Site icon מקומון רמת גן

ספארי רמת גן: 95 ימים של השבתה עלו כ-12 מיליון ש"ח עד היום

הספארי ברמת גן סגור כבר 43 ימים מאז הסגר השני ובמצטבר 95 יום מאז ראשית הקורונה עם סך הפסדים של כ-12 מיליון ₪ אך לטענת גורמים בעירייה – אינו זכאי לפיצוי מהמדינה על ההפסד הכספי. רועי ברזילי מאיים לשבור את הכלים ולהתעלם מהחוק: אם הספארי לא יפתח בימים הקרובים באופן רשמי, נאלץ לפתוח אותו כדי שנוכל להמשיך להתקיים ולספק לבעלי החיים שלנו את כל צרכם".

הפארקים כבר נפתחו, איתם שמורות הטבע, אתרי המורשת ואתרי העתיקות, אך הספארי ברמת-גן, שמאפשר ביקור באוויר פתוח, עדיין לא נפתח מאז תחילת הקורונה ובמצטבר, הספארי היה סגור 95 ימים ועדיין אין מתווה לפתיחת המקום . מאז תחילת הקורונה הספארי איבד הכנסה של 12 מיליון ₪.

לדברי ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן "בעת הזו, בכפוף למתווה היציאה מהסגר הנוכחי ובמקביל לאישור פתיחת שמורות הטבע והפארקים, יש לאפשר לקהל לבקר בספארי שמעניק אפשרות לאירוח של משפחות גרעיניות ובודדים וברכבים פרטים בדיוק כמו במתווה הדרייב אין שאושר. פניתי גם לשר הבריאות ולמנכ"ל משרד הבריאות, על מנת לגבש מתווה שיאפשר פעילות בספארי".

אך כאמור, מאז תחילת הקורונה במצטבר, הספארי היה סגור 95 ימים ועדיין אין מתווה לפתיחת המקום ומאז תחילת הקורונה הספארי איבד הכנסה של 12 מיליון ₪. מכיוון שמדובר בספארי ענק שכולל יותר מ- 1600 חיות בר, הספארי המשיך וממשיך לפעול בכל ימי הסגר באופן רגיל, המטפלים מגיעים לעבודה, הטיפול בבעלי החיים נמשך והוא כולל מזון לכלל בעלי החיים, טיפול רפואי, ניקיונות ועוד.

השבילים ריקים, אבל הטיפול בבעלי החיים נמשך כרגיל. צילום: נועה טולדנו

יום הפעלה של הספארי שווה כ-125,000 ₪ ובכל יום שעובר הגרעון הולך וגדל. הספארי נפתח לאחר הסגר הראשון על פי מתווה התו הסגול ובאופן מסודר נכנסו אליו בכל יום אלפי מבקרים ששמרו על ההנחיות וכך נשמר הריחוק החברתי. ימי הקיץ מסתיימים וכל שבת שבה הספארי סגור מהווה הפסד קשה במיוחד.

"אני מתקשה להבין מדוע הספארי לא נפתח זה מכבר. הספארי כולל שטח עצום של יותר מ- 1000 דונם. בנסיעה בסוואנה אפריקנית המשפחות מבלות כקפסולה בתוך הרכב המשפחתי. גם הבילוי בתוך גן החיות נעשה באוויר הפתוח והבילוי כאמור, הוא בילוי משפחתי. ימי השמש הולכים ומתמעטים, אלה ימים שבהם הספארי היה יכול ליהנות ממבקרים רבים ולצמצם במעט את ההפסדים העצומים" אומר מנכ"ל הספארי, אורן בן יוסף. "כבר פתחנו את הספארי במאי השנה, לפי מתווה התו הסגול ואין שום סיבה לא לאפשר כניסת מבקרים בימים אלו. כל יום ללא מבקרים מגדיל את הגרעון ומקשה עלינו להעניק טיפול הולם לבעלי החיים ואני בכלל לא מדבר על תכניות הפיתוח למען בעלי החיים שתכנונם עצר מלכת".

צילום: מקומונט רמת גן

ואילו סגן רה"ע ויו"ר הספארי, עו"ד רועי ברזילי מתאר באופן חמור אפילו יותר את המצב ואף מאיים שלא לכבד את החוקים שקבעה הכנסת ולפתוח את הספארי – גם אם זה בניגוד להוראות החוק ולהנחיות שקבעו משרד הבריאות ופרויקטור הקורונה:  "הספארי הוא אחד מהמקומות שנפגע באופן הקיצוני והחמור ביותר, מדובר בשטח ציבורי פתוח גודלו 1000 דונמים. לא הייתה שום סיבה למנוע את פתיחת הספארי יחד עם הפארקים הציבוריים והגינות, בשונה מפארק או גינה בספארי ניתן לשלוט בכל עת על מספר המבקרים. ההחלטה להותיר את הספארי זו החלטה שמעידה על ניתוק של מקבלי ההחלטות מהשטח אין כאן שום שיקול אפדימיולוגי בפתיחת אתר תיירות כמו מערת הנטיפים לציבור הרחב אך סגירה של הספארי אפילו למשפחה בכלי רכב סגור."

עוד מוסיף ברזילי: "המקרה של הספארי חמור עוד יותר בהשוואה למוסדות תרבות או תיירות שנסגרו, בעוד במרבית המקרים העסקים סגורים, ההוצאות פוחתות והעובדים בחל"ת, בספארי החיות לא יוצאות לחל"ת וההוצאות עדיין נערמות ופוגעות בתפקוד הספארי.  הבעיה הנוספת היא שהספארי בהיותו חברה עירונית אינו זכאי על פי התקנות לשני סוגי הפיצוי המקובלים, אינו זכאי לפיצוי בגין נזקים ולא בגין השבת עובדים מחל"ת זאת בשונה מעמותה עירונית או אפילו חברה ממשלתית, בהתאם לתקנות, עמותות וחברות ממשלתיות ש75% מתקציבן מקורו בהכנסות עצמיות זכאיות לפיצוי בדומה לחברה פרטית ואילו הספארי ש98% מתקציבו הכנסות עצמיות אינו זכאי לשקל פיצוי מטעם המדינה. אם הספארי לא יפתח בימים הקרובים באופן רשמי, נאלץ לפתוח אותו כדי שנוכל להמשיך להתקיים ולספק לבעלי החיים שלנו את כל צרכם".

Exit mobile version