Site icon מקומון רמת גן

עורך דין תאונות דרכים

בכבישי הארץ נעה כמות גדולה מאוד של מכוניות וכלי רכב ממונעים אחרים. בנוסף, יש משתמשי דרך רבים ביניהם גם הולכי רגל. רבים מהם נפגשים בדרכים השונות ובחלק מהמקרים המפגשים הללו הינם בנסיבות לא נעימות של תאונות דרכים.

תאונות דרכים עלולות להתרחש בכל עת. כאשר נגרמים נזקי רכוש אזי הפגיעה נחשבת לפשוטה יותר. תאונות דרכים עם נפגעים נחשבות לחמורות ביותר. ממשלות ישראל לדורותיהן חוקקו חוקי תעבורה מגוונים ואלו המפרים אותם וגורמים לתאונות צפויים להיענש על ידי המשטרה ובתי המשפט. הכול בהתאם לחומרת העבירה. עורך דין תאונות דרכים מייצג, בין היתר, עברייני תנועה ואת אלו הנפגעים מהם.

עורך דין תאונות דרכים תמונה: piaxaby

תאונות דרכים עלולות להיגרם עקב עבירות תנועה כלליות, עבירות נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים, נהיגה במהירות מופרזת, נהיגה בפסילת רישיון ועוד. כאשר מתרחשת תאונת דרכים חמורה על הנפגע לבצע מספר פעולות באתר התאונה. הוא אמור להזמין משטרה, ובמידת הצורך, גורמי הצלה. בנוסף, אמור לתעד את המקרה על ידי צילום ורישום פרטים. רצוי שהוא ימצא עדים למקרה וינסה לגבות מהם עדות או לפחות לקבל פרטיהם. במידה ואינו יכול לעשות זאת הוא יבקש לעשות זאת משותף לנסיעה. במידה והוא חייב להתפנות לבית חולים הוא יסתמך דו"חות על בוחני התנועה שיגיעו למקום. בכל מקרה, עליו לשמור את כל המסמכים הרפואיים והאחרים אשר ישמשו אותו אחר כך בעת הגשת תביעות.

נזקי תאונות דרכים משולמות על ידי חברות הביטוח המבטחות את הנפגעים. הבעיות מתחילות כאשר התאונה מורכבת ולא ברור לגמרי מי אחראי לה, כאשר הנהג הפוגע אינו מודה, כאשר הפוגע ברח, ועוד. קיימים מקרים בהם לפוגע אין ביטוח ועוד. במקרים חריגים שונים ניתן לתבוע את קרנית שהיא קרן ממשלתית רשמית הדואגת לפיצוי נפגעים כאשר הנסיבות אינן ברורות. עורך דין תאונות דרכים יכול לייצג מול חברות ביטוח,  מול קרנית ומול גופים אחרים. התביעות הן בעיקר תביעות לפיצוי הנפגע או בני משפחתו כאשר הוא, חלילה, נהרג. בכל מקרה, תביעה חייבת להיות מוגשת לחברה ולקבל אישור שאכן הוגשה.

פיצוי כספי נקבע על פי מספר פרמטרים. הראשון הוא חומרת הפגיעה ותוצאותיה, במקרה של נכות ייקבע סכום מסוים ובמקרה של אובדן חיים סכום אחר מתאים. הסכום הנוסף הוא עבור הפסד כספי בשל אי יכולת להמשיך לעבוד, פיצוי בדבר הפסד ימי עבודה בפועל ואחרים נוספים, בגין סבל ונזק ועוד. עורך דין תאונות דרכים ילמד כל תיק לגופו. הוא ינסה ראשית להגיע להסכמה ישירות מול הצד השני ונציגי הביטוח. כאשר בקשותיו לא תיעננה הוא יפנה לבית משפט לקבלת סעד. שם הוא יציג טענותיו, יביא תקדימים משפטיים, יציג את המסמכים הנדרשים כולל הרפואיים וינסה לקבל פסק דין לטובת לקוחו. כל סכום שייפסק לטובתו יסייע לו בהמשך.

 

Exit mobile version