Site icon מקומון רמת גן

ניהול תזרים מזומנים בחברה

אם החלטתם להקים חברה, אתם בוודאי יודעים כי תהליך פתיחת חברה בע"מ הוא לא תהליך פשוט. מעבר לפן הבירוקרטי הכרוך בהליך זה, יש צורך להבין כי בכדי שהחברה תצליח להתקדם ולהתנהל בצורה נכונה, יש צורך לדאוג לניהול תזרים מזומנים תקין. תזרים מזומנים הוא למעשה זרימת המזומנים מהעסק החוצה ולתוך העסק במהלך תקופה מוגדרת. המזומן מהווה למעשה את הדלק שמניע את הפעילות של העסק ועל כן, בכדי שהחברה לא תגיע למצב שבו הוא נדרשת לפשוט רגל ולהיסגר, יש צורך לנהל את תזרים המזומנים בקפידה.

מה צריך לדעת על תזרים מזומנים בחברה?

רווח חשבונאי לא מהווה תזרים מזומנים. חשוב מאוד להבין שגם עסקים רווחיים עלולים לקרוס אם לאורך זמן תזרים המזומנים שלהם יהיה שלילי, כלומר: אם סכומי המזומן שיוצאים מהעסק יהיו גבוהים מסכומי המזומן שנכנסים אליו. הפקת חשבוניות וכן רישום של ההכנסות משפיעים על הרווח אך לא על תזרים המזומנים. הגבייה בפועל היא זאת שמשפיעה על תזרים המזומנים, כאשר אם קיים פער בין מועד המכירה לבין מועד הגבייה, הדבר משפיע על התזרים לשלילה. לעיתים מכירות לא יהפכו לעולם למזומן וזאת בשל סיבות שונות כגון: לקוחות שהגיעו למצב של חדלות פירעון ועוד. גם אם העסק לא בסכנת קריסה, ניהול כושל של תזרים המזומנים יגרור עלייה בהוצאות של מימון העסק ועל כן, יש להקפיד לשמור על תזרים מזומנים חיובי בכדי לקיים פעילות עסקית תקינה.

כיצד מנהלים תזרים מזומנים חיובי?

בכדי להשיג תזרים מזומנים חיובי בכל חברה לרבות חברות חדשות, יש לנהל אותו בצורה יעילה ועל בסיס שוטף וכך בעצם להקטין את הסיכוי להיקלע למשברים פיננסיים. חשוב מאוד לערוך מיפוי יסודי של המצב הפיננסי והתזרימי של העסק נכון למועד שבו הבדיקה מתבצעת וכל להכין תחזית תזרים מזומנים עתידית. חשוב להשוות את התחזית העתידית אל מול נתוני התזרים בפועל ולטפל בכל חריגה. בכדי לבנות דוחות של תזרים מזומנים ניתן להיעזר כיום בתוכנות שונות לרבות תוכנות מתחום הבינה המלאכותית, אשר מאגדות את כל הנתונים הכספיים הנוגעים לעסק ומספקות דוחות הנוגעים לתזרים. יש להתאים את התוכנה בהתאם לסוג כל עסק, לצרכים שלו ועוד. חשוב שהטעמת תוכנות מעין אלה תתבצע בצורה מקצועית. לחילופין, ניתן לבחור ברואה חשבון מקצועי ומנוסה שינהל בעסק שלכם את כל מה שקשור לנתונים כספיים לרבות נתוני תזרים מזומנים.

איזה איש מקצוע יכול לסייע לחברה שלכם בניהול תזרים מזומנים?

אם אתם מרגישים שניהול תזרים מזומנים בעסק שלכם איננו תקין ואתם תוהים כיצד עליכם לשפר אותו, כיום ניתן למצוא לא מעט יועצים עסקיים מנוסים שיכולים לסייע לכל עסק וחברה לבחון מדוע תזרים המזומנים שלהם שלישי ובהתאם לכך, להציע אופציות שונות שיכולות לסייע לעסק לנהל את תזרים המזומנים שלו בצורה חיובית ומוצלחת. ייעוץ עסקי ממוקד העוסק בתחום הפיננסי לרבות ניהול תזרים מזומנים, יכול ללא ספק לסייע לכל עסק להתנהל בצורה טובה יותר עם תזרים המזומנים שלו.

דוח תזרים מזומנים מסייע להתגבר על אחת הבעיות הקשות ביותר בעסק שהיא: הערכת יתר של ההכנסות הצפויות והערכת חסר של ההוצאות. הוא מחייב את בעל העסק או החברה להתמודד על המציאות בזמן אמת מול הדוח המדובר וכך הוא מאפשר לו להסתגל בצורה טובה יותר לביצוע שינויים נדרשים.

 

 

Exit mobile version