Site icon מקומון רמת גן

נותנים כבוד לוותיקי העיר: נחנך מגרש הכדורגל ע"ש אבי כהן ברמת השקמה

אמש נחנך באופן רשמי מגרש הכדורגל החדש בשכונת רמת השקמה, אשר ייקרא ע"ש אחד מגדולי שחקני הכדורגל הישראלי ויליד העיר, אבי כהן ז"ל. לרגל חנוכת המגרש התקיים משחק ראווה בין כוכבי העבר של מכבי תל אביב לבין כוכבי העבר של הפועל רמת גן-גבעתיים ובחיזוק אלן קנדי, כוכב העבר של ליברפול האנגלית, קבוצה בה כיכב אבי כהן.

מאות תושבים באו לטקס החניכה המרגש בשכונת רמת השקמה וצפו במשחק אטרקטיבי שהסתיים בניצחונם של ותיקי מכבי תל אביב, בכיכובו של יוסי בניון. דורית כהן, אלמנתו של בלם העבר, ריגשה את הקהל כאשר שרה את ההמנון האייקוני של ליברפול  "You will never walk alone".

מ"מ ראש העיר, ליעד אילני: " לאבי כהן קשר מיוחד לעיר ר”ג, הוא התגורר בעבר בשכונת רמת שקמה במשך כל תקופת ילדותו. אני סבור כי אין ראוי יותר מאבי כהן ז”ל להיות מונצח במגרש זה. רמת גן מלאה גאווה על הישגי העבר ומביטה קדימה לפיתוח דור הספורטאים הצעיר ולחזרה לקדמת הבמה של הספורט הישראלי".

נותנים כבוד, מנציחים את העבר. צילום: אילן ספירא

שחקן העבר של ליברפול אלן קנדי: "זה אירוע חשוב שמתקיים להנצחתו. אבי היה שחקן מוכשר כל כך, סוג של כישרון שלא היה לנו בכדורגל האנגלי דאז. היה לי העונג לשחק איתו".

אבי כהן היה אחד מהשחקנים הבולטים בישראל בשנות ה-70 וה-80. ב-1979 היה לכדורגלן הראשון ששיחק בליגה האנגלית, כשעבר לליברפול וזכה עמה ב-1981 בגביע אירופה לאלופות. לאחר שפרש ממשחק, עסק באימון ובשנותיו האחרונות היה יו"ר ארגון שחקני הכדורגל בישראל.

בימים אלו עיריית רמת גן מבצעת שדרוג משמעותי במתקני הספורט בעיר. ועדת השמות של עיריית רמת-גן אישרה שלוש הצעות של מ”מ ראש העיר, ליעד אילני, להנצחת זכרם של נח קליגר, אבי כהן, ולופא קדוש – אגדות הספורט הרמת-גני. עיריית רמת גן מתכוונת להמשיך ולהנציח את כוכבי הכדורגל שגדלו בעיר וכבר פנתה לארגון האוהדים של הפועל רמת גן, בכדי להציע שמות נוספים לוועדת השמות הבאה.

רה"ע רמת גן, כרמל שאמה הכהן סיכם ואמר: "את אבי כהן ז"ל העריצו כל חובבי הכדורגל בישראל. כולנו התרגשנו שלבש את מדי ליברפול וכאבנו את מותו הטראגי, אבל עבורנו ילדי שכונת רמת השקמה ברמת גן הוא היה אחד משלנו, גאווה שכונתית, מודל לחיקוי וסמל להצלחה. כרמל שאמה הכהן, ראש העיר: "ברגע שעלה הרעיון להנציח את זכרו של אבי כהן במגרש, לא לקח לי יותר משנייה להגיד כן. זאת הצעה נהדרת ומרגשת, אני שמח שנפלה בידי הזכות להיות מי שחתום על זה. הכרזתי עם כניסתי לתפקיד כי אגדיל את ההשקעות בספורט הרמת גני, בכל ההיבטים, על מנת שרמת גן תוכל לחזור ולהוביל גם בתחום חשוב זה".

Exit mobile version