Site icon מקומון רמת גן

עליה במספר רוכבי האופניים ברמת גן שנפגעו בתאונות דרכים

ברמת גן נפגעו 70 רוכבי אופניים בעשור החולף (2011-2020), מהם רוכב אחד נהרג. בשנת 2020 נפגעו בעיר שבעה רוכבים, מדובר בעליה במספר הנפגעים בהשוואה לשנת 2019 שבמהלכה נפגעו בעיר שני רוכבים.

לפני כחודש רכב ההרפתקן רועי (ג'ינג'י) סדן בן ה-39 על אופניו שאיתם הקיף את העולם. לאחר רכיבה של כשלוש שעות הגיע לכניסה לראש הנקרה, הקיבוץ בו התגורר, ושם התנגש סדן באוטובוס. סדן נפגע אנושות מהפציעה ולאחר יומיים נפטר מפצעיו. סדן הוא אחד מארבעה רוכבי אופניים רגילים שנהרגו בתאונות דרכים מתחילת 2021, זאת לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה במהלכה לא נהרגו רוכבי אופניים כלל.

מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס בשנת 2020 חלה עליה של 15% ברוכבי האופניים הרגילים שנפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני לעומת שנת 2019 וזאת למרות מגפת הקורונה, הסגרים וצמצום נסועת כלי הרכב בכבישים. ההערכה היא שישנם כמיליון רוכבי אופניים בישראל הנמצאים בסכנה יומיומית בכבישים בישראל. התשתית במקומות רבים אינה מותאמת ומונגשת לרוכבי האופניים והם נאלצים לסכן את עצמם בדרך לעבודה, לסידורים, לפעילות ספורטיבית ולבתי הספר ולרכוב בין כלי רכב ממונעים, משאיות ואוטובוסים.

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, בשנת 2020 נפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני 205 רוכבי אופניים לעומת 178 שנפגעו בשנת 2019 ו-178 שנפגעו בשנת 2018. ארבעה מבין הרוכבים שנפגעו בשנת 2020 נהרגו ו-78 נפצעו באורח קשה. בכל רחבי ישראל נפגעו בשנת 2020 בתאונות דרכים 234 רוכבי אופניים רגילים, גם במקרה הזה מדובר בעליה לעומת השנה שקדמה לה שבמהלכה נפגעו 219 רוכבים.

צילום: עמותת אור ירוק

לדברי ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק רוכבי אופניים רבים נפגעים באופן קשה וקטלני מכיוון שאין להם שכבת הגנה כמו שלדת הרכב וחגורת הבטיחות וכאשר רכב מתקרב לעברם במהירות גבוהה הם מצויים בסיכון ממשי לחייהם. "האופניים הם כלי רכב שמסייע לשמירה על הכושר הגופני והבריאות, השימוש בו מצמצם זיהום אוויר, הם זולים ונגישים לרוב האוכלוסייה. חייבים להגן על רוכבי האופניים ולאפשר להם לרכוב בבטחה", אומר קיטה, ודורש התערבות ממשלתית, "משרד התחבורה והבטיחות בדרכים צריך לדאוג לתשתיות מתאימות ובטוחות לרכיבה, לסלילת שבילי רכיבה יעודים כפי שקורה בערים ובמדינות רבות בעולם. כאשר רוכב האופניים נמצא על הכביש בין משאיות, כלי רכב ואוטובוסים הוא מצוי בסכנה של ממש ועל כן חייבים לדאוג להפריד אותו מכלי הרכב שבכביש בהקדם, לפני שיפגע הרוכב הבא".

בתל אביב נפגעו פי-4.2 רוכבי אופניים בתאונות דרכים מאשר בירושלים

כצפוי בתל אביב נפגעו, בפער משמעותי, הכי הרבה רוכבי אופניים בעשור החולף – סה"כ 689 רוכבים מהם 14 שנהרגו. בשנת 2020 לבדה נפגעו בעיר 62 רוכבים ומדובר בעליה במספר הנפגעים בהשוואה לשנת 2019 שבמהלכה נפגעו בעיר 51 רוכבים.

בהמשך הרשימה ניתן למצוא את ירושלים עם 162 רוכבי אופניים שנפגעו בעשור האחרון ושישה רוכבים שנהרגו ובשנת 2020 לבדה, שנת שיא בתאונות אופניים בירושלים נפגעו בבירה 26 רוכבים, מהם רוכב אחד נהרג, מדובר בשנה בה מספר הנפגעים בעיר הגבוה בכל העשור החולף. בפתח תקווה נפגעו 91 וחמישה נהרגו בעשור האחרון, בראשון לציון נפגעו 72 ומהם נהרגו שניים בנתניה 83 נפגעים ושלושה הרוגים וברמת גן, שבמקום השישי ומקדימה את רחובות, בני ברק וחולון, נפגעו 70 רוכבי אופניים בעשור החולף (2011-2020), מהם רוכב אחד נהרג. בשנת 2020, כאמור, נפגעו בעיר שבעה רוכבים,ו מדובר בעליה במספר הנפגעים בהשוואה לשנת 2019 שבמהלכה נפגעו בעיר שני רוכבים.

צילום: עמותת אור ירוק
טיפים לרכיבה בטוחה:

שיתוף הפעולה בין עמותת 'אור ירוק' וקהילת 'שים לב לרוכב' נרקם תודות לקרן השקעות האימפקט 2B Community ומשפחת חשין, שבטיחות רוכבי אופניים הוא נושא היקר לליבה. במסגרת מגוון הפעילויות, נערכות גם הדרכות בבתי ספר, במהלכן משוחחים עם בני הנוער על החשיבות בציוד מגן – קסדה, מגנים, בגדים זוהרים, רכיבה ע"פ החוק ובמקומות הבטוחים וכמובן על הסכנות שברכיבה על אופניים חשמליים. בנוסף נערכת הסברה גם לציבור הנהגים כיצד להתייחס לרוכבים, לחפש אותם ולהיות ערניים אליהם.

Exit mobile version