Site icon מקומון רמת גן

עוברים דירה לרמת גן? כך תפיקו את המקסימום מחלל הבית

"הלבשה" של דירה חדשה צריכה להתחשב בממדים שלה ובריהוט הקיים

מעבר אל דירה אחרת, בין אם היא חדשה מהקבלן ובין אם מדובר בדירה יד שנייה, הוא תמיד מרגש. טבעי שתרצו לחדש את הבית ולהרגיש שאתם מתגוררים במקום שמעניק לכם תחושה של רעננות ודף חדש בחיים. אחת מהדרכים לעשות את זה, בעיקר כשלא מעוניינים לעשות שיפוץ של ממש, היא "הלבשת הבית". מדובר במושג שמהותו רכישת רהיטים, אביזרים ופריטי נוי לדירה, שמטרתם להעניק לה אווירה שבעלי הבית חפצים בה ולהוסיף יופי וחן, לסגנון העיצובי שאותו הם בחרו. כדאי לבצע תכנון מוקדם של עיצוב הבית מבפנים, בטרם בוחרים את הפריטים עצמם, על מנת להפיק את המקסימום מן המרחב ולנצל בצורה נבונה את החלל הפנוי.

לפני הכל – בוחרים את הריהוט הכבד

רוב האנשים שעוברים לדירה חדשה, לא רוכשים מהתחלה את כל הריהוט אלא רק חלק ממנו. סביר להניח שגם אתם הבאתם מהכתובת הקודמת מזנונים לסלון, ספה גדולה או איזו כורסה וותיקה. עם זאת, ייתכן שכן תרצו להתחדש ברהיטים חדשים לגמרי ובווילונות או אגרטל, תמונות וכיוצא בזה פריטים שיהפכו את הבית לנאה יותר.

(pixabay)

הכלל הידוע הוא – להתחיל מהכבד ולעבור אל הקל. המשמעות היא, שקודם כל בוחרים ארון בגדים, למשל- ומחליטים היכן הוא יוצב בחדר. רק לאחר מכן, בוחרים את השטיח או את שולחן הכתיבה. אם מדובר מטבח פתוח, קודם כל מומלץ לבחור פינת אוכל ורק אחר כך, לדוגמה, את השידה בכניסה לבית. מיקומם של הרהיטים הגדולים והכבדים, למעשה "מכתיב" את יתרת המקום שיישאר לכם, שאותו תוכלו להקדיש לפריטים פחות "דחופים" ולחפצי נוי שונים, מבלי שתיווצר הרגשה של עומס ויזואלי בבית.

הרמוניה היא שם המשחק – אבל לא צריך לחשוש מלצאת מהריבוע

נאמר והחלטתם לעצב את הבית בסגנון כפרי: סביר להניח, שתבחרו ארונות עם פרזול נאה בידיות, או כסאות מעוצבים על פי הסגנון הזה. כדי להשיג הרמוניה, שמשמעותה מראה מאוזן לבית, תוכלו להחליט שגם יתר הפריטים ייבחרו על פי אותו הסגנון: החל ממגבות המטבח, דרך התמונות ועד לווילונות בסלון ובמטבח. כאשר הבית כולו "מדבר באותה השפה העיצובית", המראה המושג הוא נאה, כזה שכיף להסתכל עליו. נעים לחיות בתוך חלל הרמוני אבל במקרים שבהם השילוב נעשה מוגזם, ההרמוניה מתפוגגת.

מוטב, אם כך, לבחור בקפידה הן את הפריטים עצמם – והן את המינון שלהם, כלומר את כמות הפריטים שאינם ריהוט, שאתם מכניסים אל הבית. הרבה אנשים מחליטים, למשל, לבחור אך ורק את הריהוט והאביזרים הדרושים להם למחיה, אשר משמשים אותם בשבועות הראשונים בבית. לאחר שהם מתגוררים בו זמן מה ויודעים אילו פריטים ישלימו את החסר ויסייעו להשגת ההרמוניה, רק אז הם ניגשים לחנויות העיצוב ומסיימים את הלבשת הבית עד תומה.

Exit mobile version