Site icon מקומון רמת גן

מתי היתושים באים?

חודשי הקיץ החמים מביאים עימם ריח של פריחה באוויר, שמש , אבל כשהקיץ מגיע וכשהטמפרטורות מתחילות לעלות, מגיעים אלינו חרקים מעופפים ובעיקר גם הייתושים.

אז בעניין הדברה נגד יתושים, הייתוש הינו חרק מעופף עם גוף מוארך שניזון בעיקר מצוף של צמחים. כן כן, אתם קוראים נכון הייתושים בכלל ניזונים מצוף ולא מהדם שלנו. מי שניזונה מהדם שלנו היא בכלל הייתושה. הייתושה ניזונה מהדם שלנו מאחר וזקוקה לחלבונים הנמצאים בדם שלנו לצורך ייצור הביצים שלה.

בזמן העקיצה, היתושה עושה לנו חור קטן בעור ומחדירה לגוף שלנו את הרוק שלה. בתוך הרוק של היתושה מצויים חומרים המעכבים את מערכת החיסון שלנו מלהגיב לעקיצה וזאת כדי שתוכל לשאוב מאיתנו כמה שיותר דם מבלי שנרגיש. בכל עקיצה הייתושה מסוגלת לשאוב מאיתנו עד שישה מ"ג של דם. כמות זו נשמעת כמות קטנה, אך ביחס למשקל גופה של היתושה מדבור בכמות גדולה  ששווה למשקל גופה ואף למשקל שעולה על משקל גופה.

כדי לא להכביד על משקל גופה,  הייתושה מסננת את הרכיבים החיוניים לה וניזונה מהם בלבד שכן מסננת החוצה את הרכיבים שאינם דרושים לה, כגון המים הנמצאים בדם שלנו וזאת על מנת שלא להכביד על משקל גופה.

לאחר שהייתושה מסיימת את ארוחת הדם שלה, הייתושה זקוקה למנוחה של יומיים-שלושה בכדי לעבד את הדם שלנו, היא מייצרת את הביצים שלה ומחפשת מאגר מים עומדים (לא זורמים) כדי להטיל את הביצים. כדי למנוע מהייתושה להתרבות באיזור הבית שלכם חשוב מאוד בעיקר בחודשי הקיץ לא להשאיר מאגרי מים קטנים בבית או במרפסת כגון: מים שנשארים על הרצפה כתוצאה משטיפת רצפה, מים שנותרים בצלחת של עציץ לאחר השקייתו וכו'.

היתושה כמו בני האדם, הינה חיה בררנית ואנינת טעם שבוחרת את מי היא רוצה לעקוץ ע"פ הנתונים הבאים:ריח הזיעה שאנו פולטים , חום הגוף, כמות הפחמן הדו חמצני שאנו נושפים וסוג הדם שלנו.

לכן, אם באותו החדר נמצאים כמה אנשים, יכול לקרות מצב שרק חלק ייעקצו וחלק לא וזאת מאחר  והייתושה בוחרת את מי לעקוץ.

כיום, משווקים בשוק הישראלי מגוון רב של פתרונות כדי להימנע מעקיצות ייתוש או ליתר דיוק יתושות כגון: משחות, תרסיסים, צמידי מרחיקי יתושים, נרות, התקנת רשתות קוטל יתושים ועוד.

קוטל יתושים הוא הפתרון המומלץ ביותר והטוב ביותר למניעת עקיצות וגירודים של ייתושים מאחר והוא קוטל את הייתושים והיתושות. בשונה מפתרונות אחרים כמו משחות וצמידים, קוטל יתושים חשמלי, קוטל אותו באופן מיידי ולא רק מבריח אותו. קטלן יתושים הוא הפתרון הטוב ביותר מאחר והא מעלים את הייתוש, בטיחותי לשימוש, קל לשימוש ותחזוקה ואינו פולט חומרים רעילים.

למנורה בקוטל היתושים חשיבות רבה שכן הנורה היא זו שמושכת את הייתוש או החרק המעופף להתקרב אל עבר קוטל היתושים. ברגע שהחרק נכנס לתוך קוטל היתושים, היתוש נקטל באופן מייד. אם כן, קוטל יתושים עובד בצורה כזו שהנורה מושכת אליה את היתוש והשנאי קוטל את הייתוש. לכן, חשוב מאוד לרכוש קטלן יתושים עם שנאי חזק, כמו קטלן יתושים מוסקיטו איטלקי, מאחר והשנאי האיטלקי העוצמתי שלו מצליח לקטול סוגים רבים של חרקים מעופפים מלבד ייתושים כגון:ברחשים, זבובים, ברחשים, פרפרים, חומייני ואפילו דבורים.

המאמר בחסות חדשות הרצליה BN

 

 

Exit mobile version