Site icon מקומון רמת גן

משפחה לפני הכל: ראש העיר ביקר במרכז "קשר", בהמשך אף שתל ירקות ב"גינה המשותפת"

מרכז "קשר", הינו מקום טיפולי מוגן ובטוח לקיומו של קשר מיטיב בין הורים לילדיהם. "הגינה מאפשרת עבודה משותפת של ההורה והילד ויצירת תקשורת מצמיחה סביב החוויה המשותפת", מסבירים בעירייה


ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן, ביקר השבוע במרכז "קשר" של האגף לשירותים חברתיים בעירייה והתרשם מהפעילות הענפה במקום. במרכז, מקום טיפולי מוגן ובטוח לקיומו של קשר מיטיב בין הורים לילדיהם, עובדים המיומנים בהתערבויות לחידוש ושימור הקשר בין הורה המנותק מילדיו בעקבות סכסוך בין ההורים, והוא מהווה מקום מפגש נעים באווירה ביתית לשמירה על קשר במקרים בהם ילדים שוהים במשפחות אומנה.

במהלך השנה האחרונה נבנה במרכז פרויקט מיוחד שבמסגרתו הילדים והוריהם מגדלים ומטפחים ירקות ותבלינים בערוגה משותפת, שהוקמה בשיתוף פעולה עם קהילת תל אביב-יפו והסביבה בחברה להגנת הטבע. יחד, הם מטפחים את הקרקע, זורעים, משקים, מגדלים וקוצרים את מעשי ידיהם, ואף מתנסים בתזונה בריאה והכנת מטעמים מגידוליהם בגינה, ובאמצעות כך "מצמיחים" את הקשר. "הגינה מאפשרת עבודה משותפת של ההורה והילד ויצירת תקשורת מצמיחה סביב החוויה המשותפת. מתאפשרת כאן העצמה גם לילדים וגם להורים ויצירת אפיק נוסף לביסוס הקשר", הסבירה העובדת הסוציאלית פנינה טלמור, מנהלת המרכז, לראש העיר בביקורו.

בזמן שהותו, שתל ראש העיר שאמה הכהן יחד עם הילדים זרעי חמניות וירקות קיץ, והבטיח כי במהלך השיפוץ המתוכנן של גן הקופים הסמוך תיכלל גם הרחבה של הגינה הטיפולית במרכז "קשר", בו יקום בוסתן עצי פרי וייווספו מקומות משחק וישיבה. "התרגשתי לראות את המשפחות שמגיעות למרכז ולשוחח עימם. אני מתרשם שהחיבור שנוצר עם האדמה משמעותי, נוכח ומסייע להם לשקם את היחסים. אני רואה חשיבות רבה בקידום במוסדות וארגונים שמשפרים של איכות חייהם של מגוון האוכלוסייה בעיר", אמר ראש העיר. שאמה הכהן התייחס גם לטבע העירוני ברמת-גן ואמר כי "אנחנו טובלים בטבע עירוני ואני שמח על החיבור בין המקום הזה לבין הגנים הוותיקים בעיר".

ראש העיר בביקור במרכז קשר. צילום: באדיבות עיריית רמת-גן

מירה לובינשטיין, רכזת הגינה מטעם החברה להגנת הטבע, מספרת כי הפרויקט הזה ייחודי בישראל ומהווה מודל נפלא ליישום בכל מרכזי "קשר". לדבריה, המפגש של ההורה והילד בתוך הערוגה, כשהם מלווים את תהליך הצמיחה, מאפשר שיח אחר שאינו מתאפשר בחדר הסגור. "כשאני רואה הורים המחזיקים עם ילדיהם באחיזה משותפת במשפך אני מאד מתרגשת. כשהם מתפעלים מהחסה הצומחת וקוטפים יחד לסדר הפסח את הכרפס, ומעזים להתלכלך באדמה בזמן החפירה עם הילדים בערוגות – אז נוצר חיבור אחר", היא מספרת.

רחל ולדימירסקי, מנהלת המחלקה לשירותים טיפוליים ייחודיים, שליוותה גם היא את הביקור, מציינת כי במהלך העבודה היא רואה כיצד העבודה הפיזית יחד, העזרה ההדדית והאחריות המשותפת תורמים לתהליך הטיפולי אותן עוברות המשפחות. "הוא מאפשר יציאה החוצה בכל המובנים של המילה. טיפול  במשהו משותף של הורה וילד שאינם גרים יחד. תוספת הגינה כאפיק טיפולי שיפרה לאין שיעור את התקשורת והחוויה המשמעותית לקשר", היא אומרת.

"הפרויקט הוא תולדה של שיתוף פעולה נהדר בין אגפי העירייה לבין החברה להגנת הטבע הפועלת בעיר במגוון פרויקטים, ביניהם ריכוז גינות הקהילתיות. אני מאושרת שאגף גנים ונוף נרתם לבצע את עבודות ההכנה והתשתית לגינה וגמלאי הנגרייה העירונית המשפצים את רהיטי העיר הכינו ערוגות עץ יפהפיות לפרויקט", מסכמת גליה חנוך-רועה, מנהלת קהילת תל אביב-יפו והסביבה בחברה להגנת הטבע.

Exit mobile version