Site icon מקומון רמת גן

עיבוד שבבי ו-CNC

ברוב התעשיות קיים תהליך ייצור של עיבוד חומר גלם אחד בכדי לייצר ממנו תוצרת מותאמת. חומרי הגלם בתעשייה מתחלקים למתכות אשר עובדות תהליך עיבוד בצורה מסוימת ולחומרי גלם אחרים אשר צריכים לעבור תהלך של עיבוד שבבי על מנת להכין מהם תוצר מותאם. מהו תהליך עיבוד שבבי כיצד הוא נעשה ובעזרת אילמו מכונות?

תהליך עיבוד שבבי ו- CNC

כאשר חומר הגלם הינו מתכת כגון- פלדה, אלומיניום, ברונזה או פליז ישנו הליך עיבוד מותאם. אך כאשר חומר הגלם הינו פלסטיק או פוליאורתן עליהם לעבור עיבוד שבבי על מנת להכין את חומר הגלם לתוצר המותאם לעבודה.

בתהליך של עיבוד שבבי ניתן לעבוד בכמה שיטות עבודה שונות עם מכונת מותאמת ולבצע חריטה, השחזה, ניסור, קדיחה, כרסום ועוד של חומר הגלם ולייצר ממנו את העצם המוגמר לפעולה. כיום אין תעשיה שאין בה חומרי גלם שיש לעבד בתהליך של עיבוד שבבי ולכן אותן תעשיות צריכות גם מכונות מותאמות לביצוע התהליך.

הליך של עיבוד שבבי מאפשר יצירה של חלקים מותאמים שלא ניתן למצוא בשוק ללא תהליך של עיבוד מותאם- מחלקים מכניים לאופניים, לרכבים ואפילו למטוסים ועד מערכות אופטיות וזרועות למכונות שונות.

מכונות עיבוד שבבי קונבנציונליות, עיבוד שבבי ו CNC:

בחברת 'ארק אוטומציה' תהליך של עיבוד שבבי נעשה על ידי מכונת עיבוד שבבי קונבנציונלית או על ידי מכונת CNC . עיבוד שבבי על ידי שימוש במכונות קונבנציונליות-מכונה שעובדת בשיטת הכרסום ומכונה שעובדת בשיטת החריטה.

מכונה שעובדת בשיטת הכרסום- מכונה זו מבצעת את הפעולות הבאות: קדיחה, כרסום ו/או חריצה של החומר בהתאם לצורתו. המכונה מופעלת באופן ידני על ידי מפעיל ומתאימה לעיבוד של חלקים בשישים ופשוטים לעיבוד.

מכונה שעובדת בשיטת החריטה- מכונה זו מבצעת הסרה של חומר הגלם בתנועה סיבובית וסימטרית ולאחר מכן מכניסה אותו למחרטה. גם מכונה זו מופעלת ידנית על ידי מפעיל.

תמונה: unsplash

מכונת עיבוד שבבי מתקדמת שפועלת בשיטת CNC:

שיטת CNC הינה קיצור לComputer numeral control  – מכונה ממוחשבת בה אין צורך בהפעלה ידנית בתהליך העיבוד. המכונה פועלת על תכנית מחדש בה מכניסים את המפרט הרלוונטי ומבצעת את תהליך העיבוד ללא מגע ידי אדם. המכונה מבצעת תהליך של כרסום בצורה מדויקת וברמה גבוהה ובמקביל חוסכת בעלויות, בזמן ובכוח אדם. כאשר יש כמויות גדולות של חלקים המיועדים לעיבוד שבבי נהוג להשתמש במכונת CNC

בחברת 'ארק אוטומציה' מבצעים הליך של עיבוד שבבי ו-CNC בצורה מדויקת, איכותית ובסדרי גודל המותאמים לדרישות ולצרכים של כל לקוח ולקוח.

 

 

Exit mobile version