Site icon מקומון רמת גן

מצדיעים גיבורים: כ- 800 שורדי שואה קיבלו ערכות שי מתלמידי תיכון בגבעתיים

התלמידים וניתולי השואה, הבוקר. צילום: מתוך פייסבוק

למעלה מ-800 שורדי שואה תושבי גבעתיים קיבלו לקראת ערב יום השואה והגבורה תשורה מרגשת שתחולק על ידי תלמידי התיכוניים בעיר וכוללת: דגל לאום עם כיתוב "אתם בליבנו" ואיגרת מאת ראש עיריית גבעתיים רן קוניק, פרח ותעודה מתנת פרויקט "פרח לניצול", איגרת מאת מפקדי צה"ל וכן עוגה מתנת חב' שטראוס.

את הפרויקט מרכז האגף לשירותים חברתיים בעיריית גבעתיים ואל מלאכת האריזה נרתמו גם נשות מאמאנט גבעתיים שהתנדבו לארוז את הערכות לקראת חלוקתן בבתי שורדי השואה. את הערכות יחלקו תלמידי תיכון מגבעתיים בליווי הוריהם ובסיוע של עובדי עירייה.

בפרויקט המשותף להאגף לשירותים חברתיים ומינהל החינוך השתתפו תלמידי בתי הספר התיכוניים בעיר שבצ, קלעי, אורט וחולקו כאמור לכ-800 שורדי שואה בגבעתיים פרחים ודגלי ישראל. חבר מועצת העיר ומחזיק תיק שרותים החברתיים, יעקב שטרן סיפר: "התלמידים והוריהם הגיעו עד לפתח הבית של כל ניצולי השואה. גם במרחק בטיחות, עם מסכות ובאוויר הפתוח מכבדים וזוכרים תמיד את שורדי השואה היקרים שלנו".

בגלויה שצורפה לערכת השי מטעם ראש עיריית גבעתיים רן קוניק וחברי המועצה נכתב: "לזכר בני עמנו הנספים, עבורכם שורדים יקרים שלנו  ולמען עתיד העם היהודי והאנושות כולה, לא נשכח ולא נסלח. מחבקים ודואגים לכם תמיד".

קארין אינס מנכ"לית מאמאנט וחברת מועצת העיר והילה ירון יו"ר מאמאנט גבעתיים ציינו כי : "מאמאנט גבעתיים שמחה וגאה לקחת חלק בפרויקט הכנת תשורות לשורדי שואה מעיריית גבעתיים וצה"ל. "אנו גאות ונרגשות כאימהות במאמאנט לתרום לקהילה שלנו במיוחד בימים אלה. אין ספק כי כל תרומה וכל עזרה תורמת לחוסן הקהילתי והחברתי שלנו בעיר גבעתיים."

הפרח בפרויקט "פרח לניצול" ניתן בשם חיילי ומפקדי צבא ההגנה לישראל ומשתתפים בו הקרן לרווחת ניצולי השואה, ארגון בית לוחמי הגטאות וצה"ל.

באיגרת מאת מפקדי הצבא שצורפה לערכת השי נכתב בין השאר: "לצערנו הרב, בשל התפרצות נגיף קורונה ההנחיות מחייבות אותנו לשמור על שלומכם ובריאותכם ועל כן נבצר מאיתנו לבקרכם. עם זאת חשוב לנו לחבק אתכם גם מרחוק, היו בטוחים שאתם בליבנו ואנו רואים חובה מוסרית להמשיך ולהנציח את סיפור חייכם. בשם מפקדי צה"ל וחייליו אנו מבקשים להצדיע לכם על איתנותכם ועל עמידתכם בימים קשים אלה".

Exit mobile version