Site icon מקומון רמת גן

נפגעתי בתאונה עם אופניים חשמליים – את מי תובעים?

אחד הטרנדים החמים ביותר כיום בענף התחבורה הם האופניים החשמליים. מדובר בכלי תחבורה יעיל מאוד שלא מעט אנשים בישראל משתמשים בו כיום שכן, הוא מאפשר התניידות נוחה ממקום למקום בצורה קלה, מהירה במינימום מאמץ.

במובנים רבים ניתן לומר כי מדובר על מעין קטנוע, אלא שבניגוד לקטנוע שדורש הוצאת רישיון, האופניים החשמליים אינם דורשים הוצאת רישיון ולכן, הם רלוונטיים מאוד לבני נוער שעדיין לא בגיל שבו ניתן להוציא רישיון. אולם כיום, ניתן לראות גם לא מעט מבוגרים אשר משתמשים באופניים החשמליות. מדובר על אופניים שיכולות להוות כלי תחבורה יומיומי יעיל מאוד, לחסוך את הפקקים וכן, לחסוך את החיפוש אחר מקום חנייה. יחד עם העובדה שהאופניים החשמליים מהוות כלי רכב פופולארי מאוד כיום, ניתן לראות גם עלייה במקרי תאונות הדרכים עם אופניים חשמליים

תאונות דרכים עם אופניים

תאונות דרכים עם אופניים חשמליים מתרחשות בעיקר לאורך העובדה שיש חיכוך של אופניים עם הולכי רגל. על אף שמרבית התאונות שמפורסמות בעיתונות הן התאונות הקשות שבהן דווקא רוכב האופניים הוא שנפגע, מדי יום מתרחשות תאונות שבהן מעורבים אופניים חשמליים והולכי רגל. לא פעם מדובר בתאונות שבהם יש נפגעים באופן רציני ועל כן, חשוב להתמודד בצורה הנכונה עם תוצאות התאונה. במקרה שבו נפגעת כתוצאה מתאונה עם אופניים חשמליים, חשוב מאוד לפנות לעורך דין מקצועי ומנוסה בתחום התעבורה ובאופן ספציפי בתחום תאונות דרכים עם אופניים חשמליים, אשר יסייע לכם. אתר המשרד רונן ברק ושות' מציע לכם מידע רב אודות התחום.

התמודדות עם הוצאות כספיות

במקרים של תאונות דרכים עם אופניים חשמליים אחד האתגרים המשמעותיים ביותר הוא ללא ספק ההתמודדות עם ההוצאות הכספיות שכרוכות בתהליך. מדובר על הוצאות שמתחילות באובדן ימי עבודה בשל היעדרות לתקופה ארוכה. טיפול משפטי נכון ומהיר במקרים מעין אלה מהווה ללא ספק את הכלי החשוב ביותר שעומד לרשותנו כיום בכדי להתמודד עם המצב כנדרש.

ישנם כמה אופציות שמהן ניתן לתבוע את הפיצויים שמגיעים לכם בגין תאונה זאת כרוכבי אופניים חשמליים: אם רכב אחר פגע בכם תוכלו לתבוע את חברת הביטוח של הרכב.

אם התאונה התרחשה בדרככם לעבודה או בדרך מהעבודה לביתכם הרי שמדובר על תאונת עבודה ובמקרה הזה ניתן לפנות לתביעה למוסד לביטוח לאומי על מנת שיכיר בתאונה כתאונת עבודה.

תאונת אופניים חשמליים. pexels

אם מדובר על צעיר שעדיין לומד במוסד חינוכי מוכר, הוא מכוסה בפוליסת ביטוח תאונות אישיות תלמידים אשר מכסה גם במקרים של תאונות שנגרמו מחוץ לכותלי בית הספר ועל כן במקרה הזה יתכן שתהיה עילה לתביעת הביטוח לתאונות אישיות תלמידים.

במקרה ורוכב אופניים חשמליים נפגע בתאונה כתוצאה ממפגע כלשהו בדרך כגון: מהמורה או בור בכביש הרי שהוא יכול לתבוע את הרשות העירונית שבמסגרתה הדבר קרה תביעת נזיקין

אם לנפגע בתאונה יש ביטוחים פרטיים כגון: פוליסת ביטוח תאונות אישיות, פוליסת אובדן כושר עבודה ועוד, יש לבחון את האפשרות לקבל פיצויים מהביטוחים המדוברים בהתאם לסוג הפוליסות שיש לאדם.

טיפים להתמודדות עם תאונת אופניים חשמליים בצורה הטובה ביותר

במידה ונפגעת מתאונה עם אופניים חשמליים, חשוב מאוד לצלם את מקום התאונה וכן, לקחת פרטים של עדי ראיה להתרחשות התאונה. בנוסף, חשוב לפנות למיון או לקופת החולים בהקדם האפשרי בכדי לקבל טיפול רפואי ראשוני. כאשר פונים לטיפול יש לוודא כי נרשם שמדובר על תאונת דרכים, מפגע בכביש, תאונת עבודה או כל גורם אחר.

אם מדובר על תאונה שהיא גם תאונת דרכים יש לפנות בהקדם למשטרה על מנת לקבל אישור משטרה על תאונה.

חשוב מאוד לפנות באופן מידי לעורך דין שיכול לסייע לכם להפיק את המקסימום מפגיעה בתאונת דרכים מעין זאת. אם אתם מחפשים את עורכי הדין הטובים ביותר בתחום, שיסייעו לכם לקבל את מקסימום הפיצויים שמגיעים לכם ממצב מעין זה, בחרו את משרד עורכי דין רונן ברק ושות', הידוע כמשרד עורכי הדין הטוב ביותר בתחום נזקי הגוף.

Exit mobile version