Site icon מקומון רמת גן

פולי קפה – 10 הזנים המובילים בעולם

מי מאתנו לא אוהב לפתוח את הבוקר עם כוס קפה ריחנית. חלק מאתנו אוהבים לשתות את הקפה שלנו חלש עם חלב בצד, ואחרים אוהבים קפה חזק. הקפה אינו רק מעורר. הוא גם נותן טעם של עוד. זו הסיבה שאנו אוהבים לשתות אותו עם הארוחות השונות, תהיה זו חביתה של בוקר או מנת פירה בצהריים. על כל פנים, חשוב להבין שפולי הקפה הם שעושים את כל ההבדל הקטן.

אצל מי רוכשים פולי קפה?

רכישת פולי קפה באתר קרמה היא אחת ההחלטות השקולות ביותר שתעשו. אחרי הכול, מדובר באחד האתרים המובילים ביותר לרכישת פולי קפה מסוגים שונים. תוכלו לבחור בין קפסולות אספרסו לבין מותגי קפה מובילים, ואף להזמין מכונות קפה איכותיות אליכם הביתה. כמו כן, בחברה תוכלו למצוא מגוון רחב של אביזרים המסייעים לכם להכין את הקפה: מקררים מיוחדים לחלב, מקציפים לחלב, כוסות וספלים, ידיות ועוד.

ועכשיו נדבר על זני הקפה

אלה 10 זני קפה מובילים שכדאי להכיר ממש מקרוב:

1. ערביקה

עץ הערביקה התגלה באתיופיה לפני כאלף שנה. למעשה, הפירות שלו שימשו לצורך ייצור הקפה הראשון ביותר בהיסטוריה. גידול מאסיבי יותר של קפה החל בתחילה בחצי האי ערב, אם כי על פי האסלאם הקפה, בדומה לאלכוהול, נאסר מכיוון שהוא העניק לשותים תחושת ערנות. טעמו של המשקה מתקתק ועדין, ובעיני רבים הוא נחשב לטעים מאוד. הוא גם מכיל פחות קפאין בהשוואה לזנים אחרים כמו זן הרובוסטה. זן הערביקה נחשב לזן יקר יחסית בגלל הטיפול בו: קטיפת פולי הקפה נעשית באופן ידני.

  1. רובוסטה

זן פולי הקפה הזה נחשב לחזק יותר מזן הערביקה. פולי הקפה שלו מרים יותר ומכילים כמות גדולה יותר של קפאין. פולי הרובוסטה מוארכים וירקרקים. במקרים לא מעטים מערבבים בין זן הערביקה לרובוסטה כדי לדכא את מרירותו של האחרון, אם כי ישנם אנשים שדווקא מעדיפים את טעמו המשובח של הרובוסטה. ואכן, יש לזנים האלה טעם ייחודי.

צילום: Pixabay

3. ליבריקה

זן זה דומה לרובוסטה. עץ הליבריקה גדל בעיקר בליבריה אשר נמצאת במערב אפריקה, אך הביאו אותו גם לאינדונזיה במאה ה-19 כדי שהוא יחליף את זן הערביקה.

  1. צ'ריריאנה

מחפשים קפה נטול קפאין? ובכן זן הצ'ריריאנה הוא הזן היחיד נטול הקפאין אשר גדל במרכז אפריקה. זהו עץ מיוחד אשר התגלה לראשונה בקמרון. פולי קפה אלה מתאימים לכל מי שמעוניין לשתות קפה ללא קפאין, בין אם מסיבות בריאותיות או אידיאולוגיות, ועדיין ליהנות מטעמו המשובח של הקפה.

  1. ג'מייקה בלו מאונטיין

פולי קפה אלה מצויים בהרים הכחולים של ג'מייקה. בימים עברו הוא נחשב לזן הטוב והאיכותי ביותר בעולם. ועדיין מדובר באחד הזנים המשובחים ביותר, וביפן ישנה קהילה שלמה אשר צורכת קפה מסוג זה. סוד טעמו המשובח של ג'מייקה בלו מאונטיין הוא הסביבה שבה הוא גדל. האקלים בהרים הכחולים הוא קר ויורדים בו גשמים רבים. תנאים אלה בשילוב האוויר הנקי מכל מפעלי התעשייה מספקים את מצע הגידול הנכון לפולי הקפה.

  1. Ocoa la palma estate

זן פולי קפה אשר מקורם בסנט דומינגו. טעמם של פולי הקפה האלה אינו חזק, יש לו ארומה נעימה, והוא בעל חמיצות טובה.

