Site icon מקומון רמת גן

סבון אנטי-אייג'ינג: כל מה שרצית לדעת

תחום טיפולי האנטי-אייג'ינג של ימנו נשען למעשה ברובו על תחום הרפואה המונעת אשר קובעת כי קל יותר למנוע מחלות מאשר לטפל בהם לאחר הופעתן – אין מדובר בטיפולי "קסם" ובוודאי לא במניעה מוחלטת של תהליכי הזדקנות של העור כי אם בטיפול מונע בכלים מתקדמים וחומרים יעילים, אשר מעכב התפתחות של קמטים וכתמי עור לצד מראה נפול ומבוגר.

אחת התחומים המובילים כיום בעניין זה הוא התחום של פיתוח חומרים בשימוש תהליכים כימיים וחומרים טבעיים לשיפור מראה העור, תוך שימוש ארוך טווח וקבוע. אחד מהתכשירים הבולטים בשנים האחרונות בתחום זה הוא סבון פנים אנטי אייג'ינג אשר למעשה "לוקח" מוצר פשוט לכאורה לשימוש יום-יומי ומעניק לו סגולות ותכונות להצערת ולשימור מראה העור.

עור הפנים שלנו הוא למעשה עור אשר חשוף מרבית הזמן, ככולו, ללא מלבושים ומסתור בתרבות המערבית החופשית (אם נשים לרגע כמובן בצד את המסכות שנכנסו לחיינו בשנה האחרונה בתקופת הקורונה…). החשיפה התמידית של העור לשמש, מפגעים, איכות האוויר, מזהמים, חומרים ועוד, גורמת לו לפגיעה מהירה הרבה מעבר לתהליך ההזדקנות הטבעי שהוא צפוי לו. מאפיין מרכזי נוסף של עור הפנים (ועור הגוף בכלל) הוא שכבות אפידרמיס – העור מורכב משכבות דקיקות של רקמות עור אשר מגנות זו על זו. קילוף וחידוש השכבה העליונה של העור נדרש לצורך התחדשות והבראת העור מעת לעת.

טיפול פנים. צילום: אנה שבץ
סבון אנטי אייג'ינג – מה הוא מכיל?

סבון האנטי אייג'ינג הוא למעשה פיתוח אשר נוצר תוך התייחסות למאפייני העור ולגורמים לתהליכי הזדקנות שלו, עבור שימוש יום-יומי, נוח, פשוט ובטוח. בין רכיבי הסבון ניתן למצוא:

  1. שומן – בשל חשיפתו של העור לשמש לאורך זמן העור מתייבש ומאבד מן הלחות הטבעית שלו. הספגת העור בשמן טבעי ובריא תסייע בהשבת הלחות ובמראה הרענן של העור. השמן המומלץ לטיפול בעור הפנים וכרכיב בסבון לפנים הוא שמן קלנדולה הידוע כשמן נוגד דלקות, מחדש רקמות עור פגועות ומגן מפני נזקי השמש.
  2. תערובת פרופוליס – תערובת טבעית אשר כוללת שרף, דונג ורוק דבורים, המגיעה מן הטבע (נאספת מכוורות דבורים) ובעלת יכולות חיטוי והגנה רפואית גבוהה על העור. מכונה גם "האנטיביוטיקה של הטבע".
  3. חומצות טבעיות – אשר מסייעות בריענון עור הפנים, חידושו ומילוי של קמטים וחריצים. החומצה המובילה בשימוש בסבון היא חומצה גליקולית הגורמת קילוף עדין ולחידוש מהיר של העור.
  4. וויטמינים – העשרת העור בוויטמינים שומרת ומגנה עליו ומסייעת לו בהתמודדות עם מפגעים ותחלואות הגיל, בין הוויטמינים להם העור נזקק ואותם ניתן להספיג בו באמצעות שימוש בסבון פנים הוא ויטמין A אנטי אוקסידנט ונלחם במזהמים וחיידקים, מגן מפני התפתחות אקנה ופצעים מוגלתיים.

לרוב מוצרי אנטי אייג'ינג מתאימים לשימוש בכל גיל, ולמעשה ההמלצה היא להתחיל להשתמש בהם בגיל צעיר, ולמנוע ולעכב את תחלואות הגיל והשפעתן על עור הפנים. ניתן כיום למצוא מגוון סוגי תכשירי אנטיאייג'ינג, מוצרי טיפוח פנים וסבונים המותאמים לכל סוג עור בקלות ברשתות הפארם השונות ובחנויות הקוסמטיקה הרבות ברחבי הארץ.

Exit mobile version