Site icon מקומון רמת גן

נשף סיום תיכון – הטרנד שכבש את ישראל

הם משקיעים בלבוש מהודר, מגיעים לאירוע עם לימוזינות ומרגישים לערב אחד מה זה להיות בוגרים, רגע לפני היציאה למציאות. הכירו את תלמידי התיכון שחוגגים את סיום כיתה י"ב בנשפים מפוארים.

זה קורה רק פעם אחת בשנה, ובדרך כלל נמשך לא יותר מחודש או חודשיים לכל היותר. פעם קראו לזה מסיבת סיום, היום זה כבר משודרג לנשף סיום (או Prom, למעדיפים להתהדר באנגלית מצוחצחת).

התלמידים מתכוננים לאירוע שבועות רבים מראש – קונים חליפות מהודרות ושמלות מעוצבות, שוכרים שירותי לימוזינה ונותנים שואו שאפשר לתת רק פעם אחת בחיים. אחרי הכול, נשף סיום כיתה י"ב יש רק פעם אחת, וזו ההזדמנות להרשים, להראות ולהיראות.

אין ספק שמדובר בטרנד שהגיע אלינו מבית היוצר האמריקאי, כמו דברים רבים וטובים אחרים שמתקיימים במחוזותינו. הרי עד לפני 10 או 15 שנה, הדבר היחיד שבו היו מורגלים תלמידי כיתה י"ב היה מקסימום מסיבת סוף שנה עם הופעה מול ההורים, החברים ועוד קרובי משפחה.

נשף סיום תיכון הפך לטרנד כה נפוץ בישראל, עד שכיום יש חברות שזה תחום מומחיותן הבלעדי – כגון חברת Prom Israel ואחרות. בנוסף קיימות גם חברות הפקת אירועים, שעל הדרך הכניסו גם את נשף הסיום למטריית השירותים שהן מציעות. התלמידים משקיעים בכל פרט, ובייחוד במראה היוקרתי הדרוש, ועלויות נשף סיום יכולות להרקיע שחקים לכדי אלפים רבים של שקלים פר תלמיד/ה.

"בוגרי התיכון מציפים אותנו בכל שנה פחות או יותר באותו מועד, לקראת סיום הלימודים", אומרים באופנת יוסי בן נון בתל אביב המתמחה בחליפות חתן, בר מצווה וגם נשפי סיום. "טוקסידו היא בדרך כלל החליפה המבוקשת ביותר לאירוע מהסוג זה, אבל יש כאלה שמשקיעים גם בחליפות מעוצבות בהתאמה אישית". כמובן שיחד עם החליפה, הנערים משקיעים במראה יוקרתי ומוסיפים נעליים מהודרות, לצד אקססוריז נחוצים כגון מטפחות לבנות או צבעוניות, חגורות ואף זרי פרחים קטנים לבנות הזוג (בוקה, בשפת האמריקאים).

צילום: Pixabay

העלויות הגבוהות ביותר הן כמובן אצל הצעירות, היוצאות למסע קניות לאיתור שמלת נשף יוקרתית. על זה תוסיפו הוצאות על איפור, עיצוב שיער, נעליים, עיצוב ציפורניים ואביזרים נלווים – והנה לכם הוצאה מכובדת ביותר לערב אחד בשנה. אל תאמינו רק למילה שלנו – חפשו ביוטיוב נשף סיום, ותקבלו טריילרים וסרטונים שיראו לכם בכמה השקעה מדובר. יש אף שיאמרו בבדיחות הדעת, שזה מהווה הכנה טובה ליום החתונה.

בתי הספר עצמם בדרך כלל לא מתערבים בהפקת הערב, והכול הוא בעצם אירוע פרטי שקיומו נובע מהחלטת התלמידים. רוב עלויות האירוע נופלות על ההורים, מן הסתם, אבל מכיוון שמדובר באירוע של פעם בחיים – עבור רבים ההשקעה מובנת ומתקבלת על הדעת. אם הוחלט לשכור את שירותיה של חברה להפקת אירועים, יש לצפות שרף העלויות יטפס מעלה.

בדיוק כמו בכל אירוע פרטי אחר כגון חתונה, בר או בת מצווה – גם פה יהיה צלם אירועים שיפיק תמונות, סרטונים ומגנטים; DJ שיופקד על המוזיקה; קייטרינג משובח או לחילופין קיום האירוע במסעדה, למי שמעוניין לחסוך בהוצאות על אולם אירועים.

זו ההזדמנות של התיכוניסטים להרגיש מבוגרים לערב אחד, רגע לפני שהמציאות הישראלית מחלחלת סופית לעולמם. שווה לתת להם מסיבה אחת אחרונה, שתיזכר לטובה גם שנים לאחר מכן.

Exit mobile version