Site icon מקומון רמת גן

נחנך "שביל יונתן": טיילת הליכה ואופניים חדשה על גדת הירקון ברמת גן

אמש נערכה חנוכת "שביל יונתן" ברמת גן, על שם יונתן גרוס. 2 קילומטרים של שבילי הולכי רגל ואופנים, המקשרים בין  אנדרטת המחתרות, בסמוך לצומת הרחובות אבא הילל\בן גוריון ברמת גן, ומסתיימים במתחם שבע תחנות לאורך גדת הירקון בצידה של רמת גן.

טקס החניכה של שביל יונתן התקיים ברמת גן. בפרויקט הושקעו 19 מליון שקלים והוא פותח על ידי עיריית רמת-גן , משרד התחבורה – נתיבי איילון פרויקט האופנידן, משרד התיירות – ניהול וביצוע החברה הממשלתית לתיירות ,  ובסיוע תרומת קרן בית אלרן באמצעות קרן רמת-גן לחינוך.

מדובר בפרויקט אקולוגי ותיירותי, הנותן דחיפה לתיירות הפנים בעיקר בימי הקורונה. השביל הוא חלק מפרוייקט האופנידן של נתיבי איילון שמטרתו לרשת את גוש דן בשבילי האופניים. בשיתוף החברה הממשלתית לתיירות הוקם גשר עילי מאילוצי סמיכות זרימת נחל הירקון ומבנים סמוכים ובכך השתמשו בטכנולוגיה חדשה לעיגון וביסוס קונסטרוקציית שלד בסביבה ימית ושמירה על הטבע.

טבע ושקט בלב העיר. צילום: באדיבות החברה הממשלתית לתיירות

טקס חנוכת "שביל יונתן" על גדת הירקון. צילום: באדיבות החברה הממשלתית לתיירות

שרת התיירות אורית פרקש הכהן נתנה את ברכתה ובטקס נכחו ראש עיריית רמת גן עו"ד כרמל שאמה הכהן, מנכ"ל החברה הממשלתית לתיירות עידן מועלם ונוספים. כמו כן נכחו משפחתו של יונתן גרוס ז"ל, שעל שמו נקרא השביל. לפני 10 שנים הלך לעולמו, והוא בן 47 שנים בלבד. במשך שנים נאבק יונתן בעקשנות ובאומץ במחלה קשה עד שלבסוף נכנע.

טיילת הולכי הרגל מונגשת ומשלבת מסלול אופניים לאורך גדת הירקון בשטח המוניציפאלי של ר"ג וכן ניתן להמשיך גם לת"א. הפרוייקט מקשר את מתחמי פארקים ציבוריים, ואת מתחם הספורט ספיבק- מרכז הספורט לנכים, שבו ניתן לעשות פעילות ספורטיבית. אפשר להנות מפארק משחקים, פינות ישיבה, משטחי דשא וחורשת אקליפטוסים טבעית. ניתן להנות גם מהטבע וגם מבתי הקפה הקרובים של העיר. בפרויקט תוכנן ובוצע קונסטרוקציה תלויה בסמיכות לירקון עם חומרי גמר איכותיים, תוך הקפדה על שמירת הקיימות.

בני משפחתו של יונתן גרוס ז"ל. צילום: באדיבות החברה הממשלתית לתיירות
שבילי ריצה, הליכה ורכיבה על אופניים. צילום: באדיבות החברה הממשלתית לתיירות
Exit mobile version