Site icon מקומון רמת גן

מתכננים בקרוב בר מצווה בכותל? כדאי לכם לקרא את זה

מהו סדר היום בבר מצווה

יומו של בר מצווה בכותל. היום מתחיל בבוקר,  כשאוספים את האורחים  בהסעה מפנקת לכותל. בהמשך אפשר לערוך טיול או ללכת ישר לארוחת בוקר. אחרי ארוחת בוקר מפנקת, מגיעה עלייה לתורה, שלפניה תהלוכת מתופפים שמשמחת ומרקידה. אחרי העלייה לתורה יש אפשרות לערוך סיור או לגשת ישר לסעודת הצהריים שחותמת יום האירוע.

מה הכי חשוב שיש בטקס העלייה לתורה

הדבר הכי בעל חשיבות בעלייה לתורה זה שהפייטן יידע להנחות את חתן בר המצווה כך שההפטרה תאמר בצורה נכונה מבחינה הלכתית ובנכם לא יתבלבל בפסוקים מפאת חשש והתרגשות. חשוב מאוד שהפייטן ידריך את האורחים בחשיבות של הדברים בעלייה לתורה, למשל הסיבה לכך שמניחים תפילין. הדבר הזה מוסיף עניין לאירוע.

איפה  מקובל לערוך טקס עלייה לתורה בכותל.

המקום הנפוץ והמקובל בו עורכים עלייה לתורה נמצא במתחם רחבת הכותל עצמה, שם אנחנו נוהגים להצמיד לקיר ההפרדה עמדה מוצלת, ובה אנחנו עורכים את הטקס, ככה שנשות המשפחה תוכלנה לשמוע את סלסולי חתן הבר מצווה. בחורף מומלץ מאוד לערוך את טקס ההפטרה בקשת וילסון, שהוא המקום המקורה בכותל. קשת וילסון זה מתחם  בית כנסת שבו אפשר לערוך את ההפטרה, כאשר הנשים רואות וגם שומעות כל הזמן את הטקס מקומה מעל דרך זכוכית גדולה.

מה מותר, מה אסור ואיך כדאי להתכונן לבר מצווה בירושלים. צילום: כינור דוד
חוויה ירושלמית אותנטית בכותל. צילום: כינור דוד

האם חייבת להיות הפרדת גברים ונשים בזמן הטקס של עלייה לתורה?

התשובה לא. ישנם מספר מקומות שבהם ניתן לערוך טקס עלייה לתורה מבלי שתהיה הפרדה בין גברים ונשים. המקום הראשון נמצא בכותל הדרומי, שהוא הקטע הדרומי של חומת הכותל. ישנם גם קשת רובינזון ומרכז דוידסון שגם הם מהווים מקומות טובים מאוד לעריכת הטקס. לבסוף, ישנה גם אפשרות לבר מצווה בעזרת ישראל שזה המקום המשותף לנשים וגברים שנפתח בעקבות החלטת הממשלה בישראל.

מה עם האוכל? זה הכי חשוב

כולכם יודעים שאין אירוע טוב ללא אוכל טוב. לכן חשוב לבחור היטב מסעדות את מסעדות ליד הכותל ניתן לראות כאן. הדבר החשוב ביותר במסעדות הוא לדעת כמה באי אירוע מגיעים ומה הם מעדיפים. אם יש הרבה אורחים צמחונים או טבעונים, אולי רצוי ללכת לכיוון של ארוחה חלבית. אם יש באירוע אנשים שמקפידים על כשר למהדרין, צריך להקפיד שהמסעדה כשרה למהדרין. חשוב לציין, כל המסעדות שלנו כשרות. באתר שלנו יש מבחר גדול של מסעדות טובות מאוד, אפשר לבחור אחת מהן.

מהי עלות אירוע הבר מצווה בכותל

עלות הבר מצווה בכותל זה דבר משתנה מאוד. העלות תלויה קודם בכמות האורחים, שכן זה קובע מהי כמות המנות במסעדה. ישנו הבדל בין המסעדות והתפריטים במסעדות, מהפשוט ביותר שיש, עד גורמה. גם האטרקציות שתירצו להכניס לאירוע חשובות. ככל שיהיו יותר אטרקציות, כך האירוע יעלה יותר. חשוב לציין, אירוע בכותל לא שונה כמעט מעלות אירוע אולם והוא אפשרי לכל כיס.

צילום: כינור דודה

סיכום המדריך להפקת בר מצווה בכותל

הדבר שהכי חשוב באירוע הוא שתהיה בשבילכם חברה מאוד מקצועית שתארגן אותו. אנחנו בכינור דוד זה האתר מארגנים  בר מצוות במקצועיות רבה בכותל למעלה מ-15 שנה. תתקשרו כבר היום אלינו ונקבע פגישת היכרות ותיאום ציפיות ללא עלות.

Exit mobile version