Site icon מקומון רמת גן

עיצוב פנים

עיצוב פנים הוא תחום שהולך והופך לתוסס יותר ויותר עם השנים. אם פעם היה מדובר בדבר מותרות השמור לעשירים בלבד, היום כל בעל בית יודע כי עיצוב פנים הוא למעשה כלי רב עוצמה שיכול לשפר משמעותית את מראה הבית, ליצור אווירה נעימה ומזמינה ואף להעלות את שווי הנכס בהשקעה מינימלית. לעיתים, שינוי כזה הוא אף הכרחי, כאשר נוסף ילד למשפחה או בשל שינויים בהרגלי העבודה ובאורחות החיים של אנשי הבית. איך עורכים שינויים כאלה עם תקציב מוגבל? הנה כמה טיפים של מעצבות פנים שיעזרו לכם לרתום את עקרונות העיצוב לטובתכם ולהימנע מהוצאות כבדות ומיותרות.

צילום: as-designer באדיבות אלי פרידמן seo-tip

צעד ראשון: הכנת הבסיס

כל מעצבת פנים יודעת שבסיס טוב הוא המפתח להצלחת כל פרויקט עיצוב, והבסיס הוא הקירות והמרצפות. כמובן, החלפת מרצפות היא עסק יקר, אבל ריענון הקירות יכול להתבצע בקלות ובמחיר סביר. סיוד הקירות יעניק מראה נקי ורענן לכל חדר, אך זו גם הזדמנות להעניק לקיר מעט אופי: במקום לבחור בלבן, צבעו את החדר בצבע. גוונים בהירים של ירוק או של כחול משדרים רוגע, ובחדרי שינה ניתן להשתמש בגווני בז׳ או צהוב בהיר. זכרו להשתמש בגוונים בהירים, שישקפו אור ויצרו אשליה של גודל.

צעד שני: דגשים

אם ברצונכם להוסיף צבעים כהים יותר, תוכלו לעשות זאת בנגיעות. אפשר לצבוע קיר אחד בגוון כהה יותר של הצבע שבחרתם לחדר, או אם תרצו ללכת רחוק עוד יותר – לעטר את הקיר באמצעות טפט, פסיפס, מראות ועוד. בפרויקטים מורכבים יותר כדאי להעזר בשירותיה של מעצבת פנים, שתוכל לייעץ הן בתכנון הדגשים והן בהוצאתם לפועל, אך ברוב המקרים ניתן לעשות זאת גם לבד.

צעד שלישי: ריהוט

השלב הבא הוא שלב הריהוט. כידוע, ריהוט חדש לחלוטין הוא עסק יקר. עם זאת, אין סיבה שעיצוב מחדש של הבית יוביל למסע קניות מטורף. ניתן לחדש רהיטים ישנים בעלות מופחתת, וחלק מהחידוש תוכלו לעשות לבד: רהיטי עץ ישנים יקבלו ברק חדש עם שכבת צבע וידיות חדשות ירעננו כל ארון. בשביל חידושים אחרים שאי אפשר לבצע לבד, כמו ריפוד מחדש של ספות– אפשר לפנות לעזרתה של מעצבת פנים, שתדע איך לחדש את הרהיט, והיכן לעשות זאת.

שלב רביעי: מיקום

לאחר צביעת הבית או החדר ועדכון הרהיטים, הגיע הזמן להחליט היכן להציב את הרהיטים. כל מעצבת פנים טובה יודעת שיש כלל אחד לארגון החדר, והוא יצירת נקודת מיקוד. נקודת המיקוד היא אזור שסביבו מאורגן החדר, והוא זה שמושך את עין המתבונן. נקודת המיקוד עוזרת לארגן את החלל, ליצור תחושת זרימה בין החלקים השונים של החדר ואחדות ביניהם. נקודת מיקוד זו יכולה להיות כל דבר – אח, ציור, מראה או אפילו שידת הטלוויזיה. כדאי להתאים את נקודת המיקוד לשימוש החדר: בחדרי שינה, לדוגמא, הגיוני ליצור נקודת מיקוד מעל לקיר המיטה, מפני שזה מרכז החדר, ובסלון יהיה זה האזור שסביבו מתאספים בני המשפחה.

שלב חמישי: אבזור 

כעת החדר מאורגן ומרוהט, ואפשר לעבור לשלב האחרון, שהוא אבזור: שימוש באביזרים למטרת הוספת ניואנסים ופרטים לחלל. האביזרים יכולים להיות כל דבר: החל במראות, דרך תמונות, גופי תאורה, וילונות וכלה בפמוטים ובכריות. מעצבת פנים נדרשת לעתים לאבזר חדר מההתחלה, מה שכמובן משפיע על התקציב, אבל דווקא כאן מומלץ להשתמש בפריטים שכבר נמצאים ברשותכם. לכל אחד יש סט פמוטים מסבתא או כריות נוי שהולכות לאיבוד בחדר השינה– כעת זה הזמן להוציא אותם מהבוידעם ולמצוא להם מקום ראוי בבית.


מה קיבלנו?

בתהליך קצר ופשוט של תכנון, פירוק לשלבים והתייחסות לפרטים קיבלנו בית מחודש, בלי הרבה מאמץ וללא הוצאות רבות– וכל זה מבלי להיות מעצבת פנים מוסמכת. באמצעות ציות לכמה כללים, כגון שימוש באור וצבע ליצירת אשליית גודל, יצירת נקודת מיקוד ואבזור, אפשר להפוך גם חדר ישן וסתמי לחדר מעוצב לעילא.

Exit mobile version