Site icon מקומון רמת גן

סוגי הצוואות הקיימים בחוק ומשמעותם

צוואה נחשבת לדרך הבטוחה ביותר כדי לדאוג לחלוקת העיזבון של המנוח בהתאם לרצונו החופשי. החוק במדינת ישראל מכיר ב-4 סוגים שונים של צוואות, כאשר הרשם לענייני ירושה במשרד המשפטים אחראי על ביצוען.

מהי צוואה?

צוואה היא מסמך הצהרתי בכתב, זהו מסמך בעל תוקף משפטי מחייב. הצוואה מסדירה את נושא חלוקת העיזבון שהותיר אחריו המנוח לאחר מותו. כאמור, החוק בישראל מכיר ב-4 סוגי צוואות – צוואה בכתב יד, צוואה בפני עדים, צוואה בפני רשות וצוואה בעל פה. כמו כן, החוק מאפשר לבני זוג לערוך צוואה הדדית, למעשה זו צוואה משותפת המאפשרת לבני הזוג לקבוע כי הרכוש לאחר מותו של אחד מבני הזוג יעבור לבן הזוג שנותר בחיים.

בית קברות יהודי. צילום: פיקסביי

סוגי הצוואות הקיימים בחוק

החוק הישראלי מכיר ב-4 סוגי צוואות, אין הגבלה על מספר הצוואות שאדם יכול להשאיר אחריו, אך הצוואה האחרונה והמאוחרת היא התקפה והיא מבטלת את הצוואות הקודמות לה. מומלץ לכל אדם לערוך צוואה כדי למנוע סכסוכים בין היורשים, להגן על בני הזוג, להסדיר את חלוקת העיזבון בהתאם לרצון המוריש וכדומה.

החוק הישראלי מכיר בצוואות הבאות:

הכתבה באדיבות עו"ד יוסי ברקוביץ המתמחה בתחום צוואות וירושות, מקרקעין, מיסוי ועוד. עו"ד ברקוביץ מציע שירות מקצועי ללקוחות בארץ ובחו"ל, משרדו ממוקם במרכז המסחרי בסביון.

 

 

Exit mobile version