Site icon מקומון רמת גן

מי מפחד משינוי קריירה?

רבים מאיתנו פיתחו קריירה מפוארת. התחלנו בגיל צעיר, לאחר הלימודים, ומאז התמדנו באותו מקום העבודה או לפחות אותו התחום. סביר להניח שהגעתם להישגים רבים במהלך הקריירה, ואנו מקווים שאתם נהנים ממקום עבודה יציב ובטוח. הביטחון בחיים הוא דבר חשוב ומובן מדוע רבים מאיתנו חוששים לצאת להרפתקאות של שינוי קריירה. אך מצד שני רבים מאיתנו מרגישים שחוקים לאחר שנים של עיסוק באותו המקצוע. זה כבר לא מעניק לנו את אותו הסיפוק ואנו מרגישים שהגיע הזמן לשינוי. כיוון הקריירה שבו בחרנו, המקום שבו גדלנו והתפתחנו, בסופו של דבר הופך להיות דבר מגביל עבורנו – אולי הגענו לתקרת הזכוכית.

ההחלטה לשנות קריירה דורשת מידה רבה של אומץ. אנו, בני האדם, תמיד מחפשים את המוכר ואת הבטוח, ומוכנים לעשות פשרות גדולות על מנת להישאר באזור הנוחות שלנו. אך מצד שני יש את אלו אשר העזו לשנות את מסלול הקריירה שלהם, אפילו בגיל מבוגר. הם הצליחו להתגבר על הפחד מהשינויים והסכימו להקריב את הנוחות של הסביבה המוכרת. ומי שעשה זאת בדרך כלל מגלה שיש חיים שלמים מעבר לאזור הנוחות.

כאשר האדמה רועדת מתחת לרגליים

השנתיים האחרונות לא היו קלות בשוק העבודה הישראלי. משבר הקורונה השפיע מאוד על שוק העבודה, ואנשים רבים אינם נהנים מאותו ביטחון תעסוקתי שהיה להם בעבר. מקומות עבודה רבים צמצמו את כוח האדם ורבים יצאו משוק העבודה. חלק החלו לעבוד בעבודות מזדמנות, הרי בכל זאת אנו צריכים להתפרנס. אך עמוק בתוכם הייתה התקווה שבסופו של דבר העניינים יחזרו למסלולם.

משבר הקורונה השפיע על כל אחד ואחד. צילום: unsplash

אך אולי יש בזה גם ברכה. אולי ללא קשר למצב בשוק העבודה, כבר זמן רב שאינכם מסופקים ממקום העבודה. אולי החיים החליטו לקבל עבורכם את ההחלטה שלא יכולתם לקבל. ועכשיו יש להפיק את המיטב מהמצב הנתון. יתכן שבמקום לחכות ליום שהמעסיק הקודם יתקשר, ובינתיים להעביר את הזמן בעבודות זמניות – הגיע הזמן לחשוב על שינוי קרירה.

כיצד להתמודד עם הפחד משינוי קריירה

הפחד משינוי משותף לכולם. אומרים שצרת הרבים היא חצי נחמה ואולי זה יגרום לכם לחיות בשלום עם הפחד שלכם. אך אין זה אומר שיש לתת לפחד לעצור אתכם. יתכן שישנן הזדמנויות גדולות עבורכם לקריירה הרבה יותר מעניינת ומספקת, ואולי גם אפשרויות כלכליות טובות יותר (למרות שזה ממש לא נראה לכם אפשרי). שינוי קריירה נתפס כמו התחלה מאפס, ואתם חוששים שתחליפו את המשכורת המשקפת ותק וניסיון, במשכורת של עובד חדש. זהו יכול להיות המצב, אך לא בהכרח. יתכן שכל מה שצריך זה להסית את הניסיון המקצועי שלכם לכיוון אחר, אבל עדיין יש לו ערך. ואפשר אפילו לפתח קריירה עצמאית.

כדאי לנסות לבטא את הפחדים שלכם במילים. לפעמים הפחדים יושבים בתור תחושות בטן מעורפלות. גם כאשר אנו מפחדים, חשוב שנדע ממה בדיוק אנחנו מפחדים. במידה רבה פחדים הם תוצר של הדמיון, ולא תמיד משקפים את המצב במציאות.

Exit mobile version