Site icon מקומון רמת גן

עדשות מגע – למי הן מתאימות?

למי מאיתנו בקהילה 'המשקפופרים' לא נמאס לפעמים מהעול שבמשקפיים? משקפיים הן דבר שמצריך תחזוקה שוטפת, מתמלאות לעיתים באדים מרגיזים, הולכות לאיבוד בעודנו מרכיבים אותן ומהוות חוצץ קטן בנינו לבין העולם. עדשות מגע הן פתרון מסוג מסוים למשקפיים, שכן הן מאפשרות ראייה אופטימלית והעדשה בעצם נמצאת בתוך העין במקום במסגרת פלסטיק על האף שלנו. אבל האם כולם יכולים ויכולות להשתמש בעדשות מגע?

למי מתאימות עדשות מגע?

לרב מרכיבי המשקפיים ולרב לקויי הראייה לא אמורה להיות בעיה כזו או אחרת עם עדשות מגע. עם התפתחות הטכנולוגיה, כיום הגיעו לפיתוחים של עדשות מגע קלות, נוחות ובטוחות לשימוש.

למי לא מתאימות עדשות מגע?

בכל זאת, לא לכולם מתאימות עדשות מגע. אנשים שעשויים להיתקל בקשיים הם בעלי אלרגיה ורגישויות שונות של העיניים, מחלות כמו הפרעות בבלוטת התריס וסוכרת בלתי מאוזנת, יובש בעיניים והמצאות בסביבה שיש בה הרבה אבק וכימיקלים.

העיניים הן הדבר הראשון שרואים. חבל להסתיר אותן. צילום: unsplash

איך אוכל לדעת אם עדשות מגע מתאימות לי?

בכדי לדעת בוודאות שביכולתכם להשתמש בעדשות מגע, יש להיוועץ במומחה עיניים, אופטמטריסט או רופא עיניים, אשר יערוך מספר בדיקות בכדי לבדוק את ההתאמה בין העיניים שלכם לעדשות המגע. בבדיקות אלו מעריכים את מצב הבריאות הכללי, מחפשים אחר רגישויות שונות, אלרגיות, ומודדים את קידמת העין. לאחר הבדיקות, סוג העדשות אשר יתאים בצורה אופטימלית לעיניים שלכם יותאם לכם, מבין עשרות סוגים שונים של עדשות מגע.

באיזה גיל ניתן להתחיל להרכיב עדשות מגע?

מחקרים מראים כי ילדים בגילאי 11-13 בוגרים ואחראיים מספיק בכדי לשמור על התחזוקה של עדשות מגע בעצמם, אך מבחינה בריאותית, גם ילדים מתחת לגיל 10 יכולים להרכיב עדשות מגע.

כמה זמן ברצף ניתן להישאר עם עדשות מגע?

שינה עם עדשות אינה מומלצת, גם אם מדובר העדשות שקיבלו אישור לכך. ישנם מחקרים שהוכיחו שיש קורלציה בין שינה עם עדשות מגע לבין התפתחות של זיהומים בעיניים.

עדשות מגע חד פעמיות. צילום: unsplash

האם עדשות מגע מתאימות לכל מספר, גבוה או נמוך?

כיום, לאחר פיתוחים רבים, יש אפשרות להרכבת עדשות גם למספרים גבוהים ונמוכים מאוד, ובקרניות מעוותות מאוד.

מה הם החסרונות בעדשות מגע?

עדשות מגע באות יד ביד עם תהליך הסתגלות. לעדשות מגע רכות, ההסתגלות קלה ומהירה יותר לעומת עדשות קשות, הדורשות זמן הסתגלות ארוך יותר. עדשות רכות דורשות טיפול של ניקוי וחיטוי על בסיס יום יומי. בעיניי אנשים רבים זהו חסרון, על אף שהטיפול בעדשות אורך מספר מצומצם של דקות. ישנם גם סוגים מסוימים של עדשות מגע אשר מגבירות את רגישות העיניים לאור וגורמות לסינוור.

לסיכום, עדשות מהוות פתרון אידיאלי לאנשים המעוניינים להפטר ממשקפיים. מבחינה אסתטית ופרקטית, עדשות פותרות כל סיבוך שעשוי להיגרם מהנטל שמשקפיים מביאות איתן. כמובן שיש לוודא התאמה של עדשות, ללכת באופן קבוע לרופא עיניים ולא להזניח את הטיפול בעדשות המגע.

Exit mobile version