Site icon מקומון רמת גן

נדל"ן – תחום סבוך הדורש ליווי משפטי

credit: canva.com

ככל שמכירה, רכישה או פרויקט בבניה הם מורכבים או יקרים יותר, כך משולבת בהם בירוקרטיה רבה וחוקים אשר יש לפעול על פיהם בהקשר זה. לכן, לא מפתיע שתחום הנדל"ן כרוך בהרבה מאוד עניינים משפטיים לאורך כל התהליך. ההקשר המשפטי צץ בנושאים רבים הקשורים לנדל"ן כמו התחדשות עירונית, תכנון ובניה, מכירה/ קניה של דירה וגם בהקשר של ירושות וצוואות. התחדשות עירונית למשל הוא תחום שהלך ותפס תאוצה רבה בשנים האחרונות, בין אם בפרויקטים של תמ"א 38 ובין אם בפינוי בינוי. לאורך התהליך, מרגע ההחלטה על הכניסה לעניין, בין אם היא של הדיירים ובין אם היוזמה היא של הרשות המקומית (כמו בפרויקטים רבים של פינוי בינוי), עורך דין לענייני מקרקעין המתמחה בתחום מעורב ועומד לצד כל הגורמים: הדיירים אשר מתאגדים לצורך העניין ועומדים מול היזם או הרשות המקומית, לצד היזם או הרשות המקומית עצמה.

למכור דירה בראש שקט

פעמים רבות בעקבות פרויקטים של התחדשות עירונית דיירים מחליטים למכור את הנכס שברשותם בגלל עליית הערך שלו. מכירה או קניית דירה היא נושא בתוך תחום הנדל"ן שגם בו מעורב עורך דין מקרקעין. כאמור, בכל מכירה או קנייה יכולות לצוץ מחלוקות או אי הבנות, אך בנכס כמו דירה או נכס נדל"ני אחר מורכבות הדברים מחייבת מעורבות של עורך דין כבר בתחילת התהליך. עורך דין מכירת דירה ידאג לכך שבתור מוכרים תקבלו את הזכויות המגיעות לכם על הדירה, שהחוזה ינוסח כך שהדברים יהיו ברורים וחד משמעיים: מועד העברת כספים, מועד מסירת המפתח ועוד. אם אתם משכירים את הדירה, שמועד הפינוי שלה יהיה ידוע מראש. עורך הדין ידאג לכך שכל הפרטים יהיו ברורים.

כשמשפחה ונדל"ן נפגשים

נושא נוסף בתוך תחום הנדל"ן הוא כאמור ירושות וצוואות. מתוך כל הפרטים המרכיבים את העיזבון, ירושת דירה היא מורכבת מכולן. גם כאן נדרשת מעורבותו של עורך דין מקרקעין המתמחה גם בתחום ירושות וצוואות. כדי לחלק דירה בין מספר יורשים נדרשות פעולות כמו מכירת חלקו של יורש אחד ליורש אחר, או מכירת הנכס וחלוקת הרווח בין מספר יורשים. כאשר מדובר על נחלות במושבים העניין מורכב אף יותר בגלל חוקי בן ממשיך שרק לאחרונה שונו ומתאפשר היוון הנחלה. עו"ד דניאלה סון היא עורכת דין מקרקעין המתמחה בליווי עסקאות מקרקעין, בחיבור בין מקרקעין לירושה ואף בכל ההיבט המשפטי של השכרה וניהול נכסים. מוזמנים ליצור קשר.

Exit mobile version