Site icon מקומון רמת גן

מלחמת תושבים נגד העלאת הארנונה ברמת גן

רמת גן עומדת כרגע במקום שני בארץ במחיר הארנונה. ואם זה לא תואר מספיק מכובד, צפויה בקרוב העלאה במחיר הארנונה בעיר. התושבים יוצאים למחאה.

לוחמי רמת גן במאבק שתחילתו בהתאגדות בקבוצת הפייסבוק לוחמי רמת גן ובהמשכו צפויות הפגנות מחאה מול העירייה. המוחים ממקדים את טענותיהם לראש עיריית רמת גן ישראל זינגר שצריך לטענתם למנוע את העלאת מחירי הארנונה בעיר.

חשבונות. צילום באדיבות: Pixabay

תגובת העירייה:
"אף שמשרד הפנים מחייב את כלל הרשויות המקומיות בישראל לעדכן את הארנונה השנתית ב-2.18%, החליט ראש העיר, ישראל זינגר, להביא בפני חברי המועצה הצעה להפחית את תעריפי הארנונה למגורים באחוז אחד פחות מהתעריף שמשרד הפנים מחייב. זאת בהמשך למדיניותו מתחילת הקדנציה לפעול להפחתת תעריפי המגורים.

עיריית רמת-גן לא תסתפק בתעריף זה, וכבר מתכננת הוספת שטחי מסחר ותעסוקה שיגדילו את הכנסותיה ויאפשרו בעתיד הפחתה משמעותית עוד יותר בתעריפי הארנונה למגורים.

בעניין עצם ההחלטה: מועצת העיר רמת-גן תתכנס בשעות הערב של יום חמישי הקרוב לדון בצו הארנונה לשנת הכספים 2018. בישיבה תינתן לכלל נבחרי הציבור האפשרות להביע את עמדתם, ורק לאחר מכן תיערך הצבעה ויתקבלו החלטות."

תגובת מוביל המחאה אלעד צור:
"במקום לגבות מיסים והיטלים מהקבלנים, ראש העיר שוב בוחר בפיתרון הקל ומכניס יד לכיסם של התושבים. בעוד שלראש העיר כנראה אין מחויבות לתושבים, אנו מבקשים להזכיר לרבים מחברי הנהלת העיר שיש להם כוונות להמשיך בפעילות ציבורית שהבוחרים שלהם יזכרו את ההצבעה שלהם ויבואו חשבון איתם בקלפי בעוד כשנה בלבד. אין כל הצדקה להעלאת מיסים לפני שבוצעה רפורמה מקיפה במספר המינויים והיועצים שהוכנסו לעירייה בארבע השנים האחרונות."

מחירי הארנונה בארץ. צילום מסך

 

 

Exit mobile version