Site icon מקומון רמת גן

מלחמת רוסיה – אוקראינה: כרמל שאמה בחר צד

מלחמת רוסיה – אוקראינה שפרמה בשבוע שעבר מסעירה את העולם, והבוקר בחרו בעיריית רמת גן להביע תמיכה פומבית ומפורשת בתושבי אוקראינה: ״רגע היסטורי שאסור לשתוק מולו״

בעוד ממשלת ישראל נזהרת מלהביע עמדה ברורה ולבחור צד בין "שכנתינו מצפון" רוסיה ובין אזרחי אוקראינה שסופגים אש מאז יום חמישי בבוקר דווקא ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן בחר להביע דעה ברורה ולתמוך באוקראינים: ״בזמן שהחיים אצלנו זורמים אסור לנו לשכוח מי אנחנו, ולא להתעלם מכך שבמקום אחר זורם ונשפך סתם דם. אנו עובדים על בניית מערכת לשיחות מוזלות לאוקראינה למי שרוצים לשוחח עם קרוביהם״.

מפגינים בעולם נגד פוטין. צילום: קטי גודווסקי

לדברי גורמים בעיריית רמת גן, "כרמל שאמה-הכהן, והנהלת העיר מביעים תמיכה באוקראינה במאבק האלים המתנהל מול רוסיה", ולנוכח האלימות בין המדינות, עיריית רמת-גן כבר הספיקה לטפל בפניות רבות של משפחות רמת גניות במצוקה בעקבות מצב קרוביהם באוקראינה.

"רמת-גן כעיר כמו ערים רבות בעולם מביעה הזדהות ותמיכה באוקראינה ומחבקת כאן את כל תושביה שנפגעו ותסייע בקליטה של עולים חדשים ככל שיגיעו. בתוך כך, המוקד העירוני של העירייה מחבר תמיכה נפשית לכל פונה, כשברקע תכנית לבניית תשתית שיחות מוזלת למי שרוצים לשוחח עם קרוביהם באוקראינה."

המסך האלקטרוני על גשר הבורסה ביציאה מהעיר עם הודעת התמיכה באוקראינה, הבוקר. צילום: עיריית ר"ג

ביום חמישי בערב פרסם שאמה הכהן בעמוד הפייסבוק שלו שהמוקד העירוני ברמת גן יעניק תמיכה רגשית לנפגעי הפלישה הרוסית לאוקראינה תושבי העיר ע"י עו"ס מוסמכים. "המלחמה באוקראינה מייצרת תחושות שליליות על כל אדם שפוי ושוחר שלום אך יש על מי שנולדו שם או שיש להם קרובים שם זה עלול להשפיע באופן משמעותי המחייב מתן תמיכה" כתב ראש העיר, "בר"ג תושבים רבים שעלו מאוקראינה, רוסיה ומדינות אחרות שנכנסו לכוננות ספיגה באזור או שיש להם קרובים וחברים טובים שעדיין חיים שם. המוקד העירוני שלנו יתן מענה 24/7 של עו"ס לכל מי שירגיש צורך בכך ויפנה."

"על הנעשה שם יש לנו השפעה אפסית אבל על ההשלכות כאן יש לנו גם אחריות וגם יכולות טובות להעניק מענה ותמיכה. ר"ג מובילה ברגישות לתושביה." סיכם שאמה – והבוקר כאמור, לקח את התמיכה צעד נוסף עם פרסום החוצות הבולט במיקום המרכזי ביותר בעיר.

Exit mobile version