לקבל החלטות נכונות ומשתלמות יותר כדי לחסוך עלויות וליהנות מבית פרטי המותאם לצרכי הלקוח.

Exit mobile version