  1. Navaro

מקורו של הזן הוא בקוסטה ריקה. מודבר בפולי קפה בעלי טעם עדין, לאניני הטעם שבינינו. לקפה Navaro ניחוח טוב והוא נפוץ בעיקר לצורך הכנת קפה טורקי או פולטר.

  1. גוטמאלה אנטיגואה

קרוב משפחתו של זן הערביקה. פולי קפה אלה כוללים טעמים מגוונים, ויש אף המוסיפים להם טעמי וניל ואגוז. לזן זה פולי קפה מוארכים בצבע כחול. הגרגירים של הזן נחשבים לקשים, אם כי יש להם טעם איכותי.

  1. קולומביה

מדינת קולומביה נחשבת ליצרנית גדולה של קפה. פולי הקפה הקולומביאני נחשבים לאיכותיים. יש להם חמיצות גבוהה וארומה נעימה.

  1. פורטו ריקו

זן הקפה הזה דומה לא מעט לזן הקפה ג'מייקה בלו מאונטיין. יש לו טעם עשיר ואיכותי וארומה חזקה.

שלבי הכנתו של הקפה

ואין הכוונה היא לשלב שבו אתם מודדים כפית של קפה, שמים אותה בכוס ושופכים מים רותחים, אלא לשלבים השונים שעוברים פולי הקפה עד שהם מגיעים בכלל לכוס. בשלב הראשוני, יש צורך להפריד בין הפירות לבין פולי הקפה. לשלב זה יש שתי שיטות: עיבוד יבש ועיבוד רטוב. העיבוד היבש הוא עיבוד ותיק ומסורתי. בעיבוד זה מפרידים בין הפירות שהבשילו לפירות בוסר בצורה ידנית. בשלב הבא מניחים את הפירות לייבוש ומסובבים אותם כדי שיתייבשו היטב מכל צד. במסגרת העיבוד הרטוב טובלים את הפירות במים כדי להפריד ביניהם. עיבוד זה נחשב למתוחכם יותר ויקר יותר, וכולל כמה שלבים: העברת פולי הקפה במסננת, הכנסת הפולים לחביות של עץ וייבוש הפולים במכונה מיוחדת או חשיפתם אל השמש.

השלב הבא הוא שלב הקלייה והטחינה. פולי הקפה עוברים שני פצפוצים ולאחר מכן טחינה. לעתים, בשלב הטחינה מוספים תערובת כלשהו, בהתאם לטעם שמעוניינים להשיג. מעבר לכך, גם טמפרטורת הקלייה של פולי הקפה משתנה בהתאם לסוג הטעם. בסופו של דבר, איכותו של הקפה נקבעת לפי כמה פרמטרים בולטים: גוף, ארומה, חומציות, טעם, שארית טעם ואיזון.

צילום: Pixabay

האם הקפה באמת מגביר את הערנות?

כאשר אנו שותים קפה, הקפאין נספג במהירות בגוף. למעשה, הוא מתפזר בנוזלי הגוף. ריכוז הקפאין מגיע לשיא לאחר כשעה או שעתיים משתיית כוס הקפה שלכם. השפעתו של הקפאין משתנה מאדם לאדם. יש כאלה שאצלם הוא מגביר את הערנות, ולכן הם מעדיפים לשתות אותו במקרה שבו עליהם להישאר ערניים ודרוכים. אך ישנם אנשים שעליהם הקפאין אינו משפיעה. הם יכולים לשתות אותו גם בשתיים עשרה בלילה ולהירדם לאחר מכן. על כל פנים, כל שותי הקפה יכולים להסכים פה אחד שהקפה פשוט טעים.

כל הסיבות לשתות קפה

מעבר לטעם העדין אך המעורר, לקפאין יש כמה השפעות חיוביות שכדאי להכיר:

שתיית קפה אחרי או לפני הארוחה?

רבים מאתנו נוהגים לשתות קפה לאחר הארוחה. אולי כך הרגילו אותנו במסעדות. שם מגישים את הקפה בדרך כלל בסמוך להגשת החשבון. אך למעשה, דווקא שתיית קפה שחור לפני הארוחה יכולה לסייע למערכת העיכול. הטעם המר של הקפה מעורר את המערכת וגורם לה להפריש מיצי קיבה. כך שגם אם אתם רגילים לשתות את הקפה שלכם בסיום ארוחה דשנה, אולי כדאי לשנות את ההרגל הזה ולנצל לטובה את השפעתו הבריאה של הקפה.

Exit mobile version