Site icon מקומון רמת גן

מלגת לימודים עירונית לצייר המאובחן בתסמונת אספרגר

כרמל שאמה הכהן: "יונתן טופור הוא ההוכחה שאין גבולות ליכולות האנושיות. עם כניסתי לתפקיד, הכרזתי שתחום השילוב וקידום השוויוניות במרקם החיים העירוני קרוב מאוד לליבי. נמשיך בפעילות הענפה בכל הכוח למען חברה מכילה ומאוחדת".


במסגרת מפגשי דלת פתוחה המתקיימים מדי שבוע, הגיע אל לשכת ראש העיר אורח מיוחד: יונתן טופור, תושב העיר בן 19 המאובחן בתסמונת אספרגר. יונתן ניחן בזיכרון ויזואלי וכישרון יוצא דופן בתחום הציור, בעזרתם הוא מצליח להתגבר על מגבלות התקשורת ולהביע את עצמו בדרך מקורית וצבעונית. יונתן החל לגלות את אהבתו לתחום עוד כשהיה ילד וראה את הרישומים של אביו, שהיה מועסק בעברו כאדריכל באגף התכנון בעיריית רמת-גן.

ראש עיריית רמת-גן עם יונתן טופור. צילום: באדיבות עיריית רמת-גן

היכולות הגרפיות של יונתן הוצגו במספר תערוכות יחיד, כשאחת מהן אף פרצה את גבולות הארץ והוצגה בגלריה מרכזית בלונדון. כיום הוא לומד עיצוב פנים ומצייר בעיקר נופים אורבניים, בהם מתחם הבורסה ברמת-גן.

במהלך המפגש, ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן, התרשם מיצירותיו של יונתן ואף ביקש לבדוק אפשרות להציג תערוכה בבית יד לבנים. בנוסף, ראש העיר העניק ליונתן מלגת לימודים על סך 2,000 ש"ח מטעם קרן רמת-גן לחינוך ותרבות. כמו כן, תוענק לו מלגה נוספת על סך 3,500 ש"ח, אותם יקבל בטקס המלגות השנתי לסטודנטים שיערך בחודש אוגוסט הקרוב.

Exit mobile version