Site icon מקומון רמת גן

סוגים שונים של ממיר מתח DC DC

ממיר מתח (DC DC Converter) הוא התקן חשמלי נפוץ שתפקידו להמיר מתח DC מסוים למתח DC אחר, גבוה או נמוך יותר. ניתן למצוא ממירי מתח ברוב מכשירי ומוצרי החשמל הביתיים והתעשייתיים, למשל ממירי מתח בציוד אלקטרוני בתחומי רפואה, המערכות של התעשייה הביטחונית, בתעשיית הרכב וכלי התעופה, במחשבים וברוב המכונות בענפי התעשייה השונים.

לממיר מתח תפקיד חשוב בציוד האלקטרוני, תפקידו העיקרי של המכשיר הוא להמיר זרם ישר לזרם חילופין (ממיר DC AC), בעוד ממיר DC DC ממיר את מתח המקור למתחDC  אחר, בדרך כלל נמוך יותר. שני הסוגים העיקריים של ממירי מתח בתצורת DC DC הם ממיר 12 וולט שמיועד להמרת המתח הנכנס ל-200 וולט, והסוג השני הוא ממיר מתח 24 וולט המיועד להרמת המתח ל-220 וולט. בתעשייה ניתן למצוא גם ממירי מתח 48 וולט אך אלו דגמים פחות פופולריים. חשוב לדעת כי התפקיד העיקרי של ממיר מתח הוא להפעיל את הציוד החשמלי כשאין גישה ישירה למערכת החשמל.

מהם המאפיינים של ממירי מתח DC DC?

רוב ממירי המתח בתצורת DC DC עובדים על מקור מתח של 12 או 24 וולט, כאמור יש גם דגמים ייעודים המתאימים למתח של 48 וולט. עם זאת, כדאי לדעת כי יש בשוק מגוון דגמים עמידים ואיכותיים של ממירי DC DC המתאימים למתח כניסה עד 300 וולט, עם מתח יציאה והספק גבוה עד 700 וואט ולמעלה מכך.

כאשר מזמינים ממיר מתח DC DC  חשוב להתייחס לפרמטרים הבאים:

Exit mobile version