Site icon מקומון רמת גן

מצברים לאופנועים וקטנועים

אופנוע
צילום: freepik

אתם בוודאי יודעים שתפקידם של מצברים לאופנועים וקטנועים הוא לספק את החשמל הדרוש להנעתם, לאורות ולמערכות חשמליות נוספות אם קיימות. מטבע הדברים, מדובר במצברים הרבה יותר קטנים משל רכבים על ארבע, אך דווקא הבחירה במצבר לאופנוע או קטנוע יכולה להיות יותר מורכבת ולא פחות יקרה.

פרמטרים של מצברים לקטנועים ואופנועים

מצברים לאופנועים וקטנועים משתנים בעיקר בסוג שלהם, בהספק שלהם, ביצרנית העומדת מאחוריהם, באחריות הניתנת עליהם ובמחירים. הפרמטר הראשון הוא סוג המצבר שיכול להיות על בסיס מים, מוצק או ג'לי. מצברי מים מזוקקים הם הוותיקים או המיושנים יותר, מצברים מוצקים מצריכים פחות התעסקות, ואילו מצברי ג'לי הם החדשים ביותר ויש להם כמה יתרונות: אין צורך בהתעסקות, אורך חייו יותר ממושך ופחות תקלות, אך הם גם יקרים יותר.

הפרמטר השני הוא כאמור ההספק שלרוב מתחיל בכלים קטנים מאוד ב- 2.3 אמפר ומגיע בכלים כבדים עד ל- 32 אמפר. עלותו של המצבר מושפעת ישירות מגודלו, אך מי שחושב לחסוך בקניית מצבר קטן צריך לקחת בחשבון שהוא עלול שלא להספיק. באותו האופן, מי שחושב לנצח את המערכת ולקנות מצבר גדול ואימתני, עלול לגלות עד מהרה בעיות חשמליות וקצרים חוזרים ונשנים. לכן, יש לבחור את ההספק והמידות לפי הוראות יצרנית הכלי שלכם, ואם הספר כבר אבד פשוט היכנסו לאתרים רלוונטיים ברשת.

הפרמטר השלישי הוא כאמור היצרנית של המצבר, וכמו בתחומים רבים אחרים עדיף לבחור במוצר של יצרנית מוכרת וידועה שיש לה מצברים המותאמים לאקלים בארצנו. אמנם, ייתכן שמצברי מותגים יעלו מעט יותר אך ממילא לא מדובר בהוצאה מאוד גבוהה, וממילא עושים אותה רק פעם בשנתיים בערך, אז עדיף ללכת על בטוח. הפרמטר האחרון הוא כאמור האחריות שהיצרנית נותנת על המצבר. בעיקרון, ככל שיש אחריות לטווח ארוך יותר ושהינה יותר מקיפה, כך היצרנית נותנת אמון במוצריה והדבר באמת משליך על טיב המצבר ועל השירות שיינתן במידת הצורך.

עוד כמה דברים לבדוק לגבי המצברים

כאמור, מצברים מחזיקים בערך לשנתיים, כאשר מצברי ג'לי בעל אורך חיים ממושך יותר. יחד עם זאת, בכל סוג של מצבר שתקנו חשוב לבדוק את תאריך הייצור, שכן קיימת פריקה קלה לאורך זמן בעוד המצבר עומד במחסנים. אז הקפידו שתאריך הייצור הוא כמה שיותר קרוב למועד הקנייה. ומילה אחרונה על השוואת מחירים: אין סיבה שלא להשוות מחירים בין מצברים לאופנועים המוצעים על ידי חברות שמספקות מצבר עד הבית, חשמלאי רכב לסוגיהם, יצרנים ויבואנים וכדומה. כן, אפשר לחסוך כמה עשרות שקלים ולעיתים יותר מכך, רק שלא יבוא על חשבון הפרמטרים שצוינו במאמר.

Exit mobile version