Site icon מקומון רמת גן

על האטרקטיביות ומגוון האפשרויות שפותח בפניכם תואר שני בייעוץ חינוכי

אינספור נשים וגברים מחפשים אחר תחום לימודים והתמחות אשר יעניק להם יציבות תעסוקתית וכלכלית, אפשרויות התפתחות וגם סוג זה או אחר של עניין וסיפוק. עבור כל מי שמתעניין/ת ומתלבט/ת בנוגע ללימודים מתקדמים ומגיע/ה עם ניסיון בעולם החינוך ותעודת הוראה תואר שני בייעוץ חינוכי מהווה אפשרות מעניינת ביותר שכדאי לבחון לעומק.

מדוע דווקא תואר שני בייעוץ חינוכי? מה כולל תואר זה ועבור מי הוא מתאים ומיועד?

תחום עיסוק מבטיח עם ביקוש גבוה לאנשי מקצוע איכותיים – ייעוץ חינוכי

קיימות סיבות שונות להתעניין דווקא בתואר שני בייעוץ חינוכי עבור מי שמגיע/ה עם ניסיון מעולם החינוך ותעודת הוראה.

בתור התחלה, מדובר בהכשרה ומקצוע עם רמה גבוהה ביותר של ביקוש. מערכת החינוך זקוקה ליועצים חינוכיים רבים לכל אורכה ורוחבה, שכן אלו ממלאים תפקידי מפתח במגוון מוסדות חינוכיים. היועצים החינוכיים עובדים עם הסגל של מוסד הלימודים ומסייעים בהתוויית הדרך להתפתחות מוסד זה. במדינה כמו ישראל, כוללים מרבית מוסדות הלימודים הן מורים/ות והן תלמידים/ות מרקעים תרבותיים שונים ומגוונים, מה שמציב אתגרים נוספים ומשמעותיים בפני אנשי חינוך באופן כללי ובפרט בפני הסגל הניהול. חלק מתפקידם של יועצים חינוכיים הוא לסייע לסגל הניהולי בהתמודדות עם המגוון התרבותי הזה, כמו גם לעבוד באופן ישיר מול תלמידות ותלמידים המגיעים מרקעים שונים ומגוונים.

תואר שני בייעוץ חינוכי כולל כאמור דגש והתייחסות ספציפית לנושאים אלו של רגישות תרבותית, כמו גם דגשים על עבודה עם אוכלוסיות בסיכון והדרה. גם במקרה זה, פועלים בישראל אינספור מוסדות חינוך הכוללים גם תלמידות ותלמידים בהדרה וסיכון, ומוסדות רבים אף מתמחים וממקדים את כל או מרבית פעילותם באוכלוסיות אלו. ליועצות ויועצים חינוכיים תפקידי מפתח במוסדות אלו, במיוחד כאשר הכשרתם כוללת התמקדות גם בעבודה עם אותן אוכלוסיות.

צילום: פוטוליה

מה כולל תואר שני בייעוץ חינוכי ועבור מי הוא מתאים?

לימודי תואר שני בייעוץ חינוכי במכללות המובילות בארץ בתחום החינוך מיועד לאנשים המגיעים עם רקע וניסיון במערכת החינוך, ומחזיקים בתואר ראשון ותעודת הוראה. כאמור, ייעוץ חינוכי הוא תפקיד מתקדם יחסית בעולם החינוך, ועל מנת להגיע אליו יש להתחיל עם רקע מסוים בתחום.

המסלול מאפשר כתיבת עבודת תזה, שנותנת לבוגרים  גם להמשיך לאחר מכן (או בשלב כלשהו בעתיד) לתואר שלישי – דוקטורט בחינוך. כלומר, מדובר בשלב אפשרי בדרך לקריירה ארוכת טווח בעולם החינוך, בין אם במסגרת לימודי המשך לתואר שלישי ובין אם כיועצים/ות חינוכיים/ות. ייעוץ חינוכי הוא תחום עשיר ומלא בפני עצמו באפשרויות תעסוקה והתפתחות מקצועית, כך שלא חייבים ללכת לתואר שלישי בהמשך על מנת להתקדם ולהתפתח עוד ועוד בעולם החינוך.

בקיצור – מסלול אטרקטיבי ומומלץ ביותר עבור כל מי שמגיע בעולם החינוך ומתעניין בהמשך התפתחות מקצועית בתחום. כדאי לבחון מקרוב…

לפרטים אודות המסלול הכנסו לכתובת

 https://www.oranim.ac.il/sites/heb/academic-units/advanced-studies-faculty/med/educational-counselling-class/pages/default.aspx

Exit mobile version