Site icon מקומון רמת גן

סדנת משחק לנוער להעצמה והעלאת הבטחון העצמי

גיל ההתבגרות הוא גיל מורכב ומאתגר מבחינות רבות: ההורמונים משתוללים, הלחץ החברתי בשיאו, המחויבויות בלימודים רבות ומנגד, בני הנוער של היום נחשפים לדמויות על שמציגות את עצמן מושלמות ברשתות החברתיות ולא תמיד מודעים לפער בין תדמית למציאות.

כתוצאה מכך, רבים מסתובבים עם ביטחון עצמי נמוך שהופך למחסום ביצירת קשרים, הצלחה בבית הספר ועשוי להקשות עוד יותר בעתיד. עכשיו זה הזמן לטפח את הדימוי העצמי על מנת להקנות להם חוסן וביטחון בהמשך הדרך.
סדנת משחק לנוער מהווה אלטרנטיבה חווייתית ואפקטיבית להעצמה והעלאת הביטחון העצמי. איך היא תסייע לילדכם בדרך להצלחה?

יציאה מהקונכייה
בני נוער רבים חוששים לדבר בפומבי, להשמיע קול שמא ילעגו להם יבטלו את מה שיש להם לומר ובעקבות כך הם נבוכים בסיטואציות חברתיות ובמיוחד בדיבור בפני קהל. בסדנת משחק הם יוכלו ללמוד מגוון טכניקות ולשכלל את המיומנות הדיבור שלהם מול קהל, כ שבפרזנטציה הבאה, בדיון כיתתי או בכל סיטואציה עתידית (בצבא, באוניברסיטה, בראיון עבודה) יהיה להם פשוט יותר לעמוד בפני קהל ביקורתי ולהביע את עצמם בדרך הטובה ביותר.

העצמה באווירה נעימה
אווירה אנרגטית וסביבה תומכת זה בדיוק מה שבני נוער זקוקים לה. מקום בו הם יוכלו להתבטא ויהיה מי שיסייע להם "לגדול" בסביבה פורצת גבולות. מצד אחד, הם ירגישו בבית באווירה משפחתית נעימה ומצד שני, יאתגרו אותם ויעזרו להם להעז כמו שהם לא העזו מעולם בין אם בדיבור מול קהל, צילום, כניסה לדמות ועוד.

צילום: unsplash

לאלתר ולהצליח בגדול
יכולת אלתור היא כלי מנצח לחיים. כמעט בכל סיטואציה כולל דייטים וראיונות עבודה ואפילו מבחני בגרות בעל פה צריך לפעמים לאלתר וחשוב לדעת לשלוף מהמותן תוך שמירה על אותנטיות ומקצועיות. סדנה למשחק מקנה את הכלים הנחוצים לפיתוח אימפרוביזציה מרשימה והקניית כלים אלה לכל החיים.

המצלמה היא חברה לא אויבת
עבור בני נוער רבים המצלמה נתפסת אויבת. הם מתביישים ממנה או חוששים מקיומה, כיוון שהדור של היום לא מפסיק לתעד את עצמו היא אומנם כלי מוכר אבל לא בהכרח במובן החיובי. הכרות עם המצלמה ועמידה נכונה מול מצלמה וכן הגשת טקסט והכל כנגד העיניים הבוחנות של המצלמה מסייעים בחיזוק הביטחון והעלאת הדימוי.

הכרות עם חברים חדשים
לפעמים כדאי לצאת מ"אזור הנוחות" כדי להתמודד ורבים מלווים באותם חברים למשך שנים ארוכות, מהגן ועד סיום תיכון. סדנת משחק בה מכירים חברים חדשים יכולה לפתח גם את הצד החברתי והאישיותי ולאפשר גדילה והעצמה בחברה קצת אחרת תוך רכישת חברים חדשים עמם צוברים חוויות וזיכרונות משותפים ועוצמתיים.

המנטור שחיפשתם
מי לא אוהב מודל לחיקוי מעצים? בסביבת סדנה למשחק מגוון שחקנים שיהפכו למנטורים עבור המשתתפים ויוכלו לסייע להם לפרוץ קדימה. נבחרת של מורים שגובשה בקפידה ולכל אחד מהם חשיבות בפיתוח אישי של הלומדים. אפילו אם משתתפים עצמם לא יפנו למשחק, אין ספק שהם ירוויחו כלים והעצמה לכל החיים.

 

המאמר באדיבות אייל רוזלס – סדנה למשחק

Exit mobile version