Site icon מקומון רמת גן

משפחה בהמתנה: קרן מאירים בשיתוף קק"ל דואגים לחזק את משפחות חולי הסרטן

מחלות ובעיות בריאותיות נוטות לעתים לפרק משפחות. ההתעסקות סביב המחלה דוחקת את השגרה הצידה. עקב כך החליטה "קרן מאירים" בשיתוף עם קק"ל לתמוך בתא המשפחתי ולתת לחולים ולקרוביהם כמה רגעי חסד וכוחות שיעזרו לכולם להתחבר מחדש ולהמשיך. השבוע יצאו עשרות חולים מהמחלקה האונקולוגית והמטולוגית מבית החולים סורוקה בבאר שבע ובני משפחותיהם לטיול ביחד, לכבוד ט"ו בשבט ויום המשפחה.

זה לא סוד שלאנשים שחולים במחלות קשות יש צרכים בריאותיים גדולים בהרבה מאנשים בריאים, היד על הדופק עם כל הופעת נזלת וחולשה, הריצה התכופה לבית החולים על כל שאלה, אשפוזים, טיפולים ותרופות שמלבד הקושי הפיזי, הם גם מעמיסים על הנפש. המציאות הזו פחות  מאפשרת  להתפנות לצרכים המשפחתיים, של ילדיהם, בני זוגם והאנשים שסביבם והתעסקות רבה  בכאן ועכשיו. ההתמקדות בהבראה, היא התמקדות נכונה אבל אי אפשר להתעלם שמי שמסביב לחולה משלם מחיר לא קטן גם הוא.

בשונה מעמותות אחרות שמנסות לתמוך בחולים עצמם כדי שיצליחו להלחם במחלה, החליטה קרן מאירים שישנה חשיבות גם לתמיכה בתא המשפחתי שניזוק בגלל מחלות הקרובים. מתוך אמונה שלכולם מגיע רגעי משפחה שמחים ודווקא מתוכם, שואבים את הכוחות להמשך הלחימה במלחמת הקיום הזו בדרך להבראה.

טיול לחולי הסרטן ומשפחותיהם. תמונה: איציק חוחשבילי

במסגרת הפרויקטים הרבים שפונים למשפחות, יצאו השבוע עשרות חולים ובני משפחותיהם מהמחלקה האונקולוגית וההמוטולוגית של בית החולים סורוקה, לטיול חוויתי המותאם לגילאים שונים, ליציקת חוויות משפחתיות משמעותיות. במהלך הטיול, הם ביקרו בפארק השרשרת, נטעו עצים, ביקרו במרכז המבקרים ע"ש דוד נחמיאס בגילת, סיירו ב"דרום אדום" חניון הבאר, ובעיקר בילו בצורה בליתי רגילה כל המשפחה ביחד.

אחת החולות אמרה בהתרגשות: "לא יצאתי כבר שנה וחצי מהבית. הטיול הזה היה בשבילי כמו אויר לנשימה, סוף כל סוף הרגשנו שוב כמו משפחה רגילה ומאושרת."

מנכ"ל קרן מאירים, יזהר נבון אמר: היה מרגש מאוד לראות את השמחה של החולים ובני משפחותיהם שרק גדלה במהלך היום. המשמעות של יציקת חוויות משפחתיות גם בזמן שיש מישהו חולה במשפחה היא חשובה מאין כמותה.  שמחתי מאוד להוציא לפועל את הפרוייקט החשוב הזה ואני מודה לקק"ל, לכל המתנדבים ולכל מי שפעל להצלחת הטיול. אני מאחל לכל החולים רפואה שלימה במהרה"

Exit mobile version