Site icon מקומון רמת גן

עורך דין תאונות דרכים

תאונת דרכים קשה יכולה לשבש מהלך חיים של הנפגע, ובמקרים רבים, לשנותו לרעה מן הקצה אל  הקצה. אדם שנפגע קשות בתאונה יכול להיקלע למצב שבו  הוא הופך לנכה. הוא לא יוכל לתפקד בעצמו, יהיה זקוק לסיוע על בסיס קבוע, ויהפוך לנטל על משפחתו. במקרים של מוות, בני  המשפחה נפגעים כלכלית ונפשית ויהיו זקוקים לסיוע כספי.

החוק קובע כי כל נפגע, למעט מקרים הקבועים בחוק, זכאי לקבל פיצוי מחברת ביטוח או מקרן מיוחדת לנפגעי תאונות דרכים. עורך דין תאונות דרכים יכול לסייע בהגשת תביעות אלו.

תביעות מסודרות

העניין הוא, שיש צורך להגיש את התביעות בצורה נכונה ומסודרת, והדבר כרוך בנקיטת פעולות כבר בעת התרחשות התאונה, בקבלת מסמכים רפואיים, בקבלת חוות דעת רפואיות, כלכליות ואחרות ועוד. הכלל קובע כי חברת הביטוח של הנהג האשם והפוגע היא זאת שנושאת באחריות ומשלמת את הפיצוי הכספי. אבל  מה קורה כאשר הנהג אינו מודה באשמה? כאשר לא ידוע מי  הפוגע? כאשר לא ברורה סיבת התאונה? כאשר חברת  הביטוח מערימה קשיים? ועוד מקרים בתחום האפור.

ייצוג וליווי

הסתבכתם עם החוק? צילום: משטרת ישראל

במקרים אלו, חייבים להתייעץ עם עורך דין תאונות דרכים מקצועי ומנוסה. מומלץ לשכור שירותיו כבר בתחילת  התהליך, ובמיוחד כאשר יש סיבות לחשד שהצד שכנגד מתנער מאחריות. הוא יכול ללוות את הנפגע כבר בצעדיו הראשונים ולהדריכו. ללמדו איך להשיג מסמכים ואף לבצע פעולות שונות עבורו. עורך דין בעל מוניטין מכיר את חברות הביטוח ודרך התנהלותן, ובנוסף, מכיר את מערכת בתי  המשפט ויודע להתנהל מולם. במקרים רבים, הוא יכול להגיע להישגים טרם הגשת תביעה לבית משפט.

דיון משפטי

התנהלות בבית משפט היא אופרה אחרת. כאן יהיה צורך להציג טענות בצורה הגיונית, לסתור טענות של עורכי הדין היריבים, ובעיקר, לשכנע את השופט בצדקת טענות הלקוח. את זה עושים בעזרת  מסמכים, הצגת תקדימים, העלאת טענות צודקות, הצגת המקרה תוך כדי הצבעה על המצב הקשה אליו נקלע התובע שלא בטובתו וכדומה. במקרים רבים, מדובר על פיצוי כספי גבוה שחלקו הוא בגין פיצוי על נזקים והאחר כסיוע כספי שנועד לסייע לנפגע ובני משפחתו בעתיד.

Exit mobile version