Site icon מקומון רמת גן

סיור יקבים בפורטו בעברית עם מדריך מנוסה

פורטו היא עיר נמל חשובה והעיר השנייה בגודלה בפורטוגל, היא נחשבת לבירת המחוז הצפוני של המדינה ושוכנת בגדה הצפונית של שפך נהר דוארו. בגדה הדרומית של הנהר ממוקמת העיר וילה נובה דה גאיה, בה נמצאים היקבים המפורסמים של יין הפורט הידוע. יין הפורט ידוע בכל העולם, היין האדום המתוק והמחוזק מיוצר בעמק דורו על ידי תושבי העיר פורטו, ואחת האטרקציות המלהיבות במהלך הטיול בעיר היא סיור ביקבים המובילים, במהלך הסיור טועמים יינות משובחים וזוכים להסברים מעניינים אודות היין המפורסם.

סיור רגלי בפורטו עם טעימות יין

פורטו היא אחת הערים היפות בפורטוגל ותיירים רבים מכל העולם מגיעים לבקר בעיר הציורית המציעה שפע אתרים מעניינים, אווירה תוססת וצעירה ואקלים ים תיכוני ממוזג. במהלך הסיור הרגלי מבקרים בשכונת ריביירה, הלב ההיסטורי של פורטו, בשכונה סמטאות קסומות עם מבנים עתיקים בעלי ארכיטקטורה ייחודית ומלהיבה, מבקרים גם בכנסיות עתיקות ומרשימות ביופיין מהמאה ה-18, רובן מעוצבות בסגנון הבארוק, וחוצים את הנהר בגשר האייקוני והמרשים שתוכנן ונבנה על ידי המהנדס גוסטב אייפל כדי לסייר בעיר השכנה ולבקר בבתי היין וביקבים מפורסמים.

כדאי לדעת כי אפשר לבחור בין סיור רגלי מודרך בעיר פורטו הכולל גם טעימות יין ביקבים ידועים ובין סיור יקבים המתמקד ביין הפורט המפורסם. למעשה, כדאי להזמין מראש סיור בפורטו האורך כשלוש וחצי שעות כדי לבקר באתרים המעניינים והחשובים ביותר בעיר, האתרים נמצאים במרחק הליכה קצר זה מזה והסיור מתאים לכל הגילאים, גם למבוגרים ולמשפחות עם ילדים.

לחובבי היין כדאי לבחור גם סיור יקבים, הסיור המאורגן נמשך כשלוש שעות, הסיור מתחיל בכיכר מרכזית בפורטו ובמהלכו מקבלים הסברים מפורטים על האתרים החשובים בשכונת ריביירה וממשיכים לעיר השכנה מעבר לנהר כדי לבקר ביקבים מוצלחים בהם יש מרכזי מבקרים ואפשרות לטעום את היין המקומי המשובח.

ההיסטוריה של יין הפורט

יין הפורט הומצא על ידי סוחרי יין מאנגליה במאה ה-17 בעקבות המלחמה בין צרפת לאנגליה שגרמה למחסור ביין בממלכה. האנגלים שחיפשו תחליף ראוי ליין בורדו בעקבות המחסור הקימו בתי יין באזור נהר דוארו וכדי לשמור על איכות היין במסע לאנגליה הם הוסיפו מעט ברנדי לחביות בזמן תסיסת היין. פעולה זו גרמה ליין להיות מתוק ובעל ריכוז גבוה של אלכוהול, את היין מיישנים בחביות מעץ אלון במשך מספר שנים.

תמונה באדיבות: pixabay

כיום יש בעיר כעשרים יקבים ובתי יין המתמחים ביין הפורט, במהלך הסיור המאורגן מבקרים ביקבים המפורסמים ביותר כגון טיילורס, גרהאם, קוקבורן, קינטה דה נובל ועוד. המסלול משתנה בהתאם לחברת התיירות ממנה מזמינים את סיור היקבים, כאשר במהלך הסיור מבקרים במרתפי היינות בין חביות יין, זוכים להסברים על תהליך הייצור וכמובן טועמים יינות מסוגים שונים כדי לעמוד על ההבדל ביניהם. סיור יקבים בפורטו מומלץ לכל אדם, לישראלים כדאי להזמין סיור בעברית על ידי מדריך מקומי מנוסה.

 

 

Exit mobile version