Site icon מקומון רמת גן

מענק: 2 מיליון ש"ח לקידום תכניות חברתיות ברמת גן

עיריית רמת גן קיבלה מענק ממפעל הפיס לקידום תכניות חינוך, קהילה, ספורט ורווחה לילדים, נוער וצעירים בעיר. בשנה האחרונה, המענק עזר לקדם מגוון של פרוייקטים רחבי העיר וביניהם: סדנאות העשרה ופיתוח לבני נוער בסיכון, מיצג הסברה נגד להט"פוביה ספריית פיג'מות, שיעורי שחמט לילדי הגנים ועוד.

עיריית רמת גן קיבלה מענק על סך 2 מיליון ₪ ממפעל הפיס לקידום תכניות חינוך, קהילה, ספורט ורווחה לילדים, נוער וצעירים בעיר. המענק התקבל לאחר קידום של מספר פרויקטים חדשניים בשנה החולפת.

העלאת המודעות נגד להט"בופוביה

במסגרת חודש הגאווה קודמו ברמת-גן מספר פרויקטים עירוניים להעלאת המודעות נגד להט"בופוביה, ביניהם מקבץ סיפורים אישיים שהעבירו את הרעיון כי "החיים הם לא שחור או לבן, כל אהבה היא מקור לגאווה". בנוסף חולקו דגלים, הועברו פעילויות בנושא בתיכוני העיר ובתנועות הנוער והתקיים אירוע גרפיטי חגיגי. בחודש יוני זכתה העיר לאות הערכה מנשיא המדינה על פעילותה למען קידום זכויות הקהילה הלהט"בית ומיקומה במקום הרביעי בין הרשויות המקומיות ב'מדד העירוני הגאה'.

הקמת מתחם הדרייב אין רמת-גן:

הדרייב אין הרמת-גני שהוקם בספארי, החל את פעולותו בחודש אוגוסט בשיתוף מפעל הפיס. המתחם הוקם בחניית הספארי שהכיל כ-120 רכבים בכל הקרנה. במתחם הוקרנו הסרטים החדשים מהארץ ומהעולם ואף שידר גם את גמר ליגת האלופות בין באיירן מינכן לפריז סן ז'רמן.

גרפיטי גאווה באצטדיון הלאומי. צילום: אילן ספירא
תכנית הגן בחווה

תכנית למידה בגן יהודית בשכונת וותיקים המעודדת חינוך סביבתי ואורח חיים מקיים. הלמידה נעשית באמצעות תנועה, שירה, משחק ויצירה בדרך חווייתית ומהנה. הגן דוגל בחינוך לערכי הכבוד וקבלת השונה תוך הקניית יציבות וביטחון לילדי הגן.

תכנית 'ספריית פיג'מה'

ספריית פיג'מה היא תוכנית שמטרתה להנחיל לילדים אהבה לקריאה ולספרים.  השנה 214 גני הילדים בעיר יוכלו להנות מספרים רבים ומגוונים בזכות התוכנית. זו פועלת להרחבת התחום הלשוני, המשפיע על ההתפתחות החברתית, הרגשית והקוגנטיבית של הילדים בגיל הזה.

תכנית מחול לגיל הרך בעיר

107 גני טרום חובה בעיר לוקחים חלק בתוכנית, כאשר זו אמונה על היכולות המוטוריות של הילדים. התמצאות במרחב, פיתוח יכולות קשב וריכוז והעצמת הדימוי העצמי מהווים חלק נרחב מהתכונות הנרכשות בתוכנית.

ספריית פיג'מה. צילום: אילן ספירא ואורי חבושי
פרויקט מצוינות ננו-טכנולוגיה באוניברסיטת בר אילן

הפרויקט המעודד פיתוח ערכי הצלחה ומצוינות לילדי התיכון ברמת-גן.

מנכ"ל מפעל הפיס, עו"ד בני דרייפוס סיפר כי "מפעל הפיס גאה להיות שותף לפעילות החברתית יוצאת הדופן שמובילה עיריית רמת גן והעומד בראשה – כרמל שאמה הכהן. כל הרווחים של מפעל הפיס מושקעים בקהילה ומיועדים לרווחת תושבי הרשויות המקומיות. בשנים האחרונות השקיע מפעל משאבים רבים בקידום תכניות הפעלה בכלל הרשויות המקומיות בישראל ואנחנו שמחים לראות ראשי רשויות שלוקחים את זה בשתי ידיים ומובילים פרויקטים חברתיים מהמעלה הראשונה. נמשיך להשקיע משאבים רבים בעיר רמת גן, למען רווחתם של כל תושבי העיר".

ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן הוסיף: "רמת-גן משקיעה משאבים רבים בתחומי החינוך, הספורט, הנוער והצעירים, מתוך חתירה להצטיינות ולחדשנות ולהענקת מענה מגוון לביטוי אישי ומימוש מיטבי של התושב. אני מברך את שותפינו לעשייה הציבורית- מפעל הפיס, על החתירה לחדשנות ומצוינות שמפתחת בני נוער מעורבים ואכפתיים שיהפכו בעתיד לאזרחים מעורבים יותר בקהילה.  גם בשנה הבאה, נמשיך לקדם ולהציע תכוניות העשרה מגוונת לתושבי העיר וילדיהם".

Exit mobile version