Site icon מקומון רמת גן

מיתוג חברת סטארטאפ

יזמים רבים הנכנסים לפרויקט סטרטאפ הם אנשים מוכשרים מאוד, שבהחלט מסוגלים לעמוד במשימה שהציבו לעצמם ולהגיע לשלב של מוצר שלם. אין ספק שמדובר בפרויקט מאתגר, אך המורכבות הגדולה ביותר שבה נתקלים רבים היא דווקא כלכלית – כיצד מצליחים להמשיך פעילות ולשמור את הראש מעל המים עד ההגעה עם מוצר לשוק והמעבר להכנסות מספקות, לרווחיות ואפילו – יום אחד – לאקזיט. לשם כך נזקקות החברות למימון משמעותי של משקיעים, והן מתחרות מול רבות וטובות אחרות על ליבם ועל כיסם. כאן נכנס לתמונה מיתוג חברת סטרטאפ המסייע לספר סיפור השובה את הלב ומגדיל מאוד את הסיכויים למציאת משקיעים.

חשיבותו של מיתוג סטרטאפים

משקיעים אינם ממהרים להוציא את הכסף מכיסם, ולכן, לא פחות חשובה מהמוצר עצמו היא היכולת לשכנע אחרים בדבר הפוטנציאל הטמון בו. למעשה, התדמית של הסטרטאפ היא שמביאה את המשקיעים, עם כל הכבוד למוצר שבוודאי מצוין – אבל יש עוד הרבה רעיונות נהדרים בשוק. לכן, כבר מהשלבים הראשונים יש לגבש אסטרטגיה השיווקית נאותה המעבירה מסרים שגורמים למשקיעים להבין שיש כאן הזדמנות טובה ורצינית שווה לבחון אותה ואף לשים עליה את הז'יטונים. הגדלת הסיכויים למציאת מימון תלויה ביכולת להציג בצורה מדויקת, אפקטיבית ומשכנעת את הסיפור או המיתוג, כלומר באופן המושך את תשומת הלב ומניע משקיעים לפעולה.

תמונה: freepik

הלב של מיתוג סטרטאפים

המשמעות המרכזית של מיתוג סטרטאפ היא יצירה של זהות ברורה ותדמית משכנעת שמשקיעים יכולים להזדהות עימה ולהשתייך אליה. הזהות הזו מתייחסת אל הערכים של החברה ויעדיה, הרגשות והתפיסות שהיא מעוררת, הפתרונות והקהלים שלה, וכן הלאה. הסיפור של המוצג חייב להיות ייחודי ולתת לחברה פנים שאפשר להתחבר אליהן, וזאת בהתאם לאפיון מעמיק של משקיעים בתחום על העדפותיהם, תפיסות עולמם, סגנון חייהם וכדומה. בתוך כך יש לשים את הדגש על חוויה שונה המבדילה את הסטרטאפ מאחרים ונחקקת בזיכרון, וזאת תוך שימוש באמצעים מגוונים.

האמצעים משתנים כמובן בין חברה לחברה בהתאם ליעדי המיתוג, האסטרטגיה שנבחרה, מאפייני קהל היעד, ראייה לטווחים בינוניים עד ארוכים וכדומה. מדובר למעשה בכמה רבדים העשויים לכלול את השם, הלוגו והסלוגן של המותג, יצירה שפה מילולית וחזותית מתאימה העוברת כשתי וערב באפליקציות, ברשתות החברתיות, באתר האינטרנט וכן הלאה, ולא פעם בדגש על הן האנושי שיוצרת הזדהות וקרבה- למשל הצגה אנושית של היזמים והעובדים בחברה.

 

 

 

Exit mobile version