Site icon מקומון רמת גן

מנהיגות אחרת: עו"ד חיה מנע חתמה על האמנה לקידום שוויון מגדרי

עו"ד חיה מנע העומדת בראש רשימת "מנהיגות אחרת" למועצת עיריית רמת-גן חתמה על האמנה לקידום שוויון מגדרי ברשויות המקומיות: "קוראת לכל המתמודדים לחתום על האמנה ולהתחייב לשוויון מגדרי".

השבוע, נפגשה עו"ד חיה מנע, העומדת בראש רשימת "מנהיגות אחרת" למועצת העיר רמת גן, עם יושבת ראש ומייסדת עמותת "כ"ן למנהיגות נשים", מיכל יודין, המקדמת בימים אלו יחד עם קואליציית "מקומיות 2018" וגופים נוספים, אמנה לקידום שוויון מגדרי ברשויות המקומיות. בין כותבות האמנה, יועצת המגדר תושבת רמת גן, טל ברגרין, שייעצה לעו"ד מנע בכתיבת המצע של רשימת "מנהיגות אחרת", בכל הנוגע להטמעת חשיבה מגדרית בעיר.

עו"ד מנע, האישה היחידה שעומדת בראש רשימה למועצת העיר רמת גן היא המועמדת הראשונה בעיר שחותמת על אמנה זו, המכילה סעיפי התחייבות שונים וביניהם: ניהול תקציב עירוני בראייה מגדרית, הקמת ועדה לשוויון מגדרי, מניעת הטיה מגדרית בפרסומים רשמיים, הטמעת תוכנית מגדר במערכת החינוך לצוותי הוראה ולילדים. כמו כן, כוללת האמנה התחייבות לקידום צמצום פערים מגדריים בתחומים שונים כגון: חינוך, בריאות, תחבורה ציבורית, תרבות, ספורט ופנאי, קידום עסקים קטנים בכלל ובבעלות נשים בפרט, ובנוסף, מניעת תופעות של הדרת נשים, מיגור הטרדות מיניות במרחב הציבורי ועוד.

מיכל יודין וחיה מנע. צילום: פרטי

"נושא השוויון המגדרי הינו אחד הנושאים המשמעותיים בתפיסת עולמי, הוא מופיע במצע של רשימת "מנהיגות אחרת" בראשותי ובכוונתי לשים אותו על סדר היום, כחלק מתוכנית העבודה ולפעול לקידום חזון הרשות השווה. אני קוראת לכל המועמדים והמועמדות ברמת גן וברשויות השונות, לחתום על האמנה ולהתחייב לפעול בהתאם לאמור בה. אני מברכת את יוזמות וכותבות האמנה וביניהן יועצת המגדר תושבת העיר טל ברגרין, שהיתה שותפה לכתיבת המצע של רשימתי, בכל הנוגע להטמעת חשיבה מגדרית בעיר" ציינה עו"ד מנע.

מיכל יודין, יו"ר עמותת "כ"ן למנהיגות נשים", הוסיפה: ״ההחלטות החשובות ביותר בחיי התושבים מתקבלות במועצת העיר. אני מכירה את חיה ויכולותיה ומברכת אותה על ההתמודדות. תושבות ותושבי רמת גן ייצאו נשכרים מבחירתה״.

יועצת המגדר טל ברגרין: "שמחתי שעו"ד חיה מנע חתמה על האמנה. ייעצתי לה בכתיבת המצע של רשימתה, בכל הנוגע להטמעת החשיבה המגדרית בעיר ואני סמוכה ובטוחה שאכן תעשה זאת בפועל לאחר שתיבחר למועצת העיר. אני מציעה לכלל התושבות/ים בכל הרשויות המקומיות, לבחון את המצע של המתמודדות והמתמודדים ולבחור במי שמתחייב להטמיע חשיבה שוויונית ברשות שלכן/כם, מתוך הבנה שעיר ידידותית לנשים היא עיר שידידותית לאנשים".

Exit mobile version