Site icon מקומון רמת גן

פורסמו ממצאי ועדת הבדיקה בנושא במת יום העצמאות ברמת עמידר

ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן: "ברמת-גן שלנו כולם שווים ולא תהיה הדרה כנגד שום מגדר או מגזר. הבטחנו לבדוק עד הסוף ללא פשרות וללא מריחות וכך עשינו תוך עדכון הציבור לאורך כל הדרך". מ"מ ראש העיר, ליעד אילני, שעמד בראש הוועדה :"ברמת-גן של 2019 לא תהיה הדרה של שום אוכלוסייה! ברמת-גן של 2019 לא נטאטא שום דבר מתחת לשטיח"!

המיקרופון נשאר מיותם. צילום: Pixabay

לאחר בדיקה יסודית ומקיפה של תקרית הורדת הנערה מבמת יום העצמאות ברמת עמידר, פורסמו ממצאי ועדת הבדיקה, שבראשה עמד מ"מ ראש העיר, ליעד אילני. הוועדה שמונתה על ידי ראש העיר, כרמל שאמה הכהן, מיד בתום האירוע, תחקרה את כלל הגורמים המעורבים בפרשה ובחנה את צילומי מצלמות האבטחה, שתיעדו את אשר התרחש באותו ערב ועל פיהם הנערה לא הורשתה לשיר על רקע מגדרי.עם זאת ובניגוד לנטען באמצעי התקשורת, הנערה לא הורדה מהבמה בשום שלב, אלא נשארה עליה עד שהזמר סיים להקדיש לה את שירו.

לאור הממצאים שהתגלו, המליצה הוועדה להעביר את מנהל מחלקת תרבות תורנית מתפקידו, היות והדיווח שהעביר אינו תאם את צילומי הווידאו המדברים בעד עצמם. כמו כן, המליצה הוועדה כי בכל אירועי עירוני עתידי הפתוח לקהל הרחב, תופיע לפחות זמרת אחת ואף באירועי הקיץ הקרובים או בחגיגות העצמאות בשנה הבאה, נתן גושן יוזמן שוב להופיע בגן אלי הכהן ובאותה ההזדמנות תוכל הנערה לשיר יחד עם הזמר, הפעם תוך ההכנה הנדרשת מראש.

ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן: "מנהל מחלקת תרבות תורנית, עובד ותיק ומוערך, הוא זה שעל דעת עצמו ביקש מהזמר לא לאפשר לנערה לשיר בשל היותה אישה. המבחן בעיני הן הנורמות שלנו כעיר והדרת נשים היא חציית קו אדום – גם אם האישה לא נפגעה, ולכן הוחלט על העברת העובד מתפקידו .מעתה כל אירוע פומבי באחריות העירייה מנהלו יחתום על תדרוך ותוכנו יצריך את אישור המנכ"לית או יועצת ראש העיר למעמד האישה .תודה לממלא מקומי ליעד אילני על עבודת הוועדה".

Exit mobile version