Site icon מקומון רמת גן

עמדת החייאה חכמה של מגן דוד אדום נחנכה ברמת גן

צילום: דוברות מד"א

יעקב וברכה ז"ל, הוריו של חובש מד"א חזקי גרוסברד, נפטרו שניהם מסרטן. לזכרם, החליט בנם לתרום עמדת החייאה חכמה של מד"א שהוצבה בגן אליעזר אלקס ברמת גן ♦ העמדה מצטרפת ל-23 עמדות קיימות בעיר ובקרוב צפויות להיות מותקנות שמונה עמדות נוספות

בטקס מרגש, נחנכה השבוע עמדת החייאה חכמה של מגן דוד אדום ברמת גן. העמדה נתרמה ע"י חובש מד"א חזקי גרוסברד, בשיתוף אגודת ידידי מד"א בישראל אשר ביקשו להנציח את זכר הוריו של חזקי, יעקב וברכה גרוסברד ז"ל באופן אשר יסייע לציבור.

בשנת 2007 נפטר יעקב, אביו של חזקי ממחלת הסרטן. בשנת 2014, לאחר מאבק עיקש וקשה באותה המחלה – נפטרה אימו, ברכה. שניהם נפטרו בחודש מרץ והשנה, לקראת ימי האזכרה הסמוכים, החליט בנם להנציח את זכרם באמצעות עמדת החייאה הכוללת מכשיר מפעם (דפיברילטור) למען הציבור – שנתרם על ידיו במטרה להציל חיים.

העמדה החדשה הוצבה בגן אליעזר אלקס ברחוב רמז ברמת גן ומצטרפת ל-23 עמדות פעילות בעיר. בזמן הקרוב שמונה עמדות נוספות צפויות להיחנך ברחבי העיר.

גן אליעזר אלקס. צילום: דוברות מד"א

באמצעות העמדה החכמה, כל אזרח שמחייג למוקד 101 של מד"א במקרה חירום רפואי שדורש החייאה, כחלק מההדרכה הטלפונית ובמקביל להזנקת ניידת טיפול נמרץ וכונני מד"א הרכובים על האופנועים, יונחה להביא ולתפעל את המכשיר וכך יכול לסייע עוד יותר בהצלת חיים במקרה של דום לב. בכל 60 שניות שחולפות ללא טיפול מרגע תחילתו של אירוע לבבי, פוחתים סיכויי ההישרדות של החולה בכשבעה עד עשרה אחוזים וככל שמתן מכת חשמל מתרחש מהר יותר, הסיכוי של החולה לחדש את פעילות הלב גדל מסבירים במד"א.

על המעמד המרגש, סיפר חזקי גרוסברד: "אני מתרגש לראות את חלום ההנצחה יוצא לפועל. אין דרך טובה יותר מלהנציח את הורי ז"ל בשבוע אזכרתם מאשר בהשקת עמדת החייאה חדשה שמטרתה הצלת חיי אדם, ערך חשוב שהנחילו לי הורי בילדותי".

Exit mobile version