Site icon מקומון רמת גן

מנציחים את אגדות הספורט הרמת-גני

ועדת השמות של עיריית רמת-גן אישרה את שלוש ההצעות של מ"מ ראש העיר, ליעד אילני, להנצחת זכרם של אבי כהן, לופא קדוש ונח קליגר. אילני: "רמת-גן מלאה גאווה על הישגי העבר ומביטה קדימה לפיתוח דור הספורטאים הצעיר ולחזרה לקדמת הבמה של הספורט הישראלי."

ועדת השמות של עיריית רמת-גן אישרה השבוע שלוש הצעות של מ"מ ראש העיר, ליעד אילני, להנצחת זכרם של אבי כהן, לופא קדוש ונח קליגר.

מגרש הכדורגל רמת השקמה ייקרא על שם אבי כהן ז"ל, כדורגלן העבר, תושב העיר, שנהרג בתאונת דרכים טראגית בשנת 2010, סמוך למתחם הבורסה. כהן היה אחד השחקנים הבולטים בישראל בשנות ה-70 וה-80. ב-1979 היה לכדורגלן הישראלי הראשון ששיחק באנגליה, כשעבר לקבוצת ליברפול, עמה זכה ב-1981 בגביע אירופה לאלופות. לאחר שפרש ממשחק עסק באימון ובשנותיו האחרונות היה יו"ר ארגון שחקני הכדורגל בישראל.

אצטדיון המכתש (ארכיון). מתוך ויקיפדיה

מגרש הכדורגל הצמוד לספארי ייקרא ע"ש מיכאל ("לופא") קדוש ז"ל, שוער ומאמן כדורגל רמת-גני, שניהל קריירה מלאת הישגים, לרבות: אליפות המדינה כשחקן הכח מכבי רמת-גן, כשחקן מכבי נתניה וכשחקן במכבי תל אביב. כמאמן העלה קבוצות רבות לליגות הבכירות. לופא קדוש נפטר ב-2014 לאחר מאבק במחלת הסרטן.

לופא קדוש ז"ל. צילום: מתוך ויקיפדיה

אולם הכדורסל בבית הספר שלום יקרא ע"ש נח נורברט קליגר ז"ל, ניצול שואה, עיתונאי וסופר, שרשום בדברי ימיה של רמת-גן, בין היתר, כמקים מחלקת הכדורסל המפוארת של אגודת מכבי המקומית. זכה באות יקיר העיר רמת-גן לשנת 2017. קליגר הלך לעולמו בגיל 92, בחודש דצמבר 2018.

ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן: "רמת-גן מוקירה את סמליה ומנציחה את אבי כהן, לופא קדוש ונח קליגר ז"ל, באופן הראוי שהולם את אישיותם, פועלם ותרומתם לעיר בפרט ולמדינת ישראל בכלל. העירייה תמשיך לקדם את הספורט הרמת-גני בכל ההיבטים, תשקם את התשתיות במגרשים ותחזור להוביל בתחום חשוב זה".

ליעד אילני יוצא ביוזמת הנצחה נוספת וקורא לאוהדי הפועל רמת-גן לשתף עימו פעולה: "בכוונתי להעלות לישיבת ועדת השמות הבאה, שתתקיים בעוד חודש, הצעה לקריאת מגרש הכדורגל השני שליד הספארי על שמו של אחד מגיבורי העבר של המועדון. אשמח לקבל הצעות מכם".

Exit mobile version