Site icon מקומון רמת גן

נפגעתם מרשלנות רפואית?

לא אחת אנשים נפגעים כתוצאה מפעולות שונות ומנזק שנגרם להן בעטיין. התגובה הטבעית, הצפויה, היא ספיקת כפיים ותחושה של חוסר אונים והעדר מוצא. זה המצב וזה הזמן שבו נדרשת חשיבה הגיונית מושכלת. זה הזמן לדחוק את הרגש החם מפני השכל הקר. זה הזמן לעשות את המעשה  ההכרחי והמתבקש. לפנות לבעל מקצוע שאמון על טיפול ומתן מענה במצבים כאלה.

משפט וצדק. צילום אילוסטרציה. (צילום באדיבות pixabay)

אחד המצבים המחייבים פנייה לבעל מקצוע הוא מצב, שבו אנשים מוצאים את עצמם או מי מיקיריהם קרבנות של רשלנות רפואית. הגדרה זו עשויה לחול על מקרים שונים כגון: לידה, אשר במהלכה נגרמו ליולדת קרעים בבטן, נותרו בה חלקי שליה ועוד; נזק בלתי הפיך שנגרם – חלילה  – לתינוק שעבר תשניק בלידה ופגיעה מוחית; ניתוחים בכלל וניתוחי לייזר בפרט שהותירו צלקות וכוויות; ניתוחים אורתופדיים שהחמירו את מצבו של המטופל; איחור באבחנה ובטיפול ועוד.

היות שמדובר בתחום, אשר משיקים ונושקים בו הרפואה והמשפט, עשויות להידרש חוות דעת מקצועיות, מפורטות ומנומקות, לאישוש התביעה ולביסוסה. מי שאמון על טיפול, ליווי וייצוג נפגעי רשלנות רפואית הם עורכי דין המתמחים בנושא זה ומכירים לפניי ולפנים את ההיבטים המשפטיים של התופעה ויודעים למי לפנות כדי לבסס ולחזק את הטענה לקיומה של רשלנות זו.

הטיפול המשפטי בנושא רשלנות רפואית
אם אתם סבורים כי אתם או מי מיקיריכם הוא קרבן של רשלנות רפואית רצוי לפנות בהקדם לעורך דין שרשלנות רפואית היא תחום מומחיותו ולתאם פגישת היכרות וייעוץ, שבה יוערך הסיכוי של הגשת תביעה בגין רשלנות להתקבל. לאחר שקיבלתם הערכה מלומדת ומושכלת ועצה להגיש תביעה – יתחיל שלב  הגשת התביעה וניהול ההליך המשפטי כולו.

על מנת להגביר את הסיכוי להתקבלותה של התביעה חשוב  להכין את תיק הממצאים והראיות באופן יסודי ומקצועי. המשרד המייצג אתכם יפנה, בוודאי, לבעלי מקצוע בתחום הרפואי שבו  נגרם לכם נזק כתוצאה של רשלנות רפואית לכאורה. הוכחת נזק בתחום זה נסמכת על עובדות המבוססות על תשתית ידע מקצועי נרחב, היכרות התחום לעומקו ויכולת להוכיח קיומה של רשלנות וקשר סיבתי בינה ובין התוצאות של הטיפול או העדרו והנזק שנגרם לכם בגינו.

עורך או עורכת דין מקצועיים ומנוסים יוכלו לנמק את טענתם לגובה הנזק לתביעת פיצוי . חשוב לציין, שהצד הנתבע יעשה כל מאמץ להוכיח העדר רשלנות וינסה ,באמצעות ייצוג משפטי, כי לא היה כל דופי בטיפול וכי לא היתה דרך לחזות, קל וחומר למנוע, את התוצאה של הטיפול בכלל ושל הפרוצדורה הכירורגית בפרט.

 * ד"ר קמחי מוסיפה, כי לעורך דין שהוא גם רופא יש יתרון עצום בתיקי רשלנות רפואית, שכן יש לו הידע והיכולת להעריך נכון את התיק הן מבחינה רפואית והן מבחינה משפטית, להגיש את חוות הדעת המתאימות, להעריך נכון את סכומי התביעה, ולחקור את הרופאים והמומחים הרפואיים.

חשוב לדעת כי אם העורך דין הוא גם רופא עשויה להיות למומחיותו הכפולה  חשיבות מכרעת. בעל מקצועות משולבים אלה יכול להגיש חוות דעת ייעודיות המבססות את הטענה לרשלנות רפואית, להעריך באופן מושכל את סכום התביעה ואת סיכוייה להתקבל.

ככל שהפגיעה באיכות החיים וביכולת לקיים שגרה קשה וחריפה יותר, כך ניתן לחזק את הטענה לנזק מתמשך ובלתי הפיך

טיפ לסיום: לא רק לעורך דין יש תפקיד חשוב ומכריע בהגדלת הסיכוי לפיצוי בגין רשלנות, גם ולא אחת בעיקר- לנפגע, לקרבן ובהקשר המשפטי- ללקוח.  לעדותכם עשוי להיות משקל רב, לכן כה חשוב ייעוץ והכנה מבעוד מועד על ידי העורך דין שתבחרו. שיתוף פעולה מלא שלכם עם מי שמייצג אתכם במשפט הוא קריטי להצלחתו.

Exit mobile version