Site icon מקומון רמת גן

עורך דין גירושין – מה זה הליך הגישור החדש?

בשנת 2015 החל לפעול בישראל חוק חדש, גישור לפני גירושין. מטרת החוק היא למנוע מבני זוג למהר ולבצע תהליך של גירושין בבית דין רבני או בבית משפט לענייני משפחה, ולנסות לפתור את הבעיות בתהליך גישור בין הצדדים.

צילום אילוסטרציה באדיבות pixabay

תהליך הגישור לא אמור למנוע את הפרידה של בני הזוג ולא אמור למנוע מהם להתגרש, אלא הוא אמור לעזור להם לפתור בעיות שעלולות לצוץ במסגרת הליך הגירושין, כך שהתהליך יהיה מהיר וקל יותר. במהלך הליך הגישור, הם ילוו על ידי המגשרים עצמם, וכן כל אחד יהיה מיוצג על ידי עורך דין גירושין מטעמו.

הליך גישור בכלל ובפרט כזה שמגיע לפני הליך גירושין הוא הליך שמטרתו להפגיש את שני הצדדים, תוך ניסיון לגרום לשניהם להבין את האינטרסים אחד של השני, ולהגיע לפשרות מסוימות אודות משמורת ילדים, הסכמי ראיה, מזונות, חלוקת רכוש ועוד. מדובר בנקודות האקוטיות שעומדות במרכזו של כל הליך גירושין.

הסיבות שהמדינה ביקשה שזוגות יפנו להליך גישור ולא ימהרו לפנות יחד עם עורך דין גירושין אל בית דין רבני או בית משפט לענייני משפחה ולפתוח בהליך גירושים הן, כך גם מונעים סיטואציה מאוד לא קלה ולא נעימה, הן עבור בני הזוג והן עבור הילדים, כך מונעים טראומה קשה לילדים בהווה ובעתיד, וכן גם חוסכים זמן ועלויות למדינה.

עם זאת, מן הסתם, הליך גישור איננו בא במקום הליך גירושים. חשוב להבין זאת. זוג שמתגרש יעשה זאת בהליך גירושין בצורה שתמיד נהגו להתגרש בישראל, אך מה שכן, קיים סיכוי סביר, גם אם תיאורטי, שבעקבות הליך הגישור, יחליטו בני הזוג לתת לעצמם הזדמנות שנייה, בין אם זה למענם ובין אם זה למען הילדים שלהם.

כיצד ניגשים לתהליך גישור

החוק קובע שיש לבצע לפחות 4 מפגשים, כשהמפגש הראשון חייב להיערך תוך 45 יום. אחרי תקופה זו, יחליטו בני הזוג האם הם הגיעו להסכמה, במידה ולא המגשרים יודיעו לבית המשפט שהם ניסו ומאחר וזה כשל, אין ברירה אלא ללכת להליך גירושין רגיל.

במסגרת הליך גישור, כפי שציינו, כל אחד מבני הזוג מיוצג על ידי עורך דין גירושין, מביא כל צד את הטענות שלו, מסביר מה הוביל אותו להחלטה להתגרש וכן מעלה את הדרישות שלו לגבי התהליך. כשטענות שני הצדדים נשמעות ונמצאות על השולחן, מתחיל תהליך של ניסיון לגשר על הפערים, במידה והם קיימים כמובן, ואז מגיעים להסכמות שונות. ההסכמות נכתבות במסמך, שנחתם על ידי הצדדים ומוגש לבית משפט.

ההיגיון אומר, שאם שני הצדדים מגיעים להסכמות, הסיכוי שהם יבצעו אותן הוא גדול יותר וכן הסיכוי שהם ישמרו על מערכת יחסים טובה ביניהם אחרי ההליך הוא הרבה יותר גדול, מה שיהיה לטובתם ולטובת הילדים שלהם.

Exit mobile version