Site icon מקומון רמת גן

עורך דין ענאן חמאם מסביר על אשרות עבודה לעובדים זרים

עורך דין ענאן חמאם, מומחה בתחום ההגירה ואשרות העבודה לעובדים זרים, מסביר לבעלי העסקים בתעשיות השונות כיצד ניתן לגייס עובד זר, מתי זה משתלם ואיך צולחים את הרשויות והבירוקרטיה, ובעיקר נמנעים מסירוב ומדחייה של בקשות

גיוס והבאה של עובד ללא אזרחות ישראלית, מחייבת הסדרה של אשרת עבודה לעובד זר. ישראלים רבים מכירים את הנושא בהתייחס לתחום הסיעוד, אולם בעלי עסקים ומנהלים בתעשיות מובילות מעלים צורך בגיוס של עובדים זרים ופתרונות לתהליכי קבלת אשרות עבודה, גם בתחומי ההייטק, המסעדנות, החקלאות ותחומים נוספים.

עו"ד ענאן חמאם

הדבר החשוב ביותר עבור כל בית עסק או ארגון שמבקש להסתייע ולצמוח באמצעות עובדים זרים- הוא ליווי מקצועי של עורך דין מקצועי ומוביל בתחום.

הליך הגשת הבקשה לאשרת עבודה הוא מורכב, כולל בתוכו אפשרויות למספר סוגי אשרות, בהתאמה לסוג העובד והמומחיות שלו, כמו גם לתקופת ההעסקה הנדרשת, וכל בקשה המונחת על שולחן רשות ההגירה מצטרפת לאלפי ועשרות אלפי בקשות נוספות, בעוד שהמכסות המאושרות עומדות על מאות בודדות לכל ענף מדי שנה.

במטרה להגן על שוק התעסוקה בישראל ולהימנע מצמצום המשרות אשר מוצעות לישראלים, קובעות רשויות ההגירה פרמטרים נוקשים ומכסות עובדים זרים מגבילות, וכל בקשה נבחנת בצורה קפדנית, תוך חיפוש מענה לשאלות הנוגעות למומחיות הייחודית של העובד, היכולת למצוא ולגייס מומחיות דומה בישראל, התרומה למעביד המיועד ושמירה על זכויות העובד.

הידעתם? ניתן לקבל היתר עבודה לעובדים פלסטינים ולשלם פחות

עלותו של עובד זר מכורח החוק תעמוד על שכר כפול מן השכר הממוצע במשק, במטרה להבטיח העדפה והעסקה של עובדים ישראלים ככל הניתן. יחד עם זאת, כאשר מדובר בהעסקת עובד זר פלסטיני, החוק מאפשר את העסקתו בשכר המינימום הנהוג בישראל, ומהווה כרבע משכר עובד זר ממקומות אחרים בעולם.

העובדים הפלסטינים נותנים מענה ופתרון למצוקת העובדים, המהנדסים והמפתחים בתעשיית ההייטק הפורחת, בזכות אלפי מהנדסים שרכשו את השכלתם בחו\"ל וחיים כיום בגדה נטולי תעסוקה.

בשל היתרונות הללו, היתר עבודה לעובדים פלסטינים הוא היתר מבוקש, תחת מכסות מוגבלות ומצומצמות, מה שמחייב הגשת בקשה מקצועית ומנומקת, בליווי עורך דין מקצועי.

סוגי אשרות עבודה

עורך דין ענאן חמאם מסביר כי קיימות מספר סוגי אשרות עבודה, וכן כי אשרת העבודה מוענת למעסיק ולא לעובד- והוא זה שמכיל אותה על העובד המיועד ומביא אותו לישראל.

קיימות אשרות עבודה לתקופות מוגבלות, החל מ-45 ימים, 90 ימים וכן אשרת עבודה לשנה. ניתן להאריך את אשרות העבודה בתהליך הארכה, אותו יש לנהל מבעוד מועד.

חברות ההייטק הישראליות מלוות מזה שנים עי ידי עורך דין ענאן חמאם, בעל ידע, כישורים וניסיון שאין כמותם, מספק מענה לבעיות הגירה ואשרות הגירה גם בתנאים מורכבים, חידושי אשרות עבודה תחת מגבלת זמן, איתור עובדים והשגת אשרות עבודה לכלל התעשיות והארגונים במשק, במקצועיות שאין שניה לה.

Exit mobile version