Site icon מקומון רמת גן

משכנתא הפוכה – אפשרות נהדרת להשגת כסף מזומן בגיל השלישי

זקוקים לכסף מזומן ועברתם את גיל 60? משכנתא הפוכה היא הפתרון עבורכם

כאשר אנו שומעים את המילה משכנתא, ישר אנו חושבים על המסלול הרגיל בו זוגות צעירים שרוצים לרכוש דירה, לוקחים משכנתא מהבנק לאחר שעמדו בהשגת ההון העצמי הנדרש ומחזירים את הסכום שקיבלו בסכומים קטנים בכל חודש. מה שרובנו לא יודעים הוא שקיימים עוד סוגי משכנתאות, אחד מהם הוא משכנתא הפוכה. במה בדיוק מדובר? הנה כל המידע.

 

ההבדל בין משכנתא רגילה למשכנתא הפוכה

כאמור, על מנת לקבל אישור עקרוני למשכנתא רגילה, יש להשיג הון עצמי (נכון להיום של כמינימום 25% מערך הדירה על פי הערכת שמאי) ובתמורה מקבלים מהבנק עד כ-75% מערך הדירה בהתאם ליכולות ההחזר החודשיות. מסלול זה מתאים בעיקר לאנשים צעירים, מאחר והבנקים מציעים משכנתאות בתנאים פחות משתלמים ככל שמדובר באנשים מבוגרים יותר, אם בכלל הם מסכימים לתת משכנתא.

 

אז מה תעשו אם הינכם מעל גיל 60 וזקוקים לסכום כסף גדול על מנת לרכוש לילד דירה חדשה או אולי לצאת לטיול מסביב לעולם? ובכן, במקום לקחת הלוואות עם ריביות גבוהות או לשבור תוכניות חיסכון, תוכלו לברר לגבי האפשרות של משכנתא הפוכה. סוג משכנתא זה מתאים למי שיש ברשותו נכס שניתן לשעבד לגוף חיצוני כלשהו (בנק, חברות ביטוח וכו') תמורת כסף מזומן. כמה כסף? עד 50% מערך הנכס, שניתן לקבל ב-"מכה אחת" או בכמה פעימות.

קרדיט: Pixabay.com

מהם היתרונות של משכנתא הפוכה?

היתרון המשמעותי ביותר שמעניקה משכנתא הפוכה הוא היעדר הפגיעה בעו"ש, שכן אתם תהיו אלו שיקבעו מה יהיה גובה ההחזר החודשי, כאשר ניתן גם לדחות את כל התשלומים לסוף התקופה, מה שיכול להיות תאריך כלשהו בעתיד, או לחילופין, בעת מכירת הבית או פטירה (ואז המשכנתא משולמת על ידי היורשים). יתרונות נוספים שעליהם כדאי לדעת:

 

ומה לגבי התנאים? האם כל אחד יכול לפנות לאפיק הזה?

כאמור, התנאי הראשון לזכאות למשכנתא הפוכה הוא להיות מעל גיל 60, עם בעלות על נכס מסויים. בנוסף, יש להיות בעל דירוג אשראי טוב, ללא הלוואות גדולות אחרות וללא תיקים בהוצאה לפועל. ברוב המקרים גם אין צורך בערבים אך לעיתים הבנק כן יכול לדרוש זאת.

 

חשוב מאוד שלא לפנות לגורם הראשון שמציע לכם משכנתא הפוכה אלא לבצע סקר שוק מעמיק שבו תוכלו לאתר את מי שמציע לכם תנאים כמה שיותר טובים עבור המשכנתא – עם ריביות נמוכות, ללא עמלת פירעון מוקדם או הגבלת זמן, כאשר ישנם גופים שאף יאפשרו לכם מסלול ללא מחויבות אישית כלשהי של הילדים שלכם.

Exit mobile version