Site icon מקומון רמת גן

נולדת עם חוש לעיצוב? כל הדרכים לעשות מזה גם מקצוע

תקשורת חזותית בהגדרתה היא למעשה כל מה שנמצא סביבנו ואנחנו יכולים לראות, ואשר מטרתו להעביר לנו מסר מסוים.כך למשל פרסומות המוצגות על גבי שלטי חוצות, פרסומות בטלוויזיה ופרסומים בעיתון בהחלט נמצאים תחת ההגדרה הזאת, אבל גם תוכניות טלוויזיה שאינן מכוונות מטרה שיווקית ובכל זאת מטרתן היא להעביר לנו מסר מסוים.

מודרניזציה ותקשורת חזותית

קורס עיצוב גרפי בדגש על תקשורת חזותית מלמד את הסטודנטים איך לעצב את החוויה החזותית ולעבד אותה לכזאת שמעבירה את המסר.

בעולם המודרני בו אנו חיים החוויה הוויזואלית חזקה הרבה יותר מהחוויה השמיעתית. זאת בדיוק הסיבה לכך שמקצועות כגון עיצוב גרפי או עיצוב תקשורת חזותית הם מקצועות מאוד מבוקשים היום, אשר כל הזמן מתעדכנים ומתפתחים בהתאם לטכנולוגיות ולאפשרויות החדשות.

מכיוון שכל הזמן יש מסרים חזותיים שמקיפים אותנו, חשוב מאוד לא לקפוא על השמרים וכל הזמן לחדש. לכן, מי שמעוניין לעסוק בתחום צריך להיות אדם שהוא קודם כל יצירתי, אבל גם כזה אשר לא פוחד משינויים ואשר כל הזמן מחפש אתגרים חדשים.

מה לומדים בקורס עיצוב תקשורת חזותית?

פיתוח רעיוני וחשיבה עיצובית – בקורס לומדים איך מפתחים רעיון ואיך מגבשים תוכנית ליישום הרעיון בפועל.

פיתוח מסרים – לומדים איך לזקק את המסרים שחשוב להעביר דרך המוצר הוויזואלי.

תמונה באדיבות: pixabay

עיצוב גרפי – כחלק מהקורס לומדים הסטודנטים גם איך לבצע את העיצוב הגרפי בעצמם, כך שלא יזדקקו לאדם נוסף בשלב הוצאת הרעיון מהכוח אל הפועל. תחום לימודים זה הוא מקיף ביותר ומלמד את הסטודנטים גם איך לעצב מסרים שיווקיים המיועדים לעולם הווירטואלי (אתרי אינטרנט, שלטי חוצות דיגיטליים, אפליקציות ועוד) וגם איך לעצב אותם לעולם הממשי (עיצוב לדפוס, מוצרי פרסום ועוד). במסגרת לימודים אלה עובדים עם התוכנות המובילות בתחום, ביניהן תוכנות גרפיות, תוכנות אינטראקטיב ועוד.

צילום – על מנת לאפשר העברת מסרים גם בדרך מצולמת, לומדים בקורס גם צילום, אנימציה ועריכת וידיאו.

שיווק, פרסום ויזמות – תחומים שחשוב מאוד לגעת בהם כאשר רוצים לעסוק בתחום של עיצוב תקשורת חזותית. אחרי הכול, מי שעוסקים בתחום הם בדרך כלל משרדי פרסום ואנשי שיווק, וגם אם אתם עצמכם לא תהיו כאלה, חשוב שתבינו את העולם הזה כי עבורם כנראה תעבדו.

הקורס כולל הרבה מאוד עבודות מעשיות אשר מחייבות את הסטודנטים להתנסות בכל תחום שהם לומדים. כתוצאה מכך כבר במהלך הקורס צוברים הסטודנטים ניסיון מעשי, ומי שמסיים את הקורס בהצלחה יכול לגשת לראיונות עבודה עם תיק עבודות שלא מבייש מעצבים חזותיים ותיקים.

כמה זמן לומדים?
קורס עיצוב תקשורת חזותית ללימודי הנדסאי נמשך 4 סמסטרים (שנתיים), ובסיומו מקבלים תואר הנדסאי תקשורת חזותית. תעודה זאת מאפשרת לבוגרים להתקבל למגוון רחב של מקומות עבודה, לרבות משרדי פרסום, בתי דפוס, הוצאות לאור, עיתונות, חברות הקמת אתרים, חברות הייטק ועוד. כמו כן תמיד אפשר לפנות לקורסים עיצוב הנמשכים תקופה קצרה יותר, ומקנים לכם תעודה מקצועית (מה שנקרא לימודי תעודה).

אפשרות נוספת היא להתמקד בלימודי תקשורת חזותית לתואר אקדמי. כאן האפשרויות כבר מגוונות יותר, ומקנות לסטודנטים רקע תיאורטי לצד הכלים המעשיים שיאפשרו לו להשתלב לאחר מכן בשוק העבודה. הלימודים לתואר אקדמי בעיצוב תקשורת חזותית נמשכים בין שלוש לארבע שנים, ומקנים בסופם תואר ראשון בתחום העיצוב (B.Des).

לסיכום

קורס עיצוב תקשורת חזותית מיועד למי שעולם העיצוב קרוב אל לבו ורוצה לעסוק בתחום שיש לו הרבה מאוד השפעה היום. יש לקחת בחשבון שלימודים אלה כוללים לא מעט מטלות, אבל אם באמת אוהבים את התחום – אלה תהיינה משימות שמאתגר וחשוב לעשות.

בהצלחה.

Exit mobile version