Site icon מקומון רמת גן

משפט שלמה על אוניברסיטת בר אילן

הקרב על השליטה  באוניברסיטת בר אילן מתחמם . זינגר לראש עיריית גבעת שמואל:"תתמקד בבעיות שלך"

בהמשך לבקשה שהגיש ראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני בתחילת 2014. משמעות שינוי הגבולות, אם יומלץ על ידי הוועדה, היא העברת שיוכה של אוניברסיטת בר-אילן מתחומה המוניציפלי של רמת-גן לתחומה של גבעת שמואל.

ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני מקדם את העברת אוניברסיטת בר אילן למתחם המוניציפאלי שלו. משרד הפנים הודיע  כי הקים ועדה לחקירת גבולות בראשות מנכ"ל המשרד לשעבר גבי מימון, שתבחן בשנים 2017-2018 שינוי גבולות השיפוט בין הערים רמת-גן וגבעת שמואל והעברת  שיוכה של אוניברסיטת בר-אילן מתחומה המוניציפלי של רמת-גן לתחומה של גבעת שמואל.

ראש עיריית גבעת שמואל בתגובה:

צילום: עמיעד טאוב

" פיסית כל מי שמסתכל רואה שאוניברסיטת בר אילן נמצאת בגבעת שמואל . מי שמסתכל במפה רואה שבר אילן ממש נקרעה מגבעת שמואל. מדובר בעוול היסטורי שהגיע הזמן לתקנו, שכן האוניברסיטה מנותקת לגמרי מרמת גן ששכונת מעבר לכביש 4."

ראש עיריית רמת גן ישראל זינגר בתגובה:"אנו שוקלים לספח את גבעת שמואל לרמת-גן. עדיף שברודני יתעסק בבעיות הפנימיות שלו".

תגובת עיריית רמת גן:
"מדובר בניסיון שני של העיר גבעת שמואל להעביר לשטחה את אוניברסיטת בר אילן. כמו שהניסיון הקודם לא צלח, כך אנחנו מאמינים שיקרה גם הפעם.
באופן היסטורי, אוניברסיטאות שוכנות בערים גדולות ואיתנות דוגמת אוניברסיטת תל-אביב בתל-אביב, אוניברסיטת חיפה והטכניון בחיפה, האוניברסיטה העברית בירושלים ואוניברסיטת בר-אילן ברמת-גן, שהנה עיר איתנה עם יכולת ניהול מוכחת, לעומת גבעת שמואל שבעיותיה הכלכליות ידועות למכביר. זאת ועוד: האוניברסיטה שוכנת בחלקה המזרחי של העיר רמת-גן, שבימים אלה נמצא בשלבי תנופה ופיתוח, לרבות אכלוס רובע עמית בצמוד לאוניברסיטה והקמת קריית חינוך ממלכתית, שהאוניברסיטה תהווה המשך טבעי שלה.

לאור נתונים אלה, לא רק שנפעל להשארת האוניברסיטה בשטחנו, אנו אף שוקלים לספח את גבעת שמואל בכללותה לשטחה המוניציפלי של עירנו, וכבר מקיימים דיונים על סיפוח שכונת רמת-אילן לרמת-גן – וזאת לאור פניית התושבים המתגוררים שם אלינו."

Exit mobile version