Site icon מקומון רמת גן

עונת המלפפונים? אילני מאשים: לבית עמנואל מגיעים ירקות רקובים

חבר המועצה ליעד אילני העלה תמונות של ירקות רקובים שלטענתו שולבו בארוחות שהוגשו לילדים בצהרונים של מפעלי בית עמנואל. מבית עמנואל נמסר בתגובה:"המציאות שונה לחלוטין".

אז לא אחת מפעלי בית עמנואל מככבים בכותרות לא מחמיאות במיוחד לאחר שבעבר התלוננו הורים על אלימות כלפי ילדיהם במסגרת של מפעלי בית עמנואל הפעם חבר המועצה ליעד אילני פרסם תחת הכותרת "פני העגביה כפני המציאות" תמונה של ירקות רקובים שלטענתו נכללו בארוחת הצהרים של הילדים במעון שהחברה מנהלת.אילני מאשים כי ספקי בית עמנואל מביאים ירקות רקובים וברמת גן לא עושים די בעניין. הפוסט עורר סערה גדולה ברשת וכעס על מפעלי בית עמנואל.

הפוסט של אילני צילום מסך

חבר המועצה ליעד אילני פרסם בפייסבוק שלו תמונה  של ירקות עם עובש, שלטענתו היו במשלוח האכול לצהרון בהנהלת מפעלי בית עמנואל. אילני כתב שזו הפעם השלישית מתחילת שנת הלימודים שהוא מקבל תמונות כאלו.

הפוסט זכה לתגובות רבות חלקן של הורים זועמים ומזועזעים וחלקם זועמים על אילני ומייחסים לו אג'נדה נסתרת  בנושא.

תושב העיר בנצי שבירו כתב בתגובה:"לא נורמלי מה שאתם כותבים לערב מיד את משרד הבריאות … ואם יש צורך להגיש תלונה במשטרה".

נילי ידגר בן משה כתבה:"הלוואי וההתנהלות של בית עמנואל הייתה מסתכם רק בעגבניה רקובה, אך לצערי כל מה שקשור לבית עמנואל מתנהל בצורה רקובה. דרוש כאן תיקון מהשורש. רק החלפת בית עמנואל תוביל לשינוי ושיפור. צריך איזה תחקיר תקשורתי שיסביר איך זה שבית עמנואל ממשיך לעבוד חרף כל המחדלים וההתנהלות הקלוקלת".

לעומתה טענה זיוה רוטמן: "יש לי חברה שעובדת בצהרון , לא פעם נוכחתי שהירקות והפירות מגיעים טריים ביותר ונעימים לאכילה ועוד חברתי סיפרה שכל יום נשארת כמות גדולה של לחמניות ופירות ולא מחלקים למיעוטי יכולת…"

מבית עמנואל נמסר בתגובה: "צר לנו שזו המציאות של חבר המועצה, אך בפועל מדובר במציאות שונה לגמרי. בסוף העובדה היא שלילדי הצהרון המדובר הוגשו ירקות טריים, כפי שניתן לראות בתמונה שבמצ"ב – ולא הירקות שבתמונה שהעלה חבר המעוצה. חבל שמר אילני בחר להשמיץ במקום לבדוק את העובדות מולנו.
להלן מספר נקודות חשובות המתארות את רצף האירועים:

הירקות הטריים שהוגשו לצהרון העירייה לדברי העירייה. צילום באדיבות העירייה.

א. כשעתיים לפני פתיחת הצהרון התקבל אצלנו דיווח על תקלה בירקות שסופקו לצהרון המדובר. עם קבלת הדיווח דאגנו לאספקה מיידית של ירקות טריים לארוחת הצהריים, כמובן עוד לפני תחילת פעילות הצהרון, ובוודאי לפני הגשת ארוחת הצהריים. זאת במקביל לבירור התקלה מול ספק המזון.

ב. ברור לכולם ולמען הסר ספק: הילדים לא נגעו בירקות הפגומים!!!

ג. נבהיר ונדגיש כי בית עמנואל אינה מתפשרת בנושא הזנת ילדים וכך גם במקרה הספציפי הזה.

ד. הילדים היקרים ישבו לארוחת הצהריים עם מגש ירקות טריים, שטופים וחתוכים. "

ליעד אילני אמר למקומונט רמת גן:"מדובר בתמונה שלישית שמועברת אלי מתחילת שנת הלימודים הנוכחית, שלא לדבר על תמונות בשנה שעברה. כאבא לילד בצהרון, אני מצפה לפיקוח יותר מוקפד בנושא ונראה גם שמאות המגיבים האחרים לפוסט שלי. כמובן שזכותכן לחשוב אחרת. מה שבטוח, בעקבות הפוסט שלי, אני בספק רב אם אקבל עוד תלונות בנושא בזמן הקרוב, למרות שבטוח אמשיך לעקוב. מעבר לכך, התגובה של מוסדות בית עמנואל מאוד מעניינת. היא גם היסטרית וגם לא סותרת את העובדות.  ניגש אליהן ונפרט אותן בהרחבה:
1. ירקות לא טריים נארזו בבית האריזה עמו התקשרה חברת מפעלי בית עמנואל – ולא בפעם הראשונה.
2. הירקות יצאו מנקודת הבקרה האחרונה בדרכם לצהרון בעודם מעלים עובש.
3. עובש וריקבון גלוי הוא שלב קיצון שאפשר לזהות בעין, אבל הוא מהווה אינדיקציה שלילית על כל משלוח הירקות ועל כשל מערכתי.
4. עובדה היא, שאנשים בתוך מערכת החינוך איבדו אמון ביכולתה לפקח בנושא רגיש זה ולכן הם פונים אלי. אני כמותם, רגוע יותר כאשר הדברים זוכים לחשיפה ציבורית נרחבת. עתה הציבור בטוח יותר שהם יהדקו את הנהלים, הפיקוח והבקרה מול כל ספקי המזון שמאכילים את ילדינו. אני מכל מקום, אמשיך לעקוב אחריהם.
5. אף אחד לא טען שהילדים אכלו מהמזון המקולקל. למזלם הטוב של הילדים ושל ראשי המערכת – טוב שכך.
6. הטענה על פגיעה באיכות המזון בשל הורדת מחירי הצהרונים לא רצינית. החברה שמספקת את המזון למפעלי בית עמנואל סיפקה את המזון גם בשנים קודמות, כשמחירי הצהרונים היו גבוהים יותר. יש לי יסוד סביר להאמין, שלא היה שינוי בעלות ההתקשרות בין חברת המזון למפעלי בית עמנואל."

Exit mobile version