Site icon מקומון רמת גן

"משפחה מעל הכל": היום 'יום האחים' הבינלאומי

יום האחים

היום יצויין ברחבי העולם יום האחים הבינלאומי. יום האחים נועד לחגוג את הקשר החזק שיש בין אחים. קשר בין אחים הוא אחד מהקשרים החזקים ביותר בין אנשים. אחים גדלים ביחד באותו בית, עם אותה משפחה, חולקים אחד עם השני סודות, משחקים ביחד, רבים אחד עם השני, מתחרים אחד בשני, מקנאים אחד בשני ומפרגנים אחד לשני.

האחים המפורסמים הראשונים בהיסטוריה הם קין והבל שהופיעו כבר בתחילת ספר בראשית. זהו סיפור על קנאה ורצח, הרצח הראשון בהיסטוריה ליתר דיוק. הוא נגמר לא טוב אבל יש לו מוסר השכל חשוב: כל אדם אחראי על מעשיו ויש לו את הבחירה אם לפעול טוב או רע.

יש אחים שהסתדרו יותר טוב ואף הגיעו להישגים נאים, כמו האחים רייט שבנו את המטוסים הראשונים שהצליחו לטוס, או האחים גרים שהעלו על הכתב סיפורי אגדות נפלאים. למעשה, הקשר בין האחים הוא כל כך חזק ותופס חלק כה משמעותי בחייהם של אנשים רבים, עד שהוא שימש כהשראה למאות ספרים, סרטים, ציורים, שירה ומחזות.

גם ריטה הייבלום בת ה-101, וברברה דגי בת ה-96, הן אחיות ומזה 15 שנה שהן גם גרות יחד כדיירות בבית הדיור המוגן של משען ברמת אפעל.

האחיות ריטה הייבלום וברברה דגי. צילום: יוסי זליגר

ריטה הייבלום הגיעה לדיור המוגן בנובמבר 2006 לאחר שהתאלמנה מבעלה, ואחותה ברברה דגי הצטרפה אליה באוגוסט 2007. הן מתגוררות יחדיו בדירות סמוכות ואף התנדבו יחד בוועדת הקליטה של משען אפעל.

שתי האחיות הן ניצולות שואה שברחו מפולין לרוסיה ועלו לישראל ב 1959. ריטה, כאמור, הנה אלמנה ויש לה 2 ילדים שאחד מהם נפטר לפני מספר שנים ויש לה בת שמתגוררת בצרפת אך היא בקשר יום יומי איתה. ברברה גם היא אלמנה כבר ויש לה בת אחת שמתגוררת כאן בארץ. "אני בטוחה שהמגורים במשען אפעל לצד אחותי ברברה תרמו ללא ספק לתוחלת החיים של שתינו" סיפרה ריטה.

צמד אחיות מבוגרות נוסף מתגורר במשען אפקה. הדיירת מלכה אדם, גמלאית של משען, בת 90 הצטרפה למגורים במשען אפקה לפני שמונה שנים ולפני שלוש שנים הצטרפה אליה אחותה, שולה קמחי – אמנית, ציירת ומורה ליוגה בת 89. כשאנחנו פוגשים אותם שתיהן נראות מאושרות ומספרות גם כן שהמגורים בצוותא באותו בית דיור מוגן תורמת לבריאותן לאושרן.

אביבה אופיר ואחותה ג'וליה. צילום: יוסי זליגר

והן לא לבד. במשען אפקה מתגוררות עוד זוג אחיות, אלו הן אביבה אופיר בת ה-85, שהייתה קצינה במשטרה, וערה לגור במשען אפקה לפני 10 שנים ומאז אף כיהנה מספר שנים כחברה בוועד הדיירים. אחותה של אביבה, ג'וליה, היא "רק" בת 78 והצטרפה לאפקה לפני שנתיים. ותראו מה זה – כנראה שהיכולות והכישורים עוברים בגנים ובתורשה כי גם ג'וליה נבחרה לפני מספר חודשים לוועד הדיירים של הדיור המוגן ובעצם החליפה בתפקיד – את אחותה.

Exit mobile version