Site icon מקומון רמת גן

על חקירת יכולת שמעתם?

חדלות פירעון – חקירת יכולת בהוצאת לפועל היא אחת מהדרכים שמאפשרות לרשם ההוצאה לפועל להתרשם מהמצב הכלכלי של אדם שנפתח נגדו תיק בהוצאה לפועל בגין חוב שהוא לא שילם וגם להתרשם מהיכולת שלו לפרוע את החוב. נשמע קצת מאיים, אבל בסופו של דבר חקירת היכולת משרתת את החייב כאשר יש לו את ההזדמנות להוכיח את מידת יכולתו לפרוע את החוב ולמנוע קביעת צו תשלומים שרירותי בתיק, שלא יוכל לעמוד בו. לכן חשוב להיות מיוצג על ידי עורך דין הוצאה לפועל שזה תחום המומחיות שלו.

במסגרת חקירת היכולת בהוצאה לפועל, החייב יכול להעלות טענות שונות על מנת להוכיח כי הוא לא משתמט ומתחמק מתשלום החוב, לדוגמה: ניתן להעלות טענות המתייחסות למצב הכלכלי, למצב הבריאותי או למצב הסוציאלי של החייב, דבר שיכול להועיל כדי לגלות הבנה ואמפתיה בניהול ההליך.

צילום: pixbaby

חקירה היא כלי חשוב

עורך דין הוצאה לפועל – במסגרת החקירה החייב חושף פרטים אישיים אשר עלולים לפגוע בפרטיות שלו ולכן צריך לדעת כי יש אפשרות לקיים את חקירת היכולת בדלתיים סגורות- בפרטיות ולא באופן פומבי. כמו כן, חייב יכול לבקש כי כל עוד הוא עומד בצו התשלומים שניתן לו, יעוכבו הליכי גבייה נגדו בתיק. עורך דין הוצאה לפועל מודע לזכויות ולחובות ולכן חשוב להתייעץ איתו כדי לקבל את ההחלטה הטובה ביותר.

אם החייב זומן לחקירת יכולת אך לא התייצב אליה, או שהחייב התייצב לחקירת היכולת אך לא הציג מסמכים שנדרש להציג, רשות ההוצאה לפועל תראה אותו כחייב אשר מתחמק מתשלום החובות שלו ומשיתוף פעולה וניתן להטיל עליו הגבלות שונות.

חקירת יכולת זו ההזדמנות שלכם

עורך דין פשיטת רגל – לאחר קיום חקירת היכולת בהוצאה לפועל, רשאי רשם הוצאה לפועל לקבוע כיצד ישולם החוב ולכן חקירת יכולת הוא זכות והזדמנות כדי לשכנע את רשם ההוצאה לפועל מה היכולת הכלכלית האמיתית דבר שיוביל לקביעת צו תשלומים שניתן יהיה לעמוד בו. חשוב לדעת, שניתן לבקש בכל שלב שינוי של צו התשלומים אם חל שינוי ביכולת שלכם לפרוע את החוב בתשלומים שקבע רשם ההוצאה לפועל. החיים הם דינאמיים ומשתנים ולפעמים מתרחשים אירועים בלתי צפויים בחיים ואתם צריכים לצידכם עורך דין הוצאה לפועל או עורך דין חדלות פירעון שיידע להגן על הזכויות שלכם.

המאמר בחסות חדשות ראשון לציון  עידכונים סביב השעון  https://rishon.bignews.co.il/

 

Exit mobile